کد خبر : 45945
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 - 21:10

ورود کرونا به شهرستان فلاورجان و چند شهرستان دیگر استان اصفهان

ورود کرونا به شهرستان فلاورجان و چند شهرستان دیگر استان اصفهان

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اصفهان به ۳۲نفر رسید.

ابتلای ۳۲نفر به ویروس کرونا در اصفهان
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اصفهان به ۳۲نفر رسید.

به گزارش نیوز فلاورجان به نقل خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ سخنگوی ستاد واکنش سریع مبارزه با کرونا در نشست خبری اطلاع رسانی وضعیت بیماری کرونا در تالار سبز اصفهان گفت: از این تعداد مبتلا، ۱۱بیمار مربوط به شهر اصفهان، ۹بیمار در شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل، ۱۲بیمار دیگر هم مربوط به شهرستانهای فلاورجان، خمینی شهر، گلپایگان، خوانسار، لنجان و نجف آباد است.

آرش نجیمی افزود: با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در اصفهان نتیجه قطعی مثبت ویروس کرونا هفت بیمار در این آزمایشگاه تایید شد.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی کیت آزمایش کرونا به استان رسیده است افزود:دستورالعمل کنترل کرونا و موارد بهداشتی آن برای همه نهادهای دولتی ابلاغ شده همچنین مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات لازم برای مراکز جامع سلامت ارسال شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به ایجاد پویش مبارزه با کرونا گفت: در جلسات با نهادهای مختلف مقرر شد پوسترهای آموزشی در شهر و مکانهای پرتردد نصب شود.

وی تعداد فوت شدگان کرونا در استان را دو نفر اعلام کرد و افزود: همچنین از ۲۳مورد مثبت بیماری کرونا در استان اصفهان دو بیمار مرخص شده‌اند و ۱۷بیمار هم بستری در بیمارستانها بستری و تحت درمان هستند.

آرش نجیمی افزود: یکی از فوت شدگان جوانی ۲۹ساله بود که بر اثر تصادف جان خود را از دست داد اما تست کرونای وی پیش از فوت مثبت اعلام شده بود.

وی پیک بیماری را در این هفته دانست و افزود: دستورالعمل دفن بیماران فوت شده به سازمان آرامستان‌ها داده شده و این سازمان موظف است بر اساس این دستورالعمل اقدام کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بهترین تصمیم در آستانه سال نو لغو سفرهای نوروزی و تجمع‌ها است و بر همین اساس برای مراکز درمانی مانند دندانپزشکی‌ها و مراکز خدمات پزشکی دستورالعمل لازم صادر شده است اما در زمینه اسکان نوروزی فرهنگیان هنوز دستوری صادر نشده است.

Play Video
کد ویدیودانلود
فیلم اصلی
آرش نجیمی افزود:تنها خط ۳۱۱۳پاسخگوی شهروندان در خصوص کرونا است و شهروندان در این زمینه با خطوط۱۱۵ اورژانس و ۱۹۰ تماس نگیرند.

وی با تاکید بر اینکه همه موارد عفونت حاد تنفسی را نباید جزء موارد کرونا محسوب کرد اظهار کرد: افرادی که حال عمومی مناسب دارند و مشکل تنفسی حادی ندارند نیازمند گرفتن تست کرونا نیستند و تنها افرادی که مشکل حاد تنفسی دارند باید به مراکز درمانی مراجعه کنند در غیر این صورت ۸۵درصد افراد علائم خفیفی از کرونا را دارند که با قرنطینه خانگی و خودمراقبتی بهبود می‌یابند.

سخنگوی ستاد واکنش سریع مبارزه با بیماری کرونا در پایان با تائید ابتلای یکی از پرستاران بیمارستان غرضی به بیماری کرونا افزود: در خصوص ورود تیم پزشکی چین به اصفهان هنوز اطلاع خاصی نداریم اما در زمینه آموزش و کادر درمانی مشکلی در اصفهان وجود ندارد اما اگر نیرویی برای کمک وارد استان شود از آنها استقبال می‌کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc