کد خبر : 46197
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 فروردین 1399 - 21:58

پیام تبریک امام جمعه بخش قهدریجان به مناسبت میلاد پربرکت امام سجاد (علیه السلام )

پیام تبریک امام جمعه بخش قهدریجان به مناسبت میلاد پربرکت امام سجاد  (علیه السلام )

به مناسبت فرارسیدن پنجم شعبان المعظم ،امام جمعه محترم بخش قهدریجان حجهالالسلام هاشمی میلاد پربرکت امام سجاد (علیه السلام ) را تبریک گفتند. “چیزی گواراتر از خشمی که انسان فرو برد ، نیست.” امام زین العابدین(علیه السلام) به گزارش نیوز فلاورجان در این پیام آمده است: آن حضرت به لطف خداوند و به دلیل حضور

به مناسبت فرارسیدن پنجم شعبان المعظم ،امام جمعه محترم بخش قهدریجان حجهالالسلام هاشمی میلاد پربرکت امام سجاد (علیه السلام ) را تبریک گفتند.
“چیزی گواراتر از خشمی که انسان فرو برد ، نیست.” امام زین العابدین(علیه السلام)
به گزارش نیوز فلاورجان در این پیام آمده است:
آن حضرت به لطف خداوند و به دلیل حضور در کنار پدرش امام حسین (علیه السلام) ، نوه پیامبر اسلام (صل الله علیه و آله وسلم)، به زیباترین جلوه های معنویت و اخلاق آراسته شد و از علم و معرفت الهی بهره مند شد.
حضرت سید الشهداء(علیه السلام) در علم ، نیایش، تواضع و بردباری ، سرآمد مردم روزگار خویش به شمار می رفت. وی در عبادت و شب زنده داری بسیار کوشا بود و به خاطر سجده های طولانی به درگاه خداوند، «سجاد» ، یعنی بسیار سجده کننده لقب یافت. در واقعه عاشورا که طی آن پدر بزرگوار ایشان و بسیاری دیگر از نوادگان پیامبر اکرم (صل اله علیه و اله و سلم) به شهادت رسیدند ، حضرت سجاد (علیه السلام) به دلیل بیماری شدید نتوانست در جهاد شرکت کند و شاهد شهادت عزیزانش و بی حرمتی به خاندان پیامبر اسلام (ص) بود.
آن حضرت پس از حماسه کربلا، همراه با عمه بزرگوارش حضرت زینب (سلام الله علیها) ، به افشای اعمال ظالمانه بنی امیه و معرفی خاندان رسالت پرداخت.
ایشان از آن زمان تا پایان عمر پربرکت خویش در سال ۹۴ هجری قمری ، رهبری مسلمانان را برعهده داشت . از جمله یادگارهای ارزشمند امام سجاد(علیه السلام) ، ادعیه زیبایی است که وی درمورد تهذیب نفس ، رابطه بنده با خدا ، توجه به آخرت و مسائل اجتماعی و سیاسی بیان کرده و در مجموعه ای به نام «صحیفه سجادیه» گردآوری شده است.
فرارسیدن ایام ولادت حضرت سیدالساجدین امام زین العبدین(علیه السلام) را به مردم شهید پرور و کشاورزان عزیز و زحمتکش بخش قهدریجان تبریک عرض میکنم..

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc