کد خبر : 49339
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 - 21:51

آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب فلاورجان برگزار گردید.

آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب فلاورجان برگزار گردید.
معاون قضایی رییس کل دادگستری استان: «دادستان ها حمایت از بنگاه های تولیدی دانش بنیان را در دستور کار ویژه داشته باشند»

به گزارش نیوز فلاورجان به نقل روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان: سیدمحمد موسویان معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف استان بیان داشت: دادستان به عنوان مدعی العموم وظایف فراوانی دارد که حتی می توان گفت برخی از آنها نانوشته بوده و از این حیث که دادستان مدعی العموم است، نماینده مردم در تمامی اموری است که به حقوق آنها مربوط می شود.

وی در تشریح وظایف دادستان بیان داشت: اولین وظیفه دادستان فسادستیزی بوده که مطالبه اصلی مقام معظم رهبری(مد ظله)، رییس محترم قوه قضاییه و مردم است.

موسویان ادامه داد: دومین وظیفه احیا و صیانت از حقوق عامه است که در سال های اخیر در دستور کار جدی قوه قضاییه قرار گرفته و مصادیق آن فراوان است؛ از تجاوز به حریم و بستر رودخانه تا بهداشت عمومی، محیط زیست، تغییر کاربری اراضی و… .

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تصریح کرد: موضوع سوم حمایت از بنگاه‌های تولیدی خصوصاً بنگاه های دانش بنیان است و دستگاه قضایی و دادستان به عنوان مدعی العموم تکلیف و وظیفه دارد در این امور وارد شده و اگر یک واحد تولیدی در حال تعطیلی است حتی بدون اعلان شکایت باید ورود کرده و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانه ها یکی از وظایف اصلی دادستان است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان با اشاره به وجود شهرک های صنعتی در شهرستان فلاورجان ابراز امیدواری کرد: دادستان جدید در بحث حمایت از بنگاه های تولیدی ورود کرده و منتظر اعلان گزارش ها در این حوزه نباشد.

موسویان پیشگیری از وقوع جرم را از دیگر وظایف دادستان دانست و خاطرنشان ساخت: البته این فقط وظیفه دستگاه قضایی نیست و لازم است سایر دستگاه‌ها نیز در این حوزه ورود کنند تا به هدف و نتیجه لازم دست پیدا کنیم.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان یادآور شد: رسیدگی به حوزه ترک فعل مدیران و مسؤولان از مصادیق همین امر است و دادستان با آگاهی از وقوع یک ترک فعل نباید منتظر بماند تا این ترک فعل تبدیل به پرونده قضایی شود؛ بلکه با تذکر و مطالبه گری از دستگاه ها در اجرای قانون از وقوع تخلف پیشگیری نماید.

ایشان در پایان تأکید کرد: مهمترین وظیفه دادسرا کشف و تعقیب و تحقیق و رسیدگی و اجرای احکام در امور کیفری و جرایم است و متأسفانه در استان اصفهان از این نظر با حجم بالای ورودی و کثرت پرونده مواجه هستیم که البته بخشی از آن به نبود زیرساخت های مناسب مربوط می‌شود.

گفتنی است در پایان این آیین از خدمات امان الله شفیعی با اهدای لوح، تقدیر و با اعطای حکمی از سوی رییس محترم قوه قضاییه نعمت الله خوش اخلاق به عنوان دادستان عمومی و انقلاب جدید فلاورجان معرفی گردید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc