کد خبر : 37991
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 دی 1397 - 1:23

افزایش متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد  شهرستان فلاورجان نتیجه از رونق افتادن کشاورزی وشرایط نامطلوب اقتصادی

افزایش متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد  شهرستان فلاورجان نتیجه از رونق افتادن کشاورزی وشرایط نامطلوب اقتصادی

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فلاورجان گفت: ۵۹۸۹خانوار تحت پوشش این نهاد در حال حاضر وجود دارد که از این تعداد ۱۲۰۵ خانوار در پاییز امسال به مددجویان اضافه‌شده که بیشتر آنان با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی و بحران آب و از دست دادن مشاغل خود تحت پوشش کمیته امداد شهرستان قرار گرفته‌اند که در مجموع می‌توان گفت ۱۱ هزار نفر در این شهرستان از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

حمیدرضا طاهری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از تلاش تمامی فعالان رسانه و خبرنگاران که در جهت انعکاس اخبار وهم چنین شفاف‌سازی خدمات این نهاد در جهت خدمت‌رسانی مطلوب به نیازمندان کمک می‌کنند تشکر می‌کنم.

رئیس کمیته امداد فلاورجان با تبیین سخنی از امام خمینی (ره) افزود: اقدام مهم این نهاد کمک به زندگی دوباره، فعالیت بهتر و نهایتاً زندگی شرافتمندانه است که ازاین‌رو خدمات مهمی را حول محور این سه موضوع مهم در دستور کار خویش قرار داده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس بحث آموزش خانواده‌های تحت پوشش، سوق دادن به سمت زندگی عزت‌مندانه و هم چنین اقداماتی که منجر به اشتغال پایدار در میان مددجویان شود از مهم‌ترین برنامه‌های دارای اولویت کمیته امداد شهرستان فلاورجان در ۹ ماه گذشته از سال بوده است به‌ نحوی‌که بتوان سهولت خدمت‌رسانی را بیشتر کرد.

طاهری با اشاره به آمار تحت پوشش خانوار کمیته امداد شهرستان فلاورجان بیان کرد: ۵۹۸۹خانوار تحت پوشش این نهاد در حال حاضر وجود دارد که از این تعداد ۱۲۰۵ خانوار در پاییز امسال به مددجویان اضافه‌شده که بیشتر آنان با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی و بحران آب و از دست دادن مشاغل خود تحت پوشش کمیته امداد شهرستان قرار گرفته‌اند که در مجموع می‌توان گفت ۱۱ هزار نفر در این شهرستان از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اشتغال آن‌ها بوده که در این راستا و با شناخت قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته‌ شده که می‌توان به الحاق تبصره ۱۴ از سوی دولت در این موضوع اشاره کرد که البته حدود ۶۴ درصد آن را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فلاورجان ادامه داد: در ۹ماه گذشته ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان پرداخت‌شده است که اعتبارات اشتغال‌زایی از دو محل صندوق امداد و تعاملات بانکی پرداخت‌شده و این تسهیلات با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع‌دستی، صنعتی و صنفی و نیز خدماتی به مددجویان واگذارشده است‎ که ۹۷ مورد طرح اشتغال در این زمینه را می‌توان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: رویکرد امداد توانمندسازی خانواده‌ها است به‌نحوی‌که خانوارهای های تحت پوشش بتوانند از ظرفیت خود استفاده کرده و از حمایت کمیته امداد خارج شوند که در این موضوع تفاهم‌نامه‌های خوبی با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و فنی و حرفه‌ای ایجادشده که می‌توان به آموزش ۳۷۶ نفر اشاره کرد و اعلام می‌داریم که اگر کارفرمایی مددجوی کمیته امداد را بر عهده بگیرد تا ۲ سال ۱۰۰ درصد حق بیمه از سوی این نهاد به کارفرما پرداخت خواهد شد.

طاهری در پیگیری موضوع مباحث فرهنگی در کمیته امداد خمینی(ره) شهرستان فلاورجان اشاره کرد: دوره‌های آموزش‌های پیش از ازدواج جوانان تحت پوشش، مهارت‌های زندگی ، پیشگیری از اعتیاد با حضور اساتید ‏حوزه و دانشگاه در کمیته امداد فلاورجان برگزارشده که به‌ منظور تحکیم بنیان معنوی خانواده، سامان دادن زندگی جوانان و ترویج سنت حسنه ازدواج ۱۷۴۴ نفر از این آموزش‌ها استفاده کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فلاورجان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۰۰ خیر در طرح‌های حمایتی ایتام ثبت کرده‌اند، عنوان کرد: ۶۹۵کودک یتیم فلاورجانی تحت پوشش این طرح‌ها هستند در طرح اکرام ایتام و محسنین حامیان کمک به کودکان یتیم و سرپرست ازکارافتاده و بیمار را بر عهده‌دارند و ماهیانه مبالغی را به‌حساب آنان واریز می‌کنند.

وی اضافه کرد: تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای ‏دولتی و خیران نیکوکار به‌منظور جذب حمایت‌ها و مساعدت‌های آنان باعث افزایش و ارائه خدمات بهتر به مددجویان و ‏نیازمندان شده است که خوشبختانه تعدادی از مددجویان این شهرستان که فاقد مسکن بوده‌اند با مشارکت در این امر خداپسندانه با همکاری کمیته امداد صاحب مسکن شده‌اند.

طاهری گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در طول هفته ۳ روز از نزدیک و به‌صورت ملاقات مردمی از نزدیک در جریان مشکلات نیازمندان قرار می‌گیریم و در صورت لزوم به مراجع ذی‌ربط نیز ارجاع داده خواهد شد که انتظار این است متولیان امر نیز مددجویان کمیته امداد را بیش از گذشته دریابند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فلاورجان در پایان خاطرنشان کرد: خیرین و تمامی مردم شهرستان می‌توانند هرگونه کمک‌های نقدی خود را به شماره‌حساب۱۰۵۳۲۰۸۴۲۰۰۹ و کد *۸۸۸۷*۰۳۱۶#USSD به‌حساب ویژه این اداره در شهرستان واریز کنند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc