کد خبر : 37881
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آبان 1397 - 12:08

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مسیر بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مسیر بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان با اشاره به مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مسیر ۵ بقعه متبرکه شهرستان فلاورجان گفت: این آیین در شهرستان فلاورجان و در ۸ شهر و روستا برگزار شد.

، احمد آزادگی اظهار داشت: مردم مومن وعاشق اباعبدالله الحسین(ع) درشهرستان فلاورجان در شب و روز اربعین با برپایی مراسم های مختلف اعم از سخنرانی ، مرثیه سرایی ، تعزیه و اطعام دهی از محل نیات خیران، عشق و ارادت خود را به پیشگاه سرور وسالار شهیدان و حماسه آفرین عاشورا اعلام کردند.

وی با اشاره به برپایی خیمه های معرفت در بقاع متبرکه گفت: در بقاع متبرکه روحانیون و مبلغین بومی به شبهات و سوالات شرعی مردم وخصوصا جوانان پاسخ دادند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان از برگزاری پیاده روی بزرگ اربعین در مسیر بقاع متبرکه شهرستان به ویژه امامزاده واجب التعظیم سید محمد(ع) قهدریجان خبرداد و بیان کرد: مردم شهرستان امسال هم به مانند سال های گذشته از روستاها و شهرهای محتلف تا امامزادگان عظیم الشان شهر مراسم پیاده روی را در روز اربعین همراه با عزاداری و قرائت زیارت اربعین برگزار کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت: جاماندگان اربعین حسینی در قالب هیئت های مذهبی از میدان امام حسین(ع) شهر قهدریجان به سمت امامزاده سید محمد(ع) مسیر پیاده روی را طی کردند که جمعیتی بالغ بر ۲۰هزار نفر در این مراسم از شهر و روستاهای اطراف شرکت کردند.

احمد آزادگی با بیان اینکه مراسم پیاده روی از شهر قهدریجان از میدان امام حسین (ع) برگزار شد خاطر نشان کرد: این مراسم ساعت ۹ صبح از میدان امام حسین شروع و به سمت خیابان مدرس و در انتها به امامزاده سید محمد(ع) ختم شد سپس در امامزاده به مراسم عزاداری سینه زنی و مداحی و قرائت زیارت اربعین پرداختند.

وی ادامه داد: همچنین مراسم اربعین در شهر پیر بکران از میدان اصلی شهر به سمت امامزاده زید بن حسن(ع) سنگانچه انجام شد که در صحن امامزاده مراسم عزاداری،سخنرانی و قرائت زیارت اربعین برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در ادامه افزود: در روستای شرودان مراسم عزاداری روز اربعین همراه با برگزاری یادواره شهدای روستای شرودان و کروچ در امامزادگان شریف و میر مرتضی (علیهم السلام ) با معنویت خاصی برگزار شد.

وی در ادامه بیان کرد: در مسیر پیاده‌روی‌های اربعین حسینی، موکب‌های خدمت رسانی وپذیرایی از زائران به خدمت رسانی به زائران برپا بودند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc