کد خبر : 45532
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 بهمن 1398 - 14:32

راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در آموزش‌ و پرورش پیربکران

راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در آموزش‌ و پرورش پیربکران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فلاورجان گفت: در راستای مردمی کردن کمک‌های دانش آموزان و مدارس و جذب بهتر این کمک‌ها، مرکز نیکوکاری در آموزش‌ و پرورش پیربکران راه‌اندازی شد

به گزارش نیوز فلاورجان به نقل روابط عمومی آموزش و پرورش پیربکران در تاریخ ششم بهمن ماه ۹۸، آئین افتتاحیه مرکز نیکوکاری آموزش و پرورش پیربکران با مساعدت کمیته امداد و اداره آموزش و پرورش با حضور مسئولین کمیته امداد  برگزار شد.

کاظم زاده رئیس کمیته امداد شهرستان فلاورجان در آئین افتتاحیه مرکز نیکوکاری آموزش و پرورش پیربکران درباره دانش آموزان نیازمند گفت: ما هر چه در توان داریم برای این است که بتوانیم برای دانش آموزی هزینه کنیم. چون آینده کشور در دست دانش آموزان امروز ما است. پس ما باید طوری برنامه ریزی کنیم که بچه ها بهتر از ما بتوانند در این موضوع وارد شوند و کشور را اداره کنند.

وی افزود: هدف مرکز نیکوکاری، احسان و خیر است. در این مورد دانش آموز خیلی راحت به دانش آموز کنار دستی خود با توجه به نوع نگاه و در سطح وسع خود به طرق مختلف کمک می کند. مرکز نیکوکاری کمک را بدون واسطه و سریعتر جهت دانش آموز نیازمند انجام می دهد.

وی ادامه داد: اکرام محسنین نیازمند یعنی هر شخص با هزینه ۱۰۰۰۰ تومان حامی یک فرزند نیازمند شود. این مبلغ به تنهایی چیزی نیست ولی با جمع چنین مبالغی، برای مرکز نیکوکاری و دانش آموزان نیازمند خوب می توان کار کرد و فعالیت ها را به ثمر رساند.

کاظم زاده در پایان اذعان داشت: وظیفه ذاتی خود می دانیم در این راه خدمت کنیم.

۶۳ هزار نفر حامی طرح اکرام ایتام هستند که از این تعداد ۱۵۰۰۰ نفر یعنی یک چهارم حامیان معلم هستند.

اخلاقی رئیس اداره تعاملات با موسسات و تشکل های مردمی استان اصفهان در آئین افتتاحیه مرکز نیکوکاری آموزش و پرورش پیربکران بیان کرد: طبق گفته حجت الاسلام و المسلمین مظاهری، ۱۰۰۰ آیه در قرآن درباره انفاق و کمک آمده است و همه ادیان الهی به این مهم پرداخته اند.

وی با اشاره به آیه ۹ سوره انسان گفت: طبق تفسیر آیت ا… جوادی آملی و علامه طباطبایی وجه در این آیه بیان می کند: خداوند صورت ندارد ولی وجه آن خلیفه خدا است که در زمینه انفاق و کمک فعالیت می کند و آن صفت مهربانی و رحمانیت خدا در هستی جاری و ساری می گردد. این کار، کار بسیار مقدسی است به ویژه اگر با اخلاص انجام شود.

اخلاقی ادامه داد: در تفسیر المیزان علامه طباطبایی، تمام عصاره یک انسان مخلص و دارای عمل صالح را ۲۶ صفت عنوان می کند که صفت دوم بعد از نماز، کمک به دیگران است. کمک می تواند به عناوین مختلف باشد، از قبیل کمک مادی، فرهنگی و اشتغال که این فرهنگ، فرهنگ بسیار غنی و عزیزی است.

وی افزود: ۶۳ هزار نفر حامی طرح اکرام ایتام هستند که از این تعداد ۱۵۰۰۰ نفر یعنی یک چهارم حامیان معلم هستند. این مشخص می کند که این قشر فرهیخته چقدر روی این موضوع اهمیت می دهند. واین موضوع مصداق آیه” انسان وقتی به دانش و فرهنگ کامل می رسد، حکیم و خیر می شود” می شود و این حکمت در بین معلمان آموزش و پرورش است.

اخلاقی در ادامه ضمن تشکر از اعتدادی مدیر کل و اسماعیلی معاون پرورش و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان جهت راه اندازی مرکز نیکوکاری، این مرکز را پانزدهمین مرکز در آموزش و پرورش، ۱۶۴ مرکز در استان اصفهان و در حدود ۴۰۰۰ مرکز کشور معرفی کرد که همه مراکز تحت یک سامانه به نام سامانه جامع ملی نیکوکاری در حال فعالیت هستند و با این سامانه هر شخصی می تواند خیر و نیازمند خود را استعلام کند.

وی به علت راه اندازی مرکز نیکوکاری در آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: رسالت آموزش و پرورش فرهنگ سازی است و می تواند هم فرهنگ سازی کند و هم در زمینه کمک به دانش آموز نیازمند فعالیت کند. هیچکس مثل یک معلم آگاه به نیاز دانش آموزان نیست. معلم وقتی نیاز دانش آموز را شناسایی کند به مدیر مدرسه و مدیر مدرسه به مرکز نیکوکاری گزارش می دهد. در نهایت بانک اطلاعاتی تهیه می گردد و کمیته امداد در قالب هم افزایی کمک می کند و با قدرت تحت مدیریت مرکز نیکوکاری کمک ها اهدا می شود.

اخلاقی در پایان اذعان داشت: خیلی از خیرین حتی خیرین خارج ازکشور دوست دارند در زمینه علم و دانش کمک کنند. مسیر پرداخت هزینه خیرین در این سامانه مشخص است. در حال حاضر در کشور ۵ میلیون و نیم نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعدا تعداد ۲۵۵ هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش هستند. دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد که طلاق، زندانی و بیماری سرپرست از علل مهم این موضوع و عوامل عمده فعلی نیاز و نیازمندی است و در این راستا اگر حضور خیرین، بحث اشتغال و توانمندی نباشد، کار کمیته امداد به کندی انجام خواهد شد.

 

در حدود ۸۰۰ دانش آموز بی بضاعت در آموزش و پرورش پیربکران مشغول به تحصیل هستند

سرپرست اداره آموزش و پرورش پیربکران نیر در آئین افتتاحیه مرکز نیکوکاری آموزش و پرورش پیربکران ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) بیان کرد: امروز مرکز نیکوکاری به نام شهدای دانش آموزی آموزش و پرورش افتتاح می گردد که در این زمینه از مساعدت و کمک کمیته امداد در این رابطه در جهت کمک به دانش آموزان بی بضاعت، بی سرپرست و بدسرپرست تشکر می گردد.

وی افزود: در حدود ۸۰۰ دانش آموز بی بضاعت در آموزش و پرورش پیربکران مشغول به تحصیل هستند. مدیران ما به نوبه خود در کمک رسانی به دانش آموزان بی بضاعت از طریق خیرین و دیگر طرق تلاش می کنند. کمک ها بصورت انفرادی بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع می شود.

سرپرست اداره آموزش و پرورش پیربکران ادامه داد: مرکز نیکوکاری با جمع آوری کمک ها در داخل یک صندوق و ثبت کلیه دانش آموزان نیازمند، با تجمیع کمک ها، دانش آموزان بی بضاعت را تحت پوشش خود قرار می دهد. کمیته امداد به این کمک ها درصدی اضافه و به دانش آموزان بی بضاعت اهدا می کنند. حسن کار این است که مبالغ صرف دانش آموزان بی بضاعت با عناوین متعدد می شود. در واقع این مرکز یک کمیته امداد کوچک در اداره آموزش و پرورش محسوب می شود و کمک ها به صاحبان اصلی آنها رسانده می شود.

مرکز نیکوکاری نتیجه تعامل کمیته امداد و آموزش و پرورش است

رئیس سابق اداره در آئین افتتاحیه مرکز نیکوکاری آموزش و پرورش پیربکران ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: مرکز نیکوکاری نتیجه تعامل کمیته امداد و آموزش و پرورش است. یکی از دغدغه های آموزش و پرورش کمک به دانش آموزان نیازمند است. در جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان اشاره شد که آسیب های اجتماعی رو به رشد است. امروز مدیران ما با دو مشکل عمده در مدارس رو به رو هستند. یکی وضعیت اقتصادی خانواده ها و دیگری طلاق. فرزند طلاق در مدارس یک آسیب جدی است. در بحث اعتیاد هم خانواده هایی که دچار آسیب شدند، کم نیستند. در بررسی که انجام شد مشخص شد ۸۰ درصد عامل طلاق مربوط به اعتیاد است.

وی افزود: دغدغه شورای آموزش و پرورش به عنوان بالاترین شورای تصمیم گیری این بود که هر سال جهت کمک به دانش آموزان بی بضاعت در آغاز سال تحصیلی و اول عید اقدام شود. با چنین دغدغه ای به این نتیجه رسیدیم که چنین مرکزی در آموزش و پرورش راه اندازی شود. شورای انجمن اولیا و مربیان اولین گروهی در مدرسه بود که با این موضوع در مدرسه رو به رو می شد و اداره آموزش و پرورش را در جریان می گذاشت.

 

رئیس سابق اداره با اشاره به آمار دانش آموزان بی بضاعت بیان کرد: منطقه پیربکران ۸۵۰ دانش آموز بی بضاعت دارد که تحت پوشش هیچ اداره یا ارگانی نیستند. ۲۳۰ الی ۲۴۰ نفر مدد جوی تحت پوشش کمیته امداد، ۱۸۷ نفر دانش آموز یتیم، ۶۰ نفر تحت حمایت بهزیستی و ۲۲ نفر در طرح پراکنده شاهد در آموزش و پرورش منطقه مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: افراد متعدد به عناوین مختلف کمک می کردند ولی در این بین اتفاق می افتاد که دانش آموز بی بضاعتی کمک دریافت نمی کرد. مرکز نیکوکاری کمک رسانی را بصورت متمرکز انجام می دهد و همه دانش آموزان بی بضاعت را تحت پوشش قرار می دهد و این مرکز فرصت خوبی هم برای کمیته امداد و هم برای آموزش و پرورش است. سامانه مربوطه آمار کلی دانش آموز بی بضاعت را ثبت می کند، خیرین را شناسایی می کند و با هم افزایی کمیته امداد عدالت و کمک رسانی بصورت هماهنگ و با مدیریت منسجم انجام می شود..

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc