کد خبر : 542
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 - 10:00

یاد یاران /یادی از یک شهید/سردار شهید والا مقام عبدالرسول جمالی

سردار شهید عبدالرسول جمالی   از جمله شهدای  شهرستان فلاورجان  است که در  هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسید. نام شهید:عبد الرسول                                نام خانوادگی :جمالی قهدریجانی نام پدر :عبدالغفار             تاریخ تولد :۱۳۳۶/۸/۱ شغل :کارگر  

سردار شهید عبدالرسول جمالی   از جمله شهدای  شهرستان فلاورجان  است که در  هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسید.45885

نام شهید:عبد الرسول                                نام خانوادگی :جمالی قهدریجانی

نام پدر :عبدالغفار             تاریخ تولد :۱۳۳۶/۸/۱
شغل :کارگر               تحصیلات :دوم دبیرستان
سردار شهید عبدالرسول جمالی، فرزند عبدالغفار، در شهر فلاورجان قهدریجان از توابع اصفهان در اول آبان ماه سال ۱۳۳۶ به دنیا آمد. وی اولین فرزند خانواده بود.
عبدالرسول دوران ابتدایی خود را در مدرسه جلال الدین طاهری در شهر قهدریجان از شهرستان فلاورجان گذراند. پس از پایان دوره ابتدایی به مدرسه ای در شهر قهدریجان شهرستان فلاورجان رفت و دوره راهنمایی خودرا در آنجا گذراند.
ایشان فردی مذهبی و متدین بود. از افراد لاابالی و ضد انقلاب و افراد فرصت طلب و سست ایمان و قدرت طلب و افراد دورو بدش می آمد و با افراد مذهبی و متدین رابطه داشت.
وی در سال ۱۳۵۵ ، جهت گذراندن خدمت سربازی به استان خوزستان اعزام شد.
خدمت سربازی وی همراه با انقلاب بود. او از پادگان مرخصی می گرفت وبا لباس مبدل در تظاهرات مردمی شرکت می نمود.
او در تظاهرات به همراه دوستانش روی دیوارها مرگ بر شاه می نوشتند و به خاطر همین کارها، چندین بار از ضد انقلابی ها کتک خورده بود . در سال ۱۳۵۶ ، برای مرخصی به اصفهان آمده بود. برای ملاقات با زندانیان سیاسی به زندان رفت. وقتی توهین مأمورین امنیت با زندانیان مشاهده کرد. با آنها درگیر شد، چند درجه دار را زخمی کرد و به زندان افتاد، مورد شکنجه قرار گرفت، اما با وساطت تیمسار مصطفایی ریاست شهربانی اصفهان آزاد شد.
پس از پایان خدمت و بازگشت به روستا به مبارزه با مزدوران شاه در نجف آباد پرداخت و شجاعانه از مردم نجف آباد در مقابل مزدوران دفاع کرد.
در اوایل بهمن ماه سال ۱۳۵۷ ایشان به خدمت سپاه درآمد وبا عده ای از دوستانش به تهران رفت و دو ماه زیر نظر شهید محمد منتظری آموزش عقیدتی و نظامی دید.
پس از آموزش، به محافظت از دفتر فلسطین در تهران پرداخت . با شروع شرارت های ضد انقلاب در مناطق نفتی جنوب، به خوزستان اعزام شد و به محافظت از تاسیسات نفتی پرداخت.
در غائله سیستان و بلوچستان و آزادسازی مراکز حساس و حیاتی از اشغال ضد انقلاب، نقش مهمی را ایفا کرد.
حسن نیت و شجاعت عبدالرسول برای همگی آشکار شده بود و همین باعث شد که بعد از بازگشت از سیستان و بلوچستان برای محافظت از دو نقطه حساس مملکت؛ یعنی بیت امام و مجلس خبرگان قانون اساسی انتخاب شد.
غائله کردستان باعث شد که وی به کردستان اعزام گردد و در آنجا به مبارزه با مزدوران غرب بپردازد.
بعد از بازگشت از کردستان- به خاطر تجربه های زیادی که داشت – به عنوان فرمانده واحد عملیات سپاه پاسداران منطقه برگزیده شد.
ایشان از طریق سپاه پاسداران به جبهه اعزام شد و مسئولیت وی در جبهه فرمانده گردان بود.
پس از اعزام به جنوب مدتی مسئولیت محور فیاضیه آبادان و پس از آن فرماندهی پدافند جزیره مینو را به عهده داشت.
بعد از صدور فرمان حضرت امام، مبنی بر شکست حصر آبادان عبدالرسول جهت شرکت در عملیات ثامن الائمه(ع) به جنوب اعزام گشت . پس از چند روز اقامت در پایگاه منتظران شهادت با یک گردان از لشکر نجف به آبادان اعزام شد.
در سال ۱۳۶۰ در عملیات فتح المبین- در حالی که سمت فرماندهی گردان را داشتند- پس از پایان عملیات، زمانی که مشغول شکار تانک های دشمن بود، به شدت مجروح شد. به طوری که از او قطع امید کرده بودند . او را برای درمان به بیمارستان فرستادند. پس از بهبودی دوباره به منطقه برگشت.
در عملیات های محرم و والفجر مقدماتی شرکت نمود . در عملیات والفجر یک، جراحت قبلی ایشان عفونت کرد و مجدد تحت عمل جراحی قرار گرفت.
عبدالرسول پس از بهبودی از جراحات قبلی سریعاً به منطقه عملیاتی بازگشت. او در این هنگام از سوی دوست و همرزمش حاج احمد کاظمی (شهید) به ریاست ستاد لشکر نجف اشرف در اهواز منصوب گردید.
عملیات والفجر چهار در غرب کشور در پیش بود. او دلش می خواست به کردستان برود. وی توانست موافقت مسئولین را جلب کند و به غرب اعزام گردد.
او فرماندهی دو گردان، یکی از سپاه و دیگری از ارتش را به عهده داشت.
پس از شکست دشمن و عقب راندن نیروهای عراقی، در منطقه شیلر، در یک پاتک سنگین، عبدالرسول به خواست خود رسید.
و سرانجام در تاریخ ۶۲/۷/۲۸ در منطقه عملیاتی بانه – مریوان به شهادت رسید..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc