برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در ۱۵ امامزاده شهرستان فلاورجان

برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در ۱۵ امامزاده شهرستان فلاورجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان از برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در ۱۵ آستان مقدس شهرستان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری نیوز فلاورجان  احمد آزادگی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان فلاورجان ۴۱ امامزاده دارد، اما به دلیل عدم وجود امکانات رفاهی خدماتی در همه اماکن متبرکه در ۱۵ امامزاده عظیم الشان مراسم تاسوعای حسینی ویژه برگزار شد.
وی تصریح کرد: در آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) قهدریجان این مراسم با شکوه هرچه تمامتر برگزار شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان ادامه داد: مردم شهرستان فلاورجان بدلیل اینکه این امامزاده عظیم الشان از نوادگان آقا موسی بن جعفر(ع) است در روزهای تاسوعا از کلیه نقاط شهرستان به سمت این بارگاه مقدس حرکت کردند و ارادت و تسلیت خود را به ایشان عرض نمودند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در ادامه افزود: برگزاری نمایشگاه قرآنی فرهنگی برای آشنایی بیشتر مردم و بصیرت زایی به عزاداران،قرائت زیارت عاشورا ،برپایی نماز جماعت ظهر تاسوعا و مداحی در وصف علمدار کربلا حضرت ابوالفضل از جمله دیگر اقدامات انجام شده در این امامزاده لازم التعظیم است.
آزادگی در ادامه به برگزاری مراسم بصیرت عاشورایی در آستان مقدس امامزادگان شریف و میرمرتضی شرودان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این امامزادگان واجب التعظیم از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) هستند هرساله مردم منطقه به عزاداری در این بقعه می پردازند
وی خاطر نشان کرد: برپایی خمیه های معرفت، اقامه نماز ظهر تاسوعای حسینی از جمله دیگر اقدامات انجام شده در این بارگاه مقدس است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان عنوان کرد: اجرای اینگونه مراسمات با هدف قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و برگزاری آیین دینی به روش سنتی برگزار می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc