کد خبر : 34316
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 19:12

معاون اداری و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد

در طرح کرامت باید از ظرفیت مردمی استفاده شود

در طرح کرامت باید از ظرفیت مردمی استفاده شود
معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر بر استفاده از ظرفیت مردمی در طرح کرامت تاکید کرد و گفت: معتقدم هرجا مردم در اجرای امور کشور وارد شدند، به موفقیت رسیده ایم.

سید نجیب حسینی معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر در جلسه “طرح کرامت” که در محل این ستاد برگزار شد، گفت : باید با استفاده از تمام ظرفیت ها، این طرح انجام و به عنوان الگو برای سایر استان ها انتخاب شود.
وی افزود: سال ۹۵، طرح کرامت با توجه به همدلی و همراهی که همواره در بسیجیان در اجرای برنامه ها وجود دارد، به بسیج مستضعفان واگذار شد.
معاون دبیرکل ستاد بیان داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مواد مخدر را مادر همه مصیب ها می دانند و علی رغم مشکلاتی که دارند، پیگیر مشکلات مربوط به حوزه اعتیاد نیز هستند، لذا باید با حرکت جهادی در این راه تلاش بیشتری کنیم.
حسینی افزود: ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر به توفیقات خوبی دست یافته است اما تا رسیدن به جایگاه مطلوب و آنچه که انتظار مردم و خانواده شهدا است، فاصله داریم.
وی گفت: برنامه های اتخاذ شده برای طرح کرامت باید قابل اندازه گیری باشند و همچنین به جریان گفتمان سازی اجتماعی بیشتر توجه کنیم تا در این حوزه به وحدت برسیم.
حسینی تاکید کرد: زمان پایان طرح پایلوت می بایست تا جلسه آتی مشخص و تصمیم بزرگی برای کشور اتخاذ شود.

همچنین دکتر پرویز افشار در این جلسه گفت: طرح کرامت با هدف پیشگیری از اعتیاد از سوی سازمان بسیج مستضعفین پیشنهاد شد و ستاد در حد بضاعت در این طرح کمک کرد.
وی افزود: از اواخر سال ۹۵ این طرح، در دو شهرستان فلاورجان و ملایر در در حال اجرا است و تاکنون هر کدام از این دو شهرستان، ۶۳ مصوبه در حوزه‌های مختلف درمان، پیشگیری و عرضه داشته اند که همگی تصویب و اجرایی شده اند. البته ۶ مصوبه از مصوبات شهرستان ملایر قابلیت اجرایی ندارد که حذف شده اند.
معاون دبیرکل ستاد بیان داشت: رویکرد طرح کرامت بیشتر مداخلات فرهنگی و اجتماعی است و در این طرح همه دستگاه ها می توانند مشارکت کنند تا این طرح پایلوت زودتر به پایان برسد.
سردار پاسدار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این جلسه گفت: از اینکه در جمع دوستان دلسوز در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی هستم خوشحالم، این نظام از ابتدا با نظام خدمت گذاری به مردم و حل مشکلات اجتماعی مردم همراه بوده است و دستگاه های حاکمیتی کشور نیز تلاش دارند تا مشکلات را حل کنند.
وی با بیان اینکه بسیج ظرفیت بسیار بزرگی برای انجام امور دارد، بیان داشت: تلاش داریم در اجرای طرح کرامت که با هدف پیشگیری از اعتیاد در استان‌های همدان و اصفهان در حال اجرا است، این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم.
مصطفی هادی زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان نیز گفت: در طرح کرامت، عزم جدی در شهرستان فلاورجان بوجود آمده است و تقریبا همه مردم اصفهان از این طرح آگاهی دارند و برخی از شهرستان ها متقاضی اجرای این طرح در شهرستان خود هستند.
وی افزود: استقبال از این طرح، نشان می دهد که انتخاب این مسیر درست بوده و اگر حمایت های معنوی و مالی از این طرح تداوم یابد، طرح کرامت نتایج مثبتی خواهد داشت.
دبیر شورا ادامه داد: از ابتدای این طرح بیش از ۵ هزار کلاس پیشگیری از اعتیاد، نمایشگاه و همایش برگزار شد و حدود ۴۰ هزار نفر در این برنامه ها شرکت کردند.
همچنین سید رسول حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: برانگیختگی عمومی نسبت به طرح کرامت در ملایر ایجاد شده است و دستگاه های اجرایی وارد کار شده اند. بین تفاهم نامه های استانی غالباً اعتباری را برای این شهرستان و برای این طرح در نظر می گیریم.
وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری و تعامل بهتر شاهد ایجاد فضای امن و آرام برای عموم مردم در شهرستان ملایر باشیم.
گفتنی است؛ در این جلسه دبیران کمیته های فرهنگی درمان، مقابله و صیانت اجتماعی طرح کرامت، گزارشی از روند کمیته ها در شهرستان های فلاورجان و ملایر ارائه کردند..

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc