کد خبر : 42763
تاریخ انتشار : شنبه 12 مرداد 1398 - 11:04

تقوا واخلاق نیک معیار ازدواج جوانان برای خانوادها

تقوا واخلاق نیک معیار ازدواج جوانان برای خانوادها

اول ذیحجه، روزی مبارک برای همه ی کسانی است که دل به زندگی فاطمه سلام الله داده اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند زنند.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان :
به راستی در کجای عالَم خلقت، از اول تا آخر همتایی پیدا می شد برای فاطمه سلام الله ، اگر علی علیه السلام نبود و کدام گل سرسبد آفرینش می توانست همسری علی علیه السلام را بپذیرد.
اول ذیحجه، روزی مبارک برای همه ی کسانی است که دل به زندگی فاطمه سلام الله داده اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند زنند.
به گزارش نیوز فلاورجان  در سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا(س)حجت السلام علی رئیسیان نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان در جمع پایوران و نیروهای وظیفه مطالبی بیان نمود .

وی در ادامه افزود: نخستین روز از آخرین ماه سال قمری، سالروز پیوندی آسمانی است که دیگر هیچ گاه مانند آن در تاریخ تکرار نشد. علی علیه السلام ، پیشوای پارسایان با فاطمه سلام الله ، برترین بانوی جهان پیمان عشق بست و خدا، والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت. برکت این ازدواج، عمری به گستردگی آفتاب دارد؛ هم چنان که یاد و نام آن در تاریخ برای همیشه ماندگار گردید.

رئیسیان در ادامه اذعان داشت: اول ذیحجه، روزی مبارک برای همه ی کسانی است که دل به زندگی فاطمه سلام الله داده اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند زنند.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان در ادامه افزود: به راستی در کجای عالَم خلقت، از ازل تا ابد همتایی پیدا می شد برای فاطمه سلام الله ،اگر علی علیه السلام نبود و کدام گل سرسبد آفرینش می توانست همسری علی علیه السلام را بپذیرد، اگر فاطمه سلام الله نبود.

وی به خواستگاری آن حضرت اشاره نمود وخاطرنشان کرد: اشراف عرب دختران خود را به کسانی می دادند که در قبیله و قدرت و زر و زور مثل آنها باشند. برای همین منظور، اشراف و بزرگانی اصرار داشتند که با دختر گرامی پیامبر، فاطمه سلام الله ازدواج کنند؛ غافل از آنکه این دختر با همه دختران دیگر فرق داشته و به موجب آیه مباهله مقام بلندی دارد. فاطمه سلام الله به تصریح آیه تطهیر معصوم بود و شوهری جز معصوم نمی توانست داشته باشد؛ از این رو، پیامبر از طرف خدا مأمور بود که در پاسخ خواستگاران بگوید ازدواج فاطمه باید به فرمان خدا صورت گیرد.

وی اشاره نمود به ملاک ازدواج جوانان و افزود: ملاک ازدواج برای خانواده عروس وداماد این است که ۱- به تقوای آن شخص توجه کنند نه مال وثروت شخص ،زیرا اگر شخص تقوا داشته باشد وخدا ترس باشد به دختر شما ظلم وستم نمی کند ۲- باید اخلاق نیک داشته باشد تا بوسیله آن زندگی خود را تیر وتار نکنند ۳- هم کوف هم باشند چه در زمینه اعتقادی وهم از لحاظ مالی که باید مد نظر قرار گیرد و درزمینه ازدواج توسل به اهل بیت علیه السلام رمز موفقیت است ..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc