کد خبر : 49684
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 - 12:44

نشست خبری مدیر آموزش و پرورش فلاورجان با اصحاب رسانه

نشست خبری مدیر آموزش و پرورش فلاورجان با اصحاب رسانه
نشست خبری مدیر آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان با اصحاب رسانه به مناسبت سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ برگزار گردید

به گزارش نیوز فلاورجان  ، حسینعلی امینی در  نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه گزارشی از عملکرد یک ساله آموزش و پرورش فلاورجان در حوزه های آموزشی و عمرانی ارائه نمود.
مدیر آموزش و پرورش فلاورجان عنوان کرد: امروزه بر اساس مواردی که در جامعه وجود دارد اصحاب رسانه نقش بسیار کلیدی در زندگی اجتماعی انسان و جایگاه ویژه جهت آگاه سازی در جهاد تبیین دارند.
رئیس اداره آموزش و پرورش فلاورجان تصریح کرد: مشکلات مردم باید از طریق اصحاب رسانه به مسئولین انتقال داده و مسئولین برای حل مطالبات و مشکلات مردم گام بردارند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان در ادامه با اشاره به جمعیت ۳۸۵۰۰  نفری دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته این شهرستان گفت: آمار دانش آموزان در سال تحصیلی جدید ۳۷۰۰۰ دانش آموز است که برعهده ۳۸۵۲ معلم در ۲۰۵ مدرسه است.
وی ادامه داد: ۲۰۵۲ نیرو در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان شاغل هستند که از این تعداد  ۱۴۱۰ نفر رسمی ،تعداد ۲۸۱ نفر استخدام آزمایشی ،۳۱۲ نفر استخدام پیمانی ،۳۶ نفر به صورت قراردادی و  ۱۳نفر نیز هم به عنوان سرباز معلم فعالیت می کنند.


حسینعلی امینی مدیر آموزش و پرورش فلاورجان در ادامه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش فلاورجان اظهار کرد: برای جبران کمبود معلم در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه از ظرفیت معلمان بازنشسته استفاده شد که تعداد ۱۸۰۰ نیرو به عنوان حق التدریس به کار گرفته شده اند.
مدیر آموزش و پرورش فلاورجان برلزوم مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مدارس  شهرستان تاکید کرد و گفت: تعداد ۱۲ مدرسه در شهرهای قهدریجان و فلاورجان بخاطر قدمت بالای آن نیاز جدی به تخریب و بازسازی دارند.

امینی در ادامه با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز که همیشه کنار آموزش و پرورش برای رفع مشکلات بوده‌اند، افزود: مجمع خیرین شهرستان با توجه به کمبود ها و منابع اعتباری که آموزش و پرورش داشته کمک شایانی در امر ساخت و نوسازی مدارس انجام داده است.
وی در  ادامه به تراکم بالای دانش آموزان و کمبود فضای آموزشی یکی از چالش‌های مهم این شهرستان اشاره و عنوان کرد: وجود کلاس های کانکسی در شهرستان فلاورجان زیبنده مردم شهرستان نیست و حذف کلاسهای کانکسی یکی از دغدغه‌های آموزش وپرورش است که با حمایت مجمع خیرین و اداره کل نوسازی  تاکنون تعدادی زیادی از آن ها حذف شده است.
حسینعلی امینی مدیر آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان در ادامه عنوان کرد:   با رایزنی و حمایت های صورت گرفته توسط مسئولین ارشد شهرستان توسط بنیاد برکت و بنیاد علوی از مدارس فرسوده  بازدید شد  که تصمیمات جهت بهسازی، زیبا سازی و نوسازی مدارس اختصاص یافته که ساخت تعدادی از این مدارس توسط بنیاد برکت در حال احداث است.
امینی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرهای که اتباع زیادی ساکن باشند توسط  کمیساریای عالی سازمان ملل مدرسه احداث می شود گفت: ۸ میلیارد تومان  اعتبار جهت ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه توسط  کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در شهر فلاورجان تأمین شد که این مدرسه از زمان کلنگ زنی تاکنون پیشرفت فیزیکی بالایی داشته است.
حسینعلی امینی مدیر آموزش و پرورش فلاورجان در ادامه افزود: علاوه بر کمبود معلم ،شهرستان با کمبود هنرستان‌ نیز مواجه است و این در حالی است که کل شهرستان با تعداد این تعداد بالای دانش آموز تنها دو هنزستان دارد و دانش آموزان از شهرهای پیربکران و قهدریجان جهت تحصیل در رشتهای فنی به فلاورجان مراجعه کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه سیاست آموزش و پرورش مبنی بر هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است، عنوان کرد: باتوجه وجود شهرک های صنعتی اشترجان و وزیرآباد هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیازمند ایجاد هنرستان های جنب صنعت با رشته های مورد نیاز صنایع منطقه است.
امینی در ادامه بااشاره به اینکه آموزش و پرورش را باتوجه به عظمت و اهمیت آن،  نقش بسیاری در زمینه استعدادیابی دانش آموزان در مدارس، خاطر نشان کرد: کانون سبحان در شهر فلاورجان و کانون آزادگان در شهر قهدریجان در زمینه  برگزاری کلاس های فرهنگی و هنری و استعدادیابی دانش آموزان فعالیت دارد،  شاهد موفقیت های بسیاری توسط دانش آموزان شهرستان در زمینه مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی بوده ایم.
حسینعلی امینی مدیر آموزش و پرورش فلاورجان در ادامه افزود: دو مدرسه قرآنی در شهر های فلاورجان و قهدریجان با  هدف آشنایی با فرهنگ و علوم قرآنی و نشر و گسترش فرهنگ قرآن در بین دانش آموزان در حال فعالیت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc