تحلیل نتایج آزمونهای نهایی تا کف مدرسه باید صورت پذیرد/ تجارب زیسته موفق معلمان در حوزه سنجش احصا شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تحلیل نتایج و نمرات آزمونها بسیار ضروری و مهم است که حوزه آموزش مکلف است تا حصول نتیجه در جهت رشد و ارتقای وضعیت آموزشی استان اصفهان در این زمینه تلاش کنند. به گزارش پایگاه خبری نیوز فلاورجان به نقل از اداره
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تحلیل نتایج و نمرات آزمونها بسیار ضروری و مهم است که حوزه آموزش مکلف است تا حصول نتیجه در جهت رشد و ارتقای وضعیت آموزشی استان اصفهان در این زمینه تلاش کنند.
به گزارش پایگاه خبری نیوز فلاورجان به نقل از اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان، دکتر محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه ستاد آزمونهای استان اصفهان اظهار داشت: تمامی محصول کار آموزش و پرورش در ارزیابی مربوط به امتحانات است و تمام تلاش سیستم این باید این باشد که این دستاورد مهم بهدرستی حفظ شود.
وی افزود: انتظار این است که تمامی حوزههای مرتبط با موضوع برگزاری امتحانات نسبت به انجام شرح وظایف خود اقدام کرده و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: باید چالشها و آسیبهای حوزه برگزاری امتحانات شناسایی شده و اقدامات لازم در خصوص رفع آنها صورت پذیرد.
نظریان خاطرنشان کرد: آزمون بهخودیخود ایجاد اضطراب و استرس برای دانشآموزان میکند و در این زمینه باید شرایط مناسبی فراهم شود که دانشآموزان از لحاظ روحی و روانی بتوانند به فصل امتحانات وارد شوند.
مدیرکل َآموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: سلامت و امنیت آزمونها مورد تأکید جدی است که در این زمینه نیاز است کلیه عوامل اجرایی در جلسه آزمون حضور داشته باشند و نظارت، پایش و رصد مستمر توسط ستاد در استان و نواحی و مناطق صورت پذیرد.
وی بیان داشت: فضای فیزیکی و شرایط برگزاری آزمون از لحاظ گرمایشی، فاصله صندلیها، سیستم صوتی و موردتوجه قرار گیرد.
نظریان گفت: امتحانات یک کار سیستمی است و حوزههای درگیر این موضوع هستند و این موضوع نیازمند همافزایی سیستماتیک است و همه باید به هم در برگزاری این فرایند کمک کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: تحلیل نتایج و نمرات آزمونها بسیار ضروری و مهم است که حوزه آموزش مکلف است تا حصول نتیجه در جهت رشد و ارتقای وضعیت آموزشی استان اصفهان در این زمینه تلاش کنند.
وی تصریح کرد: تحلیل و بررسی نمرات مدارس تا کف مدارس باید صورت گیرد و مدیر مدرسه باید بر اساس واقعیتها و تجزیهوتحلیل نمرات هدفگذاری را انجام دهد.
نظریان گفت: تجارب زیسته موفق شهرستانهایی که توانستهاند در جهت رشد معدل منطقه گام بردارند باید احصا شود و تجربهگردانی این موضوع در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر ضرورت ایفای نقش فعال گروههای آموزشی بیان داشت: این گروهها باید به جد بعد از تحلیل نمرات امتحانات در مدارس حضور پیدا کنند و با عزمی جدی، در راستای رشد و توانمندسازی همکاران اقدامات مؤثری را صورت دهند.
وی ادامه داد: انتظار از آموزش و پرورش استان اصفهان این است که رشد بیشتری در حوزه امتحانات نهایی داشته باشد چرا که پتانسیل غنی معلمان این استان یکی از نکات برجستهای است که موردتوجه، تأکید و انتظار است.
نظریان با بیان اینکه آگاهیبخشی و پذیرش در خصوص برگزاری امتحانات نهایی ضروری است، بیان داشت: پذیرش و جو عمومی جامعه و خانوادهها نیاز به آگاهیبخشی دارد که ضروری است اداره سنجش در این زمینه اقدامات تبیینی را در دستور کار قرار دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: جلسات ستاد آزمون هر منطقه باید با حضور رئیس منطقه تشکیل شود و اهمیت تشکیل این جلسه در مناطق و نواحی مورد تأکید قرار گیرد.
وی در پایان بیان داشت: معلمانی که در زمینه رشد معدل در مناطق و نواحی کوشا بودهاند باید مورد تقدیر قرار گیرند.
انتهای پیام/
برچسب ها :آموزش و پرورش فلاورجان ، نیوز فلاورجان
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰