کد خبر : 34112
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 - 12:17

دبیر جشنواره استانی تئاتر طنز دفاع مقدس با عنوان پاتک گفت:

برگزاری جشنواره پاتک در راستای کنگره ملی ۱۴۰۰ شهید خط‌شکن شهرستان فلاورجان

برگزاری جشنواره پاتک در راستای کنگره ملی ۱۴۰۰ شهید خط‌شکن شهرستان فلاورجان
فتحیان: جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس پاتک، یادبود شهید ابوالقاسم شمس است. شهید شمس سال ۱۳۶۰ در عملیات طریق‌القدس به شهادت رسید. وی بازیگر تئاتر هم بود و از سال ۵۹ فعالیت درزمینه تئاتر را شروع کرد.

علی فتحیان  دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس پاتک روز گذشته  در نشست خبری  و رونمایی از پوستر جشنواره پاتک با اشاره به برگزاری کنگره ۱۴۰۰ شهید خط شکن  شهرستان فلاورجان، اظهار کرد:با توجه تعدد شهدای شهرستان فلاورجان مجوز برگزاری کنگره ملی ۱۴۰۰ شهید خط‌شکن شهرستان فلاورجان را دریافت کرده ایم و برنامه‌های متعددی درزمینه فرهنگی، هنری و ورزشی برای این کنگره برنامه ریزی شده که برگزاری  نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس با عنوان  پاتک، یکی از آن ها است.

 وی با بیان اینکه قابلیت‌های هنری شهرستان فلاورجان به خصوص در بخش تئاتر زبانزد است، ادامه داد: این ظرفیت باعث شد شهرستان فلاورجان، میزبان اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس پاتک شود.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج شهرستان فلاورجان با اشاره بر تأکیدات رهبر معظم انقلاب که اندیشه دفاع مقدس اندیشه‌ای  گران‌بهاست و باید به نسل امروز انتقال یابد و از تمامی زاویه‌ها و دیدگاه‌های مختلف به دوران حماسه و دفاع بپردازیم عنوان کرد: زبان طنز، بسیار اثرگذار و ماندگار است،در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان برای ایجاد روحیه از طنز استفاده می‌کردند و ما نیز از زبان طنز برای انتقال فرهنگ‌ رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان استفاده می‌کنیم و سخت‌ترین لحظات اسارت را در قالب تئاتر طنز بیان می‌کنیم.

وی در ادامه افزود :هدف از جشنواره طنز دفاع مقدس، انتقال مفاهیم ارزشی و فرهنگ و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس است و طنز موجود در آن، با هجو تفاوت زیادی دارد

دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس پاتک تصریح کرد: برای اولین‌بار، این جشنواره در سطح استانی در شهرستان فلاورجان برگزار می‌شود و قرار است سال‌های آینده، میزبان جشنواره طنز دفاع مقدس در سطح ملی باشیم.

وی در مورد تعداد داوران جشنواره هم اظهار کرد: دو داور از تهران و یک داور از اصفهان، داوری آثار حاضر در این جشنواره را به عهده دارند.

فتحیان خاطرنشان کرد: درمجموع ۸۰ میلیون تومان به صورت مستقیم از سوی سپاه برای برگزاری این جشنواره هزینه شده، ضمن این که بخشی از هزینه‌ها نیز توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و همچنین شهرداری‌های شهرستان فلاورجان تأمین شده است.

دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس  تاکید کرد: جشنواره استانی تئاتر خیابانی طنز دفاع مقدس پاتک، یادبود شهید ابوالقاسم شمس است. شهید شمس سال ۱۳۶۰ در عملیات طریق‌القدس به شهادت رسید. وی بازیگر تئاتر هم بود و از سال ۵۹ فعالیت درزمینه تئاتر را شروع کرد.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc