کد خبر : 32226
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1396 - 23:38

به نقل  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان

صدور مجوز برای ایجاد مجتمع گردشگری در روستای رارا بخش پیربکران

صدور مجوز برای ایجاد مجتمع گردشگری در روستای رارا بخش پیربکران
موافقت اولیه با تاسیس 13 مجموعه جدید گردشگری در استان اصفهان / بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان اصفهان در قلعه امین آباد دهاقان تاسیس می شود
به نقل  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ صبح امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه، چهاردهمین نشست کمیته فنی سرمایه گذاری گردشگری استان اصفهان با حضور فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان، سید علی صالح درخشان مشاور اجرائی مدیر کل، حمید امینی معاون سرمایه گذاری اداره کل و سایر اعضاء برگزار گردید.
در پایان این نشست فریدون الله یاری با اشاره به مصوبات این کمیته تاکید کرد: در چهاردهمین نشست کمیته فنی سرمایه گذاری گردشگری استان اصفهان، از مجموع طرحهای ارائه شده، موافقت اصولی اولیه با تاسیس ۱۳ موسسه جدید گردشگری در پهنه استان اصفهان صادر شد.
او در همین راستا ادامه داد و گفت: از این تعداد ۶ موافقت اولیه جهت تاسیس موسسه گردشگری شامل: ۲ هتل، ۱ اقامتگاه سنتی، ۱ سفره خانه سنتی، ۱ مجتمع گردشگری و ۱ مجتمع جدید آبدرمانی در پهنه شهر اصفهان صادر شد.
الله یاری همچنین تاکید کرد: در این نشست همچنین مجوز اولیه یک هتل ۳ ستاره در شهرستان خور و بیابانک، یک مجتمع گردشگری در شهرستان اردستان، یک مجتمع گردشگری در روستای “رارا” از توابع شهر پیربکران در شهرستان فلاورجان، یک مجتمع گردشگری در روستای علی آباد از توابع شهرستان چادگان و یک مجتمع گردشگری در دهستان مرق از توابع شهرستان کاشان صادر شد.
صدور مجوز اولیه تاسیس بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان اصفهان در شهرستان دهاقان
مدیر کل میراث فرهنگی استان در ادامه به تلاش برای توسعه گردشگری در شهرستان های مختلف استان اشاره کرد و گفت: تلاش داریم تا در مناطقی از استان که گردشگری نیاز به توسعه بیشتر دارد نیز، گردشگری را نهادینه سازیم، لذا در این نشست مجوز تاسیس یک کمپ عشایری در روستای “دزج” از توابع شهرستان دهاقان نیز صادر شد.
او همچنین با تاکید بر حمایت از توسعه اقامتگاه های بومگردی در استان تصریح کرد: تلاش داریم تا پایان سال ۱۳۹۶ تعداد اقامتگاه های بومگردی فعال استان را به بیش از ۲۵۰ عدد برسانیم، با این وصف در این نشست مجوز تاسیس بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان اصفهان در قلعه تاریخی امین آباد واقع در روستای “قهه” از توابع شهرستان دهاقان با بیش از ۶ هزار متر مربع وسعت صادر شد.
الله یاری همچنین تصریح کرد : کار ثبت ملی این اثر تاریخی، همزمان با طرح مرمت آن جهت تاسیس اقامتگاه بوگردی بزودی آغاز می شود.

.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc