کد خبر : 45181
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 آذر 1398 - 15:35

آئین رونمایی ازاستارت آپ بومی درشهرستان فلاورجان انجام شد

آئین رونمایی ازاستارت آپ بومی درشهرستان فلاورجان انجام شد

گروهی از دانشجویان فلاورجانی موفق به طراحی نرم‌افزار هوشمند «پسمپ» برای تفکیک زباله ‌شدند

باحضوربخشداران ۳بخش وشهرداران ۸شهرشتان فلاورجان آئین رونمایی ازاستارت آپ بومی پسمپ درشهرستان فلاورجان رونمایی شد

رسول کیانی فلاورجانی ، طراح  نرم افزار هوشمند پسمپ در گفت‌و گو با نیوزفلاورجاناظهار کرد: این نرم افزار با تلاش جمعی از دانشجویان رشته آی تی دانشگاه آزاد اسلامی طراحی و به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه شهرهای دوستدار محیط زیست در جهان به سمت هوشمند شدن در حرکت هستند، تصریح کرد: تفکیک پسماندها در شهرهای هشتگانه شهرستان فلاورجان از چندی پیش آغاز شد و در همین راستا، طراحی این نرم افزار هوشمند در دستور کار قرار گرفت.

کیانی گفت: راه‌اندازی اپلیکیشن پسمپ، یکی از ابزارهای نوین برای حرکت در مسیر هوشمندسازی شهرهای این منطقه است.

این دانشجوی مبتکر با بیان اینکه با تفکیک زباله‌های تر و خشک، این سرمایه‌های ارزشمند و به‌ظاهر بی‌ارزش به چرخه تولید و اقتصاد کشور بازگردانده می شوند، خاطرنشان کرد: نرم‌افزار پسمپ بر روی گوشی هوشمند نصب می شود و سپس با مشخص کردن موقعیت (محل سکونت) و حجم و نوع زباله بازیافتی، کارگزاران پسمپ برای دریافت زباله‌های بازیافتی مراجعه می کنند.

وی در خصوص مزایای پسمپ، گفت: این نرم افزار کاملاً رایگان، سریع و با کاربری آسان است و در قبال زباله‌های بازیافتی، محصول ارائه می‌شود.

کیانی با تاکید بر اینکه استفاده از این نرم‌افزار از تجمع زباله‌های خشک در منزل یا محل کار می کاهد، اظهار کرد: با درخواست بازیافت در پسمپ در زمان صرفه‌جویی می شود. با این نرم افزار زمان ارائه این زباله‌های تفکیک شده، به محل‌های دریافت پسماند خشک کاسته می شود.

این دانشجوی رشته آی تی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کارایی این نرم‌افزار به این فعالیت‌ها محدود نمی‌شود و در آینده‌ای نزدیک کارایی بیشتری همچون اطلاع‌رسانی اقدامات و خدمات شهرداری‌های شهرستان فلاورجان به آن اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد: این نرم‌افزار کاملاً بومی است و مراحل مختلف ایده، طراحی، نرم‌افزار، پشتیبانی، گرافیک و تبلیغات توسط تیمی از دانشجویان از شهرستان فلاورجان تولید و راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc