کد خبر : 33251
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1396 - 21:12

شهرستان فلاورجان

درخشش اساتید دانشگاه آزاد فلاورجان در جشنواره کشوری شیخ طبرسی

درخشش اساتید دانشگاه آزاد فلاورجان در جشنواره کشوری شیخ طبرسی
دکتر ماجد نجاریان و دکتر اکرم میرممتاز از اعضای هیات علمی گروه زبان و ادبیات عرب دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان موفق به کسب رتبه سوم دومین دوره جشنواره شیخ طبرسی شدند.

دومین دوره جشنواره شیخ طبرسی با جایزه ویژه به نام بزرگ مفسر عصر حاضر علامه طباطبایی به منظور تکریم اعضای هیات علمی دانشگاه در عرصه پژوهش‌ها، مطالعات قرآنی و حدیثی و بهره‌مندی جامعه علمی کشور از آن برگزار شد.

در این جشنواره دکتر ماجد نجاریان از اعضای هیات علمی گروه زبان و ادبیات عرب دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان با ارائه کتاب معنی شناسی آوایی در قرآن کریم از میان ۲۰۳ کتاب قرآنی ارائه شده موفق به کسب رتبه سوم شد.
در این کتاب آمده است: قرآن کریم که عالیترین نوع ابداع ادبی است از تمامی ویژگی های اصوات زبان به صورت کامل استفاده کرده است. به ویژه از قدرت آواها در به تصویر کشیدن مضامین و همچنین ایجاد نغمات متناسب با آن، تا به این وسیله مطالب با بهترین وجه بیان شود و بیشترین تاثیر را در روح و جان مخاطبین ایجاد بکند. بنابر این، آواها در قرآن کریم جلوه ای ویژه است برای نمایاندن هماهنگی هنری و جلوه‌گاهی است برای نشان دادن تصویرگری معانی قرآنی، و همچنین نشانه ای بر معجزه ادبى و ساختاری و بیانى قرآن کریم است.
در قرآن کریم برای هر کلمه ای نقش و جایگاهی در نظر گرفته شده است، بلکه باید گفت برای هر حرف از حروف آن، و هر حرکت از حرکت‌هاى اعرابی، نقش و جایگاه ویژه ای در نظر گرفته شده است.
همچنین در این جشنواره طرح پژوهشی دکتر اکرم میرممتاز از اعضای هیات علمی گروه زبان و ادبیات عرب دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان هم با عنوان «تصویرپردازی معمارانه‌ بهشت و توصیف بهشتیان از دیدگاه قرآن کریم» موفق به کسب رتبه سوم شد.
در این طرح با استفاده از آیات و واژه‌هایی که در قرآن کریم برای توصیف بهشت آمده است تصویری از معماری بهشت، انواع آن، برترین مکان‌های بهشتی و امکاناتی که در هر کدام از این مکان‌ها است تبیین شده و با شناخت ساکنان بهشت «طایفه‌ السابقون، طایفه اصحاب الیمین و دیگران ساکنان بهشت» به درجه‌بندی مکان‌های بهشتی پرداخته شده است.
منبع:آنا.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc