کد خبر : 33565
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 فروردین 1397 - 14:46

مهر علیزاده در جمع کشاورزان شهرستان فلاورجان در مصلی نماز جمعه عنوان کرد

استاندار اصفهان :اززمان ورودم به استان اصفهان ۷۰درصدوقتم رابرای حل مشکل آب گذاشتم/حفظ باغات حتی باتانکرآب

استاندار اصفهان :اززمان ورودم به استان اصفهان ۷۰درصدوقتم رابرای حل مشکل آب گذاشتم/حفظ باغات حتی باتانکرآب
پس از آب آشامیدنی، آبیاری باغ ها و حفظ درختان در اولویت قرار دارد و سپاه، ارتش، شهرداری و دیگر ارگان ها مکلفند که به صورت جدی در طرح آبیاری باغ ها بوسیله تانکر برای جلوگیری از خشک شدن درختان و حفظ و آبیاری باغ ها مشارکت داشته باشند.

استاندار اصفهان در جمع کشاورزان شهرستان فلاورجان با اشاره به اینکه شهرستان فلاورجان شهدای خط شکن را تقدیم نظام انقلاب اسلامی کرده است افزود:مردم شهرستان فلاورجان با تقدیم ۳۳سردار و ۱۴۰۰شهید گلگون کفن که هر کدام از آنها بعنوان ستاره ای درخشان راه را برای آیندگان نشان می دهند.
وی درادامه  با بیان اینکه شغل شریف کشاورزی شغل انبیاء است افزود :مردم شهرستان فلاورجان با دستهای پینه بسته خودشان در بخش های وشهر ها ی شهرستان بویژه شهر قهدریجان که شغل بیش از ۷۰درصد جمعیت آنها کشاورزی است و این  شغل پربرکت و شریف پرزحمت ترین وپردردسرترین و حلال ترین روزیها است که درآن رساندن رزق و روزی به مردم است
استاندار اصفهان در ادامه با تشکر از زحمات  نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان و امام جمعه  افزود :مناسب دیدم در نخستین سفر خود به شهرستان فلاورجان در جمع کشاورزان این شهرستان و در مسجد حاضر شوم .
وی ادامه داد :مهمترین مسأله استان اصفهان آب و کشاورزی که در برنامه های محول از سوی دولت نیز به آن اشاره شده است و از زمانی که توسط وزارت کشور به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شدم تلاش کردم که با برنامه‌ریزی متفاوت این مشکل را برطرف نماییم تا در استان اصفهان مشکلی از لحاظ آبی نداشته باشیم.
استانداراصفهان با تاکید بر اینکه استان اصفهان نیازمند آب است و باید از برداشت های بی رویه نیز بطورجدی جلوگیری شود، اضافه کرد : هرگونه برداشت باید براساس مصوبه ۹ ماده ای مدیریت منابع آب حوضه زاینده رود و طبق قانون باشد و با تدبیر می توان از همین روزهای آغازین سال شرایط ناگوار خشکسالی را پشت سرگذاشت.
وی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از جمعیت استان اصفهان مشغول به شغل پراهمیت کشاورزی هستند و قطعاً به آب احتیاج دارند چراکه زندگی آنان وابسته به این مایه حیاتی و ضروری است که باید در این زمینه فعالیت‌ها و اقدامات مهمی انجام شود.
مهرعلیزاده با تاکید بر لزوم حفظ باغات در استان اصفهان اظهارداشت: پس از آب آشامیدنی، آبیاری باغ ها و حفظ درختان در اولویت قرار دارد و سپاه، ارتش، شهرداری و دیگر ارگان ها مکلفند که به صورت جدی در طرح آبیاری باغ ها بوسیله تانکر برای جلوگیری از خشک شدن درختان و حفظ و آبیاری باغ ها مشارکت داشته باشند.
محسن مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: کمک به کشاورزان و حفظ درختان صدقه نیست چرا که در مواقع بحرانی و حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله همه مکلف می شوند که به زیان دیدگان یاری رسانند، بنابراین در زمان خشکسالی نیز کمک به آسیب دیدگان ضروی و انسانی است.
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه اینگونه برنامه ها باید از دو دهه قبل در دستور کار قرار می گرفت، اظهارداشت: منابع آب استان امسال به یک سوم سال های قبل رسیده است و یک سال بحرانی را در پیش داریم و باید طرح های سازگاری با کم آبی و خشکسالی برای همه بخش های از جمله صنعت، شرب و کشاورزی تبیین و اجرا شود.
استانداراصفهان با اشاره به اینکه در طرح سازگاری با کم آبی صنعت به کمک بخش کشاورزی خواهد آمد، افزود: استان اصفهان صنعتی ترین استان کشور به شمار می رود و صنایع پرآب بر استان از جمله فولاد مبارکه و ذوب آهن نیز با حدود ۳۵ هزار نیروی کار مستقیم و افزون بر ۱۰۰هزار نفر نیروی کار غیر مستقیم از جمله مراکز صنعتی مهم در کشور محسوب می شود که اما امسال بدلیل شرایط خشکسالی باید به کمک بخش شرب و کشاورزی بیاید.

استاندار اصفهان با بیان این که  نباید بین مردم و مدیران فاصله‌ای وجود داشته باشد، تصریح کرد: از زمان حضور در استانداری اصفهان ۷۰ درصد وقت خود را برای حل مشکل آب گذاشته‌ام چراکه می‌دانم این مسأله در حال حاضر نه تنها مسأله استانی بلکه مسأله مهم کشوری و در سطح ملی است.

وی در پایان عنوان کرد: این چهره‌های زحمت‌کش کشاورزانی که امروز در این جلسه مشاهده کردم، انگیزه زیادی برای ایجاد شد تا با تمام توان در رفع مطالبات مردم گام برداشته و از هیچ کوششی در جهت رفع مشکلات دریغ نکنم.

 .

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc