کد خبر : 21936
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1395 - 16:55

استاندار اصفهان: طرح کرامت با اولویت فرهنگ‌سازی مبارزه با اعتیاد در فلاورجان اجرا می‌شود

به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در شورای مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار داشت: براساس آمار اعلام شده در ۹ ماهه سال ۹۴، ۵۳۸ تن مواد مخدر در کشور کشف شده بود که امسال نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته ولی در استان اصفهان با کشف حدود

به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در شورای مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار داشت: براساس آمار اعلام شده در ۹ ماهه سال ۹۴، ۵۳۸ تن مواد مخدر در کشور کشف شده بود که امسال نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته ولی در استان اصفهان با کشف حدود ۳۳ تن مواد مخدر تغییری نسبت به سال قبل گزارش نشده است.

وی با اشاره به میزان مرگ و میر ناشی از مسئومیت حاد مواد مخدر، گفت: سهم زنان در اعتیاد و هم در مرگ ناشی از آن ۱۰ درصد است و طبق بخشنامه وزارت بهداشت بیمارستان‌ها مکلفند نسبت به شناسایی زنان معتاد باردار اقدام کنند تا روند درمان نوزاد و معرفی به بهزیستی انجام شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه خیرین استان‌های اصفهان، کرمان و کردستان اقدامات خوبی در امر مبارزه با مواد مخدر و پرداخت هزینه‌های درمان انجام داده‌اند، گفت: در جمع آوری معتادان متجاهر نیز اقدامات خوبی از سوی این بخش صورت گرفته است.
وی با اشاره به گزارش مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در خصوص کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: در ۹ ماهه اخیر۹۰ کمپ با حدود ۱۸ هزار نفر مراجعه در استان فعالیت می‌کنند.
زرگرپور با بیان اینکه براساس این گزارش ۵۰ نفر از کارتن خواب‌های معتاد در گرمخانه پذیرش شده‌اند، گفت: ۵۰ نفر هم به مرکز ماده ۱۶ استان ارجاع داده شده‌اند.
وی با تأکید بر جمع آوری معتادان متجاهر با توجه به فصل سرما و همچنین تأکید بر در اختیار قراردادن تعداد بیشتری از خودرو و امکانات با بهترین کیفیت برای دستگاه‌های کاشف از جمله نیروی انتظامی در جهت مبارزه بهتر با این پدیده خانمان سوز گفت: باید امکانات لازم برای کسانی که در مقابل مواد مخدر سینه سپر می‌کنند فراهم شود.
استاندار اصفهان با اشاره به گزارش سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان و فرماندار شهرستان فلاورجان در خصوص اجرای طرح کرامت در این شهرستان اظهار داشت: این طرح با اولویت آگاه سازی، فرهنگ سازی و پیشگیری با استفاده از ظرفیت فرهنگیان، بسیجیان، روحانیون، سمن‌ها و ورزشکاران و مداحان و فعال کردن ظرفیت رسانه‌های شهرستان صورت می‌گیرد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc