کد خبر : 47433
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 مرداد 1399 - 23:18

وضعیت قرمز کرونا درفلاورجان حاصل غفلت مردم ومسئولان

وضعیت قرمز کرونا درفلاورجان حاصل غفلت مردم ومسئولان

در روزهای اخیر، بی توجهی مردم به حضور در شلوغی ها موجب قرمز شدن وضعیت کرونایی در شهرستان فلاورجان شد و همین امر موجب شد تا اعلام وضعیت قرمز کرونا در این شهرستان دلهره مردم را افزایش دهد.

درآخرین دسته بندی ها وضعیت شهرهای کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا در سه دسته شهرها با وضعیت سفید، قرمز و زرد با شیوع کم منتشر شده است تا میزان دربرگیری شهرستان ها و استان های مختلف مشخص شود.

در حالی که بیش از۵ماه از شرایط سخت و جانکاه شیوع ویروس کرونا را پشت سر می گذاریم و با توجه به اینکه در روزها و هفته های اولیه همه ما بر این امید بودیم که با شروع فصل تابستان و گرمای هوا شاهد فروکش کردن ویروس کرونا هستیم؛ این روزها اعلام وضعیت قرمز در برخی از شهرها دوباره همه ما را نگران کرده است.

به نظر می‌رسد این وضعیت حاصل غفلت مردم و مسئولان است مردمی که به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مقید نیستند و هنوز هم ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند و مسئولان هم نیز با عدم نظارت خود بر بازار و برگزاری مراسمات زمینه نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کردند.

مشاهدات عینی در سطح شهرستان فلاورجان و شهرهای ۸گانه آن، بیانگر عدم توجه جدی برخی از مردم به رعایت فاصله اجتماعی و افزایش تجمعات در بازار و اماکن پر تردد و حتی برگزاری مراسم های عروسی و عزاست.

رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط برخی شهروندان را می‌توان نادیده گرفتن حقوق اجتماعی دیگر شهروندان مقید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و ضرورت دارد در این شرایط مردم در حد نیاز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تردد داشته باشند.

در بازدید میدانی که از سطح شهر فلاورجان انجام دادیم متوجه شدیم که فروشنده و خریدار هیچکدام مقید به رعایت فاصله اجتماعی نیستند و بر این شیوه نیز نظارتی نیست

این درحالیست که حتی اکثر نانوایان واغذیه فروشان بادرصد زیاد مراجعات روزانه بدون رعایت پروتکل های بهداشتی خود ودریافت غیربهداشتی پول وکشیدن کارت بانکی  می توانند ناقل انتشاراین بیماری باشند و می‌طلبد مسئولان امر با جدیت بیشتر به این مهم رسیدگی کنند.

البته تا حدودی خود مردم نیز مقصر هستند چرا که تا خودشان عزمی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نداشته باشند کسی نمی‌تواند آنها را مجبور به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک کند.

احمد کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار نیوز فلاورجان با انتقاد از وضع موجود گفت: مردم اصلا دستورالعمل‌‌های موجود را رعایت نمی‌کنند و مسئولان هم نسبت به این وضعیت بی توجه بوده و نظارتی بر بازار ندارند.

وی افزود: دیشب به داروخانه مراجعه کردم کارکنان داروخانه پروتکل‌های بهداشتی را اصلا رعایت نمی‌کردند کارت تمام مردم مشتریان را گرفته و بدون هیچ‌گونه موارد بهداشتی کارت می‌کشیدند.

زهرا محمدی شهروند دیگری در گفت‌وگو با نیوز فلاورجان اظهار داشت: مغازه‌دارها حتی ماسک هم نمی‌زنند و راحت با مشتری ارتباط می‌گیرند گویی که کرونا را جدی نگرفته‌اند. خیابان‌ها مملو از جمعیت شده و انگار عید نوروز است و راهی وجود ندارد که حتی بتوان تردد کرد.

محمد سعیدی شهروند دیگری افزود: دیشب همسایه ما جشن عقد داشتند این‌قدر شلوغ بود که تردد در منزل ما هم به مشکل خورد چه کسی باید جوابگو باشد.

وی عنوان کرد: اگر حتی یک نفر مورد مثبت در این جمع باشد چندین نفر راگرفتار می‌کند و چه کسی می‌داند که فرداخانواده من هم گرفتار نشوند.

شهروند دیگری گفت: باید آمار دقیق به مردم ارائه شود و از بار روانی وضعیت قرمز در شهرستان جلوگیری شود؛ ضمن اینکه آگاهی رسانی به مردم در همه مراحل از ضرورت هایی است که باید انجام شود و تکرار آن مهم می تواند نقش مهمی در فرهنگ سازی رعایت فاصله گذاری، دوری از تجمع و بهداشت فردی و اجتماعی داشته باشد.

به گزارش نیوز فلاورجان، کرونا از بین نرفته است و رعایت توصیه های بهداشتی از وظایف مهمی است که در شرایط فعلی برعهده داریم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc