کد خبر : 39098
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 اسفند 1397 - 22:54

در کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ۲۷مورد از موارد جاری شهرقهدریجان رسیدگی شد.

در کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان  ۲۷مورد از موارد جاری شهرقهدریجان  رسیدگی شد.

در کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان طرح تفصیلی پیشنهادی و نهایی شهر گرگاب مصوب و موارد جاری شهر اصفهان ۳۳ مورد ، نجف آباد ۹ مورد ، و قهدریجان ۲۷ مورد مطرح و مورد بررسی قرار گرفت .

طرح جامع اصفهان در کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان به ۶۹ مورد از موارد جاری شهرهای اصفهان ، نجف آباد و قهدریجان ، طرح تفصیلی شهر گرگاب و محدوده بافت ناکارآمد شهری چهار شهر استان رسیدگی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در خصوص تعیین تکلیف اراضی کشاورزی واقع در خوراسگان گفت : این پهنه حدودا ۱۰۰ هکتاری که در وسط شهر اصفهان و در منطقه ۱۵ واقع است بسیار ارزشمند است و نیاز به یک طرح و کار ویژه دارد به گونه ای که این طرح برای شهر و استان طرحی ماندگار شود..

حجت الله غلامی ادامه داد : با توجه به رشد فزاینده کویر که از سمت شرق استان به سمت شهر اصفهان در حرکت است زمانی ایجاد کمربند سبزحفاظتی برای شهر اصفهان در شرق استان از اولویت ویژه ای برخوردار بود و هم اکنون این منطق وجود دارد و شرایط ایجاب می کند که برای این اراضی طرحی تهیه شود و انواع پروژه های گردشگری برای آن تعریف شود.

غلامی ادامه داد : می توان برداشت محصول را همزمان با حضور گردشگر در این مزارع داشت و در این اراضی پر پتانسیل با طراحی شبکه معابر مناسب و همچنین قرار دادن ایستگاه هایی جهت توقف گردشگر در آن و خرید محصول به صورت مستقیم از کشاورز کیفیت زیستی و کیفیت حرکتی را در این اراضی ارتقاء داد.

امیر زاغیان رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان در خصوص تعداد شهرهایی که محدوده بافت ناکارآمد شهری مصوب ندارند گفت : محدوده بافت ناکارآمد شهری ۴ شهر استان در دستور کار کمیسیون ماده ۵ قرار دارد و ۷ شهر استان که شامل شهرهای رزوه ، حبیب آباد ، کهریزسنگ ، داران ، خالدآباد ، پیربکران و عسکران هستند در دستور کار کمیته کار راه و شهرسازی قرار دارند و برای ۵ شهر قهجاورستان ، قمصر، نیاسر ، طرق رود و بادرود هنوز اقدامی صورت نگرفته و در صورت آماده شدن محدوده بافت ناکارآمد این ۵ شهر همه شهرهای استان داری محدوده مصوب خواهند بود .

در ادامه محدوه بافت ناکارآمد شهری شهرهای خورزوق به مساحت ۱۰۲ هکتار ، زیار ۱۲.۵ هکتار، پیربکران ۹۳.۲ و دامنه ۶۱ هکتار در جلسه بررسی و مصوب شد .

گفتنی است در ادامه جلسه طرح تفصیلی پیشنهادی و نهایی شهر گرگاب مصوب و موارد جاری شهر اصفهان ۳۳ مورد ، نجف آباد ۹ مورد ، و قهدریجان ۲۷ مورد مطرح و مورد بررسی قرار گرفت ..

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc