کد خبر : 49838
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 - 18:46

آماده سازی بستر رودخانه زاینده رود در شهر فلاورجان؛

آماده سازی بستر رودخانه زاینده رود در شهر فلاورجان؛
شهردار فلاورجان :شهرداری با هماهنگی های انجام شده اقدام به پاکسازی و بستر سازی کف رودخانه و تسهیل در جریان آب زاینده رود نموده است.

 

به گزارش نیوز فلاورجان ساماندهی رودخانه های شهری در رونق اقتصادی شهرها تأثیر بسزایی داشته و برنامه ریزی جهت رسیدن به دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی از ضروریات انکار ناپذیر این شهرها است. از گذشته تا بحال نیز حاشیه رودخانه ها مکانی مناسب جهت احداث تفرجگاه ها در تأمین آسایش شهروندان بومی منطقه و گردشگران غیر بومی به حساب می آید.

مهندس محمدعلی عزیزی افزود: در راستای ساماندهی رودخانه و همچنین پدید آوردن محیطی آرام و به دور از آلودگی های زیست محیطی و بصری(چشم انداز زیبای رودخانه) شهرداری فلاورجان با هماهنگی های انجام شده با آب منطقه ای استان اصفهان اقدام به پاکسازی و بستر سازی
کف رودخانه و تسهیل در جریان آب زاینده رود نموده است.


شهردار فلاورجان در ادامه خاطر نشان ساخت: معاونت های اجرائی_خدمات شهری و عمرانی با استفاده از نیروها، ادوات، تجهیزات و ماشین آلات مکانیکی مورد نیاز اقدام به بسترسازی و پاکسازی رودخانه نمودند.

مهندس محمدعلی عزیزی همچنین عنوان نمود: متاسفانه با تغییر دبی آب رودخانه شرایط برای رشد علف های هرز بستر رودخانه فراهم می گردد که این موضوع مشکلات عدیده ای از جمله به آتش کشیده شدن آنها و به دنبال آن آلودگی هوا و خسارت بعضا جبران ناپذیری را در بر دارد و در ماه های قبل با جاری شدن آب رودخانه رشد علف ها، سازها و جلبک ها منظر شهری در حوالی رودخانه را دچار نا زیبایی بصری نمود که با همت معاونت های اجرائی_خدمات شهری و عمرانی عملیات پاکسازی کف رودخانه انجام شد؛ همچنین حذف نقاط حادثه خیز رودخانه زاینده رود از دیگر اقداماتی است که از دید مدیریت شهری پنهان نماند و در زمان پر آبی رودخانه؛ نتیجه آن به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

شهردار فلاورجان گفته هایش را با بیان اینکه نظافت رودخانه زاینده رود در زمان های خشکی و جاری بودن آب مشکلات خاص خود را دارد، از شهروندان درخواست نمود: در حفظ نظافت و زیبایی بستر رودخانه زاینده رود همکاری داشته که حفظ و گسترش زیبایی در مناظر مختلف شهری، جذابیت های بصری را به همراه داشته و تناسب مستقیم با هویت، تمدن و فرهنگ شهر دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc