کد خبر : 47887
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مهر 1399 - 8:42

اتمام عملیات مرمت ‌و ساماندهی بافت مجاور حمام تاریخی “سهر” در شهرستان فلاورجان

اتمام عملیات مرمت ‌و ساماندهی بافت مجاور حمام تاریخی “سهر” در شهرستان فلاورجان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فلاورجان از اتمام عملیات مرمت و ساماندهی بافت مجاور حمام تاریخی “سهر” روستای “سهروفیروزان” در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش نیوز فلاورجان حافظ کریمیان ا اعلام این مطلب گفت: «عملیات مرمت و ساماندهی بافت تاریخی مجاور این حمام تاریخی با همکاری و مشارکت دهیاری روستای “سهروفیروزان” که شامل مرمت و ساماندهی معابر مجاور این اثر تاریخی است با مشارکت و نظارت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فلاورجان انجام شد.»
او افزود: «در این طرح که به مدت دو ماه انجام شد، با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و پانصدمیلیون ریال عملیات ساماندهی شامل شیب‌بندی و سنگ‌فرش معابر، اجرای باغچه و حوض‌سنگی در جبهه شمال شرقی حمام، اجرای بخشی از کف‌فرش اطراف حمام با سنگ لاشه، ازاره چینی دیوار بافت اطراف با آجر، اجرای اندود کاه‌گل جداره‌ها انجام شده است.
کریمیان تاکید کرد: «پیش از این نمای بیرونی بافت اطراف بسیار فرسوده و ناهمگون، کف‌سازی معابر نا مناسب و زمین‌های مجاور حمام نیز محل انباشت نخاله شده بود.»
حمام تاریخی “سهر” با مساحت ۳۷۲ مترمربع در دو بخش حمام بزرگ و کوچک احداث شده است و دارای دو ورودی در جهت‌های جنوب و غرب است. علاوه بر ورودی، هشتی، رخت‌کن، میاندر، گرمخانه و خزینه از دیگر عناصر شاخص معماری در این حمام محسوب می شود.
این حمام در تاریخ ۱۳۸۶/۰۳/۱۳ به شماره ۱۹۲۱۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc