کد خبر : 47165
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 تیر 1399 - 10:19

اصفهان میزبان بزرگترین رویداد قرانی از ۶تیر ماه

اصفهان میزبان بزرگترین رویداد قرانی از ۶تیر ماه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت : مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف در این استان از ۶تیر آغاز می‌شود و تا ۲۷همین ماه ادامه دارد.

به گزارش نیوز فلاورجان حجت الاسلام محمد حسین بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت : مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف از ۶تیر ماه در اصفهان آغاز می‌شود و تا ۲۷ این ماه ادامه دارد.
وی گفت : این مسابقات با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود، همچنین این دوره از مسابقات در استان اصفهان به مرکزیت ۸شهرستان خواهد بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: مسابقات در دو نوبت صبح و عصر با ۱۳۵۷نفر ثبت نام کننده برگزار می‌شود. اولین شهرستان برگزار‌کننده این مسابقات در استان اصفهان نائیین خواهد بود.
حجت‌الاسلام بلک افزود: پس از شهرستان نائین به ترتیب چهل و سومین دوره مسابقات اوقاف در شهرستان‌های جلگه و جرقویه ، اصفهان ،خمینی شهر، کاشان ، لنجان ،نجف آباد ، گلپایگان و آران و بیدگل در بازه زمانی ۶ تا ۲۷ تیرماه برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل و اذان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
مدیرکل اوقاف اصفهان ادامه داد: رشته‌های دعاخوانی و تفسیر در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات برگزار نمی‌شود و برگزاری آن به مرحله استانی موکول شده است. مرحله استانی مسابقات در اصفهان همزمان با سراسر کشور مردادماه برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام بلک با اشاره به منابع برخی از رشته‌های این دوره از مسابقات، افزود: رشته تفسیر مرحله استانی این مسابقات از سوره مریم و براساس تفسیر نمونه آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی و کتاب صفوه التفاسیر برگزار می‌شود. نفرات برگزیده اول تا سوم هر رشته در مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه می‌یابند

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc