کد خبر : 39810
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 فروردین 1398 - 11:59

۱۶ هزار زائر در ایام نوروز به زیارت بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان مشرف شدند

۱۶ هزار زائر در ایام نوروز به زیارت بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان مشرف شدند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان با بیان اینکه در ایام نوروز ۱۶ هزار نفر زائر به زیارت بقاع متبرکه این شهرستان مشرف شدند از اتمام طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان با بیان اینکه در ایام نوروز ۱۶ هزار نفر زائر به زیارت بقاع متبرکه این شهرستان مشرف شدند از اتمام طرح آرامش بهاری در روز ۱۴ فروردین مصادف با بعثت پیامبر اکرم (ص)در بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان خبر داد.

احمد آزادگی با اعلام این خبر،با اشاره به اجرای این طرح برای پنجمین سال متوالی در ایام نوروز افزود: مسافران و گردشگران از برنامه های این طرح استقبال خوبی داشتند.

وی با بیان این که طرح آرامش بهاری در ۱۶ بقعه متبرکه شهرستان فلاورجان اجرا شد، اظهار کرد: این طرح کشوری در راستای فرمایشات امام راحل مبنی بر این که مردم باید در جوار امام زادگان و بقاع متبرکه در آرامش زندگی کنند و در راستای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند امام زادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، اجرا شد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح برنامه های مختلفی از جمله انجام مراسم دینی و مذهبی لحظه سال تحویل، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه،آماده سازی فضای محیطی متناسب با طرح آرامش بهاری، آمادگی نیروها و تجهیز امکانات برای ارائه خدمات رفاهی برگزار شدکه در این ایام حدود ۱۶هزار زائر از برنامه های بقاع شهرستان بهره مند شدند.

احمد آزادگی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت : اولویت در هر کاری ابتدا میثاق با شهدا است زیرا آرامش و امنیت امروز مدیون ایثارگری آنها است.

در این زمینه وی افزود:در اجرای طرح آرامش بهاری و به جهت عطر آگین شدن فضای معنوی طرح به عطر شهدا مراسم میثاق با شهدا، و برپایی سفره هفت سین شهدایی با حضور مسئولین شهرستان در کنار امامزاده حیدر(ع) اسفهران برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان بااشاره به اینکه مراسم تحویل سال نو در جوار بقاع متبرکه با حضور ائمه جمعه،روحانیون،نماینده مجلس،خانواده معظم شهداو اقشار مختلف جامعه برگزار شد اظهار داشت:این مراسم با قرائت قرآن و با حضور قاریان ممتاز ،سخنرانی ،اجرای برنامه های مدیحه سرایی و دعای تحویل سال برگزار شد.

احمد آزادگی در ادامه افزود: طبق سنوات گذشته در امامزاده سید محمد(ع) قهدریجان هنگام سال تحویل ۱۵ دیگ سمنو طبخ و پس از مراسم سال تحویل بین زائران تقسیم شد.

وی درادامه افزود: در طرح آرامش بهاری امسال در کنار امامزاده یونس(ع) زازران نیز ۱۶ دیگ سمنو مصادف با ولادت حضرت علی (ع) همزمان با دومین روز طرح آرامش بهاریطبخ و بین مردم تقسیم شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان به برپایی خیمه های معرفت اشاره کرد و در ادامه افزود: حدود ۱۵مبلغ بومی در طرح آرامش بهاری با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری و مشارکت داشتند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان اظهار داشت: برپایی حلقه های معرفت، پاسخگویی به شبهات و سوالات مراجعه کنندگان و مشاوره وقف از جمله برنامه های خیمه های معرفت بود.

احمد آزادگی یادآور شد: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند در بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان آغاز و در روز ۱۴ فروردین مصادف با بعثت پیامبر اکرم (ص) به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc