کد خبر : 37404
تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1397 - 21:42

برای ثبت نام کنندگان در سامانه سماح؛

آغاز ​صدور روادید اربعین از فردا یکشنبه

آغاز ​صدور روادید اربعین از فردا یکشنبه
دبیر ستاد اربعین: صدور روادید اربعین برای زائران عتبات عالیات از فردا یکشنبه آغاز می‌شود.

شهریار حیدری دبیر ستاد اربعین گفت :در ۱۰ روز اخیر بیش از ۱۵۶ هزار و ۷۰۰ نفر از زائران اربعین برای اخذ روادید عراق در سامانه سماح ثبت نام که از این تعداد ۱۲۲ هزار نفر مبالغ اعلام شده را برای صدور روادید واریز کرده اند .
وی اضافه کرد :​ امروز هم از ساعت ۸ صبح تا پایان وقت اداری ۲۷ هزار نفر به این تعداد نیز اضافه شده است .
دبیر ستاد اربعین درباره علل تاخیر صدور روادید اربعین تصریح کرد:​ همواره میان ثبت نام و صدور روادید که در دفاتر موقت و کنسولگری های چهار گانه صورت می پذیرد فاصله زمانی دو تا سه روزه وجود دارد از طرفی با پایان دوره فعالیت سفیر عراق در ایران بودیم زیرا هر سال با اعلام بالاترین مقام عراقی در سفارت عراق در تهران کار صدور روادید آغاز می شود البته در این فاصله ۴۷ هزار مدرک تحویل دفاتر چهارگانه کنسولی و موقت شده است و از فردا صبح کار صدور روادید آغاز خواهد شد .
حیدری با بیان اینکه ظرف کمتر از ۴۸ ساعت روادید تحویل زائران خواهد شد گفت: هیچ توقفی در صدور روادید ایجاد نشده بلکه اگر وقفه ای به وجود آمده ناشی از حضور نداشتن سفیر بود که امروز کاردار عراق در تهران مشخص شد و به محض ورود وی به ایران و استقرارش در محل سفارت ،​ بلافاصله اولین جلسه با وی برگزار و همه موارد طبق برنامه از پیش تعیین شده به پیش خواهد رفت .
وی افزود:​ کاردار عراق نیز در این جلسه قول داد با افزایش دفاتر موقت که نسبت به سال گذشته هشت دفتر اضافه شده است خللی در صدور روادید از کنسولگری ها و سفارت عراق در ایران پیش نخواهد آمد .
دبیر ستاد اربعین در باره آخرین نرخ پرداختی زائران برای صدور روادید گفت : از ۱۵۷ هزار و ۶۰۰ نفری که تاکنون در سامانه سماح ثبت نام کرده اند ۵۰ هزار و ۲۳۰ نفر معادل ۴۰ دلار پرداخت کرده و شماری نیز ۴۱ دلار پرداخت کرده بودند و بر اساس هزینه های چهارگانه که شامل روادید ، بیمه، خدمات درمانی و هزینه های دفاتر خدماتی و زیارتی می شود در مجموع در گذشته ۳۸۶ هزار تومان برآورد شده بود اما با کاهش قیمت دلار ۱۴ هزار از این مبلغ کاسته شد و اکنون در سامانه سماح مبلغ ۳۷۱ هزار و ۸۸۰ تومان قابل پرداخت است .
حیدری تصریح کرد:​ افرادی که در گذشته ثبت نام و مبالغ اضافی پرداخت کرده اند نگران نباشند زیرا مابه التفاوت مبالغ از طریق سامانه سماح به حسابشان بازگردانده خواهد شد.
وی درباره نحوه پرداخت ارز به کشور عراق گفت:​ چرخه پرداخت ارز هر سال در چارچوب بانک مرکزی، سازمان حج و زیارت و سفارت عراق صورت می پذیرد اما امسال مقرر شد دلار از چرخه هزینه های مراسم اربعین حذف شود از این رو برای اینکه این اتفاق عملیاتی شود باید ارز دیگری جایگزین دلار می شد به همین علت جلسات متعددی میان بانک مرکزی ، سازمان حج و زیارت و سفارت عراق در مورد نحوه پرداخت و نوع ارز جایگزین برگزار شد که قرار است فردا در بغداد ارز جایگزین که یورو یا دینار است مشخص شود .
دبیر ستاد اربعین اضافه کرد :​ این موضوع در حالی است که مردم و زائران محترم از لحظه ثبت نام هرگز نیازی به پرداخت ارز (دلار) ندارند و تنها به صورت ریال دریافت می شود و شمار حساب ها هم در سامانه سماح کاملا مشخص است .
حیدری در پایان از زائران محترم خواست : حتماً از طریق سامانه سماح و شرکت های زیارتی قانونی برای مراسم اربعین ثبت نام کنند زیرا همه خدمات به زائران در این سامانه مشخص و تعریف شده است و همچنین دولت عراق نیز تاکید کرده است که هیچ فردی بدون داشتن گذرنامه و روادید حق ورود به کشور عراق را ندارد و مجازات های سنگینی برای متخلفان در نظر گرفته است ..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc