کد خبر : 34097
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 - 18:06

شهرستان شهدای خط شکن

راهیابی ۹ نمایش به مرحله نهایی اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس "پاتک"

راهیابی ۹ نمایش به مرحله نهایی اولین جشنواره استانی  تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس "پاتک"
آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس ۲۱ اردیبهشت‌ماه در سالن شهدای هنرمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان با حضور گروه‌های راه‌یافته به جشنواره و مسئولان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس “پاتک “۲۱ اردیبهشت‌ماه در شهرستان فلاورجان برگزار می شود
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان صبح امروز در نشست خبری اولین جشنواره نمایش طنز خیابانی دفاع مقدس در فلاورجان شهرستان شهدای خط شکن عنوان کرد : با پیشنهادی که از سوی ناحیه مقاومت بسیج و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کنگره ١۴٠٠ شهید خط شکن شهرستان فلاورجان شد نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس با عنوان پاتک، از شهریورماه سال ۹۶ شروع شد

پرویز طاهری در ادامه با بیان اینکه انتظار داشتیم این جشنواره در سطح کشوری برگزار گردد افزود . با توجه به دستورالعمل‌های وزارت ارشاد امکان اجرای این جشنواره در سطح کشوری میسر نبود، وپس از پیگیری‌های که با وزارت ارشاد کردیم، مجوز برگزاری این جشنواره را به‌صورت استانی در شهرستان فلاورجان رادریافت کردیم.
وی در ادامه افزود : از زمان فراخوانی تعداد ۶۰ نمایش برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند که پس از بررسی‌های اولیه، ۱۷ اثر به بخش بازبینی راه پیدا کرد و پس از بازبینی و بررسی هیئت‌داوران، درنهایت ۹ اثر به‌عنوان اثرهای نهایی برای شرکت در مسابقه انتخاب کردند
طاهری گفت: این جشنواره ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و آیین اختتامیه آن‌هم ۲۱ اردیبهشت‌ماه در سالن شهدای هنرمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان با حضور گروه‌های راه‌یافته به جشنواره و مسئولان برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به این‌که از شهرستان‌های خمینی‌شهر، نجف‌آباد، اصفهان، برخوار، شاهین‌شهر، لنجان، مبارکه، نطنز و فلاورجان، آثاری به دبیرخانه این جشنواره رسیده، گفت: بیشترین آثار از شهرستان‌های خمینی‌شهر و نجف‌آباد ارسال شد. و نمایش‌های مکانی برای تدفین از شهرستان خمینی‌شهر، کلاه آهنی از شهرستان نجف‌آباد، لبخند سیاه از شهرستان برخوار، زمین شماره ایکس از شهرستان فلاورجان، یکی از ما چند نفر از شهرستان نجف‌آباد، دنکیشوت از شهرستان فلاورجان، ناصر جانباز از شهرستان خمینی‌شهر، محله فوزیه از شهرستان شاهین‌شهر و راه بی‌پایان از شهرستان مبارکه از نمایش‌های راه‌یافته به نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس”پاتک ” است.
طاهری در رابطه با محل اجرای آثار نیز گفت: آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره هم در شهرستان‌های فلاورجان، ابریشم، قهدریجان، زازران، کلیشاد، ایمان‌شهر، بهاران و پیر بکران اجرا خواهند شد.
طاهری معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پایان عنوان کرد : پیش‌بینی‌شده که گروه‌های برتر این جشنواره، پس از پایان آن به اجرای آثار خود در شهر اصفهان بپردازد.
کفتنی است این نشت خبری با حضور پرویز طاهری معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و سرهنگ فتحیان دبیر برگزاری نخستین جشنواره استانی نمایش طنز خیابانی دفاع مقدس ، نوید توکلی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان ،رهنما مسئول کانون بسیج هنرمندان یکشنبه ١۶ اردیبهشت ماه ٩٧ در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان فلاورجان برگزار شد
.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc