کد خبر : 36617
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مرداد 1397 - 16:19

شهرستان فلاورجان

بسته ویژه خبری /کنایه سنگین ربیعی به لاریجانی /واکنش کدخدایی به ابقای جنتی در شورای نگهبان

بسته ویژه خبری /کنایه سنگین ربیعی به لاریجانی /واکنش کدخدایی به ابقای جنتی در شورای نگهبان
نیوزفلاورجان /احمدی نژاد با مخالف خوانی قهرمان نمی شود/ حمله شدید مرعشی به نوبخت/واکنش کدخدایی به ابقای جنتی در شورای نگهبان/ سعید مرتضوی شاکی شد.

به گزارش نیوزفلاورجان باتوجه به اینکه خبرتحولات در گذر است وهیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛مورد توجه قرار می‌گیرند یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرندرسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.برای ما‌خبراگرماهیت وموضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری ندارد.

احمدی نژاد با مخالف خوانی قهرمان نمی شود

کنایه سنگین ربیعی به لاریجانی

علی ربیعی در توییتر خود با اشاره به بخشی از کتاب شازده کوچولو کنایه‌ای را خطاب به رییس مجلس نوشت: کتاب شازده کوچولو را برای علی لاریجانی می‌فرستم. زیر این متن خط می‌کشم «فرمانروا به شازده گفت: تو را وزیر دادگستری می‌کنم. شازده: کسی نیست که من او را محاکمه کنم. فرمانروا گفت: خودت را محاکمه کن. سخت‌ترین کار دنیاست اینکه بتونی درباره خودت قضاوت درستی داشته باشی و عادلانه خودت را محاکمه کنی. »

واکنش سفیر ایران به اظهارات العبادی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به اظهارات اخیر نخست وزیر این کشور درباره پیروی از تحریم‌های آمریکا واکنش نشان داد و گفت: ایشان یک اظهار نظری کرد، اما قرار نیست این کارها انجام شود.مسجدی در خصوص این اظهارنظر نخست وزیر عراق گفت: صحبت‌های العبادی هیچ تاثیری در روابط ایران و عراق ندارد و نداشته و روابط ما کما فی‌السابق ادامه دارد و ما مشکلی در این زمینه نداریم.

پیام حسن روحانی به ربیعی

رئیس‌جمهور در پیامی با تشکر و قدردانی از زحمات و خدمات علی ربیعی در دوران تصدی مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: تداوم بهره‌مندی از خدمات و تجربیات ارزشمند شما در دولت تدبیر و امید مورد انتظار است.متن پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر علی ربیعی
بدینوسیله از زحمات و خدمات جناب عالی در مدت تصدی مسئولیت «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» تشکر و قدردانی می‌نمایم.
تداوم بهره‌مندی از خدمات و تجربیات ارزشمند شما در دولت تدبیر و امید مورد انتظار است.
از خداوند متعال سلامتی و استمرار توفیق شما را در خدمتگزاری به نظام اسلامی و مردم شریف ایران، خواستارم.
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

سعید مرتضوی شاکی شد

دادگاه رسیدگی به پرونده مدیرمسئول سابق روزنامه جوان در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی و با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات برگزار می‌شود.شاکی پرونده مدیرمسئول سابق روزنامه جوان، سعید مرتضوی مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی و دادستان وقت تهران است که هم اکنون بابت تحمل دو سال حبس خود به خاطر شکایت اولیاء دم مرحوم روح‌الامینی یکی از جان‌باختگان حادثه کهریزک در زندان به سر می‌برد.مدیرمسئول سابق روزنامه جوان پیشتر در این پرونده به پرداخت جزای نقدی محکوم شده بود که حکم مزبور در دیوان عالی کشور نقض و برای رسیدگی در شعبه هم عرض به شعبه ششم دادگاه کیفیری یک استان تهران ارسال شد.در دادگاه قبلی، هیئت منصفه مطبوعات مدیرمسئول سابق روزنامه جوان را مجرم ندانسته بود اما دادگاه حکم به محکومیت وی داده بود.

پاسخ نماینده مجلس عراق به صادقی

یک نماینده مجلس عراق در واکنش به توییت محمود صادقی نماینده مجلس ایران، خواستار پرداخت غرامت به کشته‌شدگان عراقی بدست القاعده از سوی ایران شده است.فائق الشیخ علی، نماینده مجلس عراق و رهبر «حزب مردمی اصلاح» در حساب توییتر شخصی خود مدعی شد: به نام خانواده قربانیان ترور از شما و دولت شما می‌خواهم ‍۱۱ میلیارد دلار آمریکا به عنوان غرامت کشته شدن یک میلیون عراقی از زمانی که القاعده را به بهانه جنگ با آمریکا از سال ۲۰۰۳ وارد کشور ما کردید، بپردازید.
حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود این کشور علی‌رغم مخالفت کلی با استراتژی وضع تحریم‌ها، از تحریم‌ها علیه ایران پیروی خواهد کرد.
در پی این اعلام موضع، محمود صادقی نماینده مجلس ایران در توییتی نوشت: «دولت عراق مطابق ماده ۶ قطعنامه ۵۹۸، ۱۱۰۰ میلیارد دلار بابت غرامت خسارات مستقیم جنگ تحمیلی به ایران بدهکار است؛ دولت ایران با لحاظ تنگناهای مردم عراق در مطالبه این غرامت تعلل کرده است؛ اکنون نخست‌وزیر عراق به‌جای جبران، با تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران همراهی می‌کند

درخواست “ندای ایرانیان” برای ورود دادستان کل به جریان استیضاح ربیعی

حزب ندای ایرانیان در نامه‌ای از دادستان کل کشور تا صحت‌و سقم ادعاهای مطرح شده در جلسه استیضاح علی ربیعی را بررسی نموده و نتیجه را اعلام کرد.

تمهیدات جدید برای ورود زنان به ورزشگاه

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور تاکید کرد: مسیر جدا برای ورود بانوان به ورزشگاه آزادی پیش بینی شده است تا اگر روزی مجوز ورود داده شد این جداسازی در کمتر از دو ماه اجرایی شود. کریمی در خصوص پیش بینی زیرساخت های مناسب مجموعه آزادی جهت میزبانی از خانواده ها گفت: با تمهیداتی که در نظر گرفته شده در حداقل زمان این کار انجام می شود. اقدامات لازم در خصوص تصحیح سیستم بلیط فروشی، گیت های ورودی، سیستم امنیتی و چهره نگاری در حال انجام است. مسیر جدا نیز برای ورود بانوان به ورزشگاه پیش بینی شده است تا اگر روزی مجوز ورود داده شد این جداسازی در کمتر از دو ماه اجرایی شود.

واکنش کدخدایی به ابقای جنتی در شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با انتخاب مجدد آیت الله جنتی در شورای نگهبان و واکنش رسانه‌های معاند به سن ایشان، خاطرنشان کرد: در شورای نگهبان هیات رییسه شامل دبیر، قائم مقام، سخنگو و معاون اجرایی می شود. سه نفر توسط رای شورای نگهبان انتخاب می شوند و معاون اجرایی توسط دبیر انتخاب می شود. در مورد نهادهایی که بیشتر در حوزه‌های فکری کار می‌کنند شرط سنی محدودیت محسوب نمی‌شود برای مثال در کشور مالزی حتی در حوزه اجرایی هم این مورد قابل مشاهده است. وقتی قانون منعی در این زمینه در نظر نگرفته است فکر نمی‌کنم این مطلب مشکلی داشته باشد.

حمله شدید مرعشی به نوبخت

رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران گفت: هرکس از آقای نوبخت در شرایط کنونی حمایت کنند آینده‌ای در سیاست ایران نخواهد داشت. حسین مرعشی در جمع جوانان حزب کارگزاران گفت: آقای نوبخت هیچ موافقی در دولت ندارد و مسئله ایشان مسئله کارگزاران نیست. وی حزب اعتدال و توسعه را حزبی بی هنر دانست که می خواهند مسئله آقای نوبخت را سیاسی کنند و افزودمساله آقای نوبخت، مدیریتی است و هرکس از آقای نوبخت در شرایط کنونی حمایت کنند آینده‌ای در سیاست ایران نخواهد داشت. رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران ادامه داد: اساسا آقای نوبخت چیزی عرضه نکرده که بخواهد به سرمایه سیاسی اعتدال و توسعه بیافزاید؛ این یک خطای سیاسی است که فکر می کنند حالا که روزنامه سازندگی نظرسنجی را درباره رفتن یا ماندن آقای نوبخت منتشر کرده پس دلیل آن رقابت های حزبی است. مرعشی خاطرنشان کرد: سراغ هر وزیری بروید دادش از دست آقای نوبخت بر هواست.

واکنش روحانی به استیضاح ربیعی

علیرضارحیمی در توییتر خود نوشت:بخشی از گلایه نمایندگان به وزیرکار به نارضایتی و ابهامات مدیریت سازمان بهزیستی بود. در انتخاب سرپرست وزارت تعاون هوشمندی لازم از سوی رییس جمهور دیده نشد و به نوعی این انتخاب تعریضی است به استیضاح کنندگان!

توضیحات مطهری درباره سوال از وزیر دادگستری

علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سه‌شنبه هفته گذشته سوالی درباره علت ادامه حصر خانگی از وزیر دادگستری در صحن علنی مجلس داشتم. در زمان رای‌گیری از ۲۱۳ نماینده حاضر، ۹۵ نفر به وارد بودن سوال رای دادند، ۹۵ نفر به وارد نبودن آن، ۱۵ نفر رای ممتنع دادند و ۱۸ نفر رای ندادند. در مجالس قبلی همیشه قانع شدن یا نشدن از پاسخ وزیر به رای گذاشته می‌شد در این صورت باید گفت نمایندگان از پاسخ وزیر قانع نشدند و سوال را وارد دانستند چون ۹۵ نفر یعنی کمتر از نصف به قانع شدن رای دادند. وی افزود: در ابتدای مجلس دهم قرار بر این شد که چون آیین‌نامه می‌گوید وارد بودن سوال به رای گذاشته می‌شود، به همین ترتیب عمل شود و اتفاقا این اقدام توسط اینجانب آغاز شد و ادامه یافت. در نتیجه آرای ممتنع و رای نداده‌ها به نفع وزیر منظور می‌شود در حالی که قبلا به نفع سوال‌کننده منظور می‌شد البته برخی از نمایندگان از آن نظر سوال را وارد ندانستند که اختیارات وزیر را در این موضوع کافی نمی‌دانستند، نه اینکه راضی به ادامه حصر بودند. نماینده مردم تهران با اشاره به نحوه انعکاس این خبری در برخی رسانه‌ها، یادآور شدبرخی خبرگزاری‌ها شیطنت کرده و اعلام کردند که مجلس به ادامه حصر خانگی رای داد، در حالی که اینطور نیست. علاوه بر اینکه اگر رای‌گیری را به صورت سابق در نظر بگیریم یعنی فرض کنیم قانع شدن نمایندگان از پاسخ وزیر به رای گذاشته شده است، مجلس از پاسخ وزیر قانع نشده است و با منطق آن خبرگزاری‌ها باید بگوییم مجلس با ادامه حصر خانگی مخالفت کرده است.

تتلو هم وارد بازی «بگم، بگم» شد

امیرتتلو که از کشور خارج شده در ویدئویی اعلام کرد به زودی مسائلی از پشت پرده دیدارش با رئیسی و تیم تبلیغاتی او را منتشر خواهد کرد.

احمدی نژاد با مخالف خوانی قهرمان نمی شود

منتجب نیا، فعالی سیاسی اصلاح‌طلب درخصوص رفتارهای اخیر احمدی‌نژاد گفتتجربه ۸ ساله آقای احمدی نژاد نشان می دهد ایشان به هیچ وجه طرفدار آزادی بیان، اندیشه و فکر در جامعه ‏نبوده و فضای اختناق و استبداد را همیشه حاکم می کرده بنابراین امروز حرف ایشان خریدار ندارد. هم خواص می دانند و هم عامه ‏مردم می دانند که در شرایط فعلی مخالف خوانی و موج سواری کردن و از فضای گرانی و مشکلات اقتصادی سوءاستفاده کردن، ‏کسی را نه قهرمان می کند و نه اصلا گوشی بدهکار صحبت های ایشان است.‏

اندازه‌گیری سرعت مرگ در یک دانشگاه

محققان دانشگاه استنفورد آمریکا موفق به اندازه‌گیری سرعت نابودی درون‌سلولی به هنگام مرگ شده‌اند. در این آزمایش با ایجاد فراینده خودویرانگری سلول به نام “موج مهاجم” یا trigger wave سرعت مرگ درون سلول اندازه‌گیری شده است. به موجب این تحقیق، مرگ با سرعت حدود ۳۰ میکرومتر در دقیقه اتفاق می‌افتد. در این آزمایش ابتدا از تخم قورباغه مایع درون سلول (سیتوپلاسم) کشیده شده و در مرحله بعدی این مایع به درون لوله‌های مخصوصی انتقال داده شد و در معرض سیگنال مرگ سلولی قرار گرفت/ دویچه وله

امروز تصمیم تاریخی مهمی درباره خزر گرفته می‌شود

رئیس‌جمهور قزاقستان اعلام کرده که یکشنبه ۲۱ مرداد (۱۲ اوت) در نشست آکتائو تصمیم تاریخی مهمی در مورد دریای خزر گرفته خواهد شد و این مسئله اهمیت بسیار زیادی برای همه کشورهای حاشیه دریای خزر خواهد داشت.بعد از ۲۰ سال مذاکره بالاخره کشورهای ساحلی دریای خزر مواضع خود در مواردی مانند حمل و نقل دریایی، منابع دریای خزر و حفاظت از منابع بیولوژیکی این دریا را به هم نزدیک کرده و مسائل را حل و فصل کرده‌اند./تسنیم

شکایت پورابراهیمی از پزشکیان

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان در مجلس از شکایت خود از مسعود پزشکیان نایب رئیس پارلمان خبر داد و گفت:در متن شکایتی که بنده تنظیم کرده‌ ام، ذکر شده که باید نایب رئیس مجلس رابطه کاری فرزند خود با یکی از زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مشخص کند و در این زمینه توضیحاتی را ارائه کند.مسعود پزشکیان نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت:من نمی‌دانم این اتهامات را برای چه چیزی مطرح کردند اما اکنون از همه دعوت می‌کنم که وضعیت زندگی بنده را ببینند، آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است.

انتقاد عارف از اقدامات برخی اصلاح‌طلبان

رئیس فراکسیون امید گفت: مایه تاسف است که عده‌ای در داخل جبهه اصلاحات با برخی اظهارنظرها تنها مسیر متلاشی کردن انسجام را دنبال می‌کنند. وضعیت کشور بگونه ای نیست که عده‌ای به دنبال رقابت‌های انتخاباتی و حذف یک جریان باشند. شرط فائق آمدن بر مشکلات کشور، وحدت، تفاهم و همدلی است. اصلاح طلبان در روی کار آمدن دولت آقای روحانی سهیم بودند و نقش اساسی داشتند و برای موفقیت دولت تلاش می‌کنند. هرچند گلایه‌های جدی از نادیده گرفتن مدیران برجسته اصلاح طلب در استانها و سپردن مدیریت برخی ارگان‌های دولتی در استان‌ها به مخالفین گفتمان اصلاحات وجود دارد.

منبع: سایت خبری تحلیلی تابناک

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc