کد خبر : 33781
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1397 - 10:22

باهمکاری هیئت کوهنوردی:

کارگاه آموزشی آشنایی با علم محیط زیست در فلاورجان برگزار شد

کارگاه آموزشی علم محیط زیست ویژه کوهنوردان باهمکاری هئیت کوهنوردی برگزارشد.

کارگاه آموزشی آشنایی با علم محیط زیست  برای کوهنوردان فلاورجان، فولادشهر ،زرین شهر با حضور مهندس عبدالعظیم شکاری مدرس برتر علم  محیط زیست در سال ۹۵، دکتر شیخی مشاور  دکتر لاریجانی و مسئولین شهرستان  و هئت کوهنوردی  شهرستان فلاورجان برگزار شد
مهندس عبدالعظیم شکاری  درکارگاه آموزشی آشنایی با علم محیط زیست  در ظروف یکبار مصرف هیچ غذای گرم و سردی مصرف نکرد.
ایشان با انتقاد از انجمن ها و مسئولین شهرستان فلاورجان بدلیل ظروف یکبار مصرف که زیان آوراست  در کارآه آموزشی گفت: آموزش های لازم و مبتدی هم به مردم بومی و محلی داده نشده است و با توجه به تاکید اینجانب نسبت به عدم استفاده از وسایل یکبار مصرف باز هم چای داغ و بستنی سرد درکارگاه  درون ظروف یکبار مصرف موجود می باشد که بنده از آنها استفاده نخواهم کرد.
عبدالعظیم شکاری  استفاده بهینه از علم را در دو حوزه دین و حوزه علمی آموزش ها را  تاثیرگذاراعلام کرد و افزود: ما هنوز نتوانستیم آموزش های  جوامع بومی و محلی را به خوبی انجام دهیم و در حال حاضر با توجه به نزدیک شدن نیمه شعبان می توانند از انواع ترفند ها استفاده کنند که  در پذیرائی ها به محیط زیست ضرر نرسانند.
شکاری در ادامه  به نابود شدن بیشترین گونه های حیوانات و جانوران اشاره کرد و  گفت: مدیریت های نادرست قبلی و عدم آموزش های صحیح و کاربردی و اطلاعات عمومی باعث می شود که مردم حیوانات نادر را به طرز فجیع نابود می کنند.
وی درادامه به بحران آب اشاره کرد وگفت:این مشکل با استفاده صحیح از منابع آبی موجود و استفاده از منابع آبی پنهان می باشد که منابع آبی پنهان در حقیقت نگهداری طولانی مدت وسایل  و عدم اسراف و عدم قطع درختان و آسیب نرساندن به محیط زیست می باشد.
در ادامه دکتر شیخی  مشاور جناب قای لاریجانی به توسه پایدار زمینه محیط زیست اشاره کرد و گفت:انرژه ،آب و محیط زیست عناصری هستند که قانون گذاران  و تسهیلگران می بایست به آنها اهمیت بدهند و انجمن ها وظیفه  حساس سازی مدیران،آگاه سازی مسئولین از وقایع و فرهنگی سازی در جامعه  را دارا می باشند.
گفتنی است در این کارگاه که با تلاش هیئات کوه نوردی وانجمن حافظان نبض حیاط شهرستان فلاورجان، و کمیته شهرستان های هیات کوهنوردی  و صعودهای ورزشی  استان اصفهان برگزارشد ،شهردار ، شورای اسلامی شهر ،رئیس اداره تبلیغات اسلامی ،هیئت کوهنوردی و انجمن محیط زیست فلاورجان و بخش پیربکران به همراه اعضای خودشان حضور داشتند.
در پایان به شرکت کنندگان گواهی حضور در کارگاه آموزشی  رایگان علم محیط زیست ارائه شد.
.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc