کد خبر : 49506
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 شهریور 1401 - 0:14

سفر شهرستانی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان به فلاورجان

سفر شهرستانی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان  به فلاورجان
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه سفرهای شهرستانی در پانزدهمین جلسه  از سلسه نشست های صمیمی با مدیران مدارس استان در جمع معاونین و مربیان پرورشی شهرستان فلاورجان در این جلسه شرکت کرد

به گزارش نیوز فلاورجان گفتنی است ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در سفر شهرستانی با حضور در شهرستان فلاورجان ابتدا با حضور در گلزار شهدای شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و پس از گرامی داشت مقام شهدا، در آیین کلنگ زنی مدرسه ۱۲ کلاسه کمیساریا با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد شرکت کرد

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه  در پانزدهمین جلسه  از سلسه نشست های صمیمی با مدیران مدارس استان در جمع معاونین و مربیان پرورشی شهرستان فلاورجان با گرامیداشت و تبریک هفته ی دولت اظهار داشت: هفته  دولت یادآور شهیدان گرانقدری است که خود معلم بودند. معلمان عزیز شهیدان رجایی و باهنر، تربیت دینی و واجب عینی دوران خود را توجه به آموزش و پرورش می دانستند .

وی با اشاره به اهمیت جایگاه مدیران، معاونین پرورشی و مربیان به عنوان افسران جبهه ی تعلیم و تربیت تصریح کرد: ترویج مبانی قرآنی در مدارس جزو واجبات و ضرورت های سال تحصیلی پیش رو باید باشد. اگر رفتارمان قرآنی باشد مصداق این حدیث نورانی می شویم: « کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ»، با غیر زبان(با عمل)، مردم را به دین دعوت کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: خدای سبحان برای بندگان شیوه‌نامه یا به تعبیری بخشنامه داده است: «الَّذِینَ إِنْ مَکنَّاهُمْ فِی الأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاهَ وَآتَوُا الزَّکاهَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکرِ وَللهِ عاقِبَهُ الأُمُورِ» (سوره حج آیه ۴۱). دستور خدای متعال است که اقامه ی نماز کنید. خواهش بنده از شما توجه ویژه به حوزه‌ی پرورشی خصوصا نماز و مبانی قرآنی است. تا بتوانیم از این دوره خطرناک عبور کنیم.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به کمبود نیروی انسانی به عنوان ابرچالش آموزش و پرورش گفت: این مشکل ناشی از عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دهه ی گذشته است. در دیدار اردیبهشت ماه با ولی امر مسلمین، ایشان نارضایتی خود را از عدم تحقق این سند اعلام کردند. برای اجرای سند تحول بنیادین از نائب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، نمره ی قبولی نگرفتیم پس تکلیف بر ما سخت است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین دلایل عدم تحقق این سند، حاکم شدن تفکری بود که نه تنها قائل به سند تحول بنیادین نبودند بلکه به سند ها و قرار داد های دیگری (سند ۲۰۳۰) قائل بودند. بحمدلله امروز قرار بر اجرای سند تحول بنیادین است و دوره های مربوطه در حال برگزاریست و مدارس تحولی را نیز از ابتدای مهر با تعداد محدودی از مدارس اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پررش استان، اجرای رتبه بندی را یکی از دستاورد ها دانست و بیان داشت: نگرش ایجاد شده در بین مسئولین عالی رتبه کشور این است که آموزش و پرورش باید در اولویت باشد و این بسیار ارزشمند است. یکی از ویژگی های نظام رتبه بندی این است که معلم، کارمند نیست. به همت دولت و مجلس رتبه بندی اجرا شد. در دوران کرونا ثابت شد معلم هیچ جایگزینی ندارد.

وی با اشاره به آسیب های وارد شده به حوزه های پرورشی و آموزشی در دوران کرونا گفت: مقوله ی پرورش آسیب جدی دید. همانطور که در دوران جنگ همه برای کمک و بهبودی مجروحان و مصدومان تلاش می کردند و به حیات آنان توجه داشتند اکنون نیز حیات معنوی و اعتقادی دانش آموزان ما به خطر بسیار مهمی افتاده است و همه باید به این عزیزان کمک کنیم.

ابراهیمی یکی دیگر از دستاورد ها را تلاش برای سلامت و ترویج نشاط معلمان و دانش آموزان دانست و اظهار داشت: در ماه گذشته بعد از ۱۳ سال،  ۱۴۳ هزار معلم در سراسر کشور در مسابقات ورزشی  فرهنگیان  شرکت کردند. که اصفهان میزبان تعدادی از منتخبین این مسابقات در مرحله ی کشوری بود و هم اکنون نیز میزبان دانش آموزان شرکت کننده از سراسر کشور در این مسابقات هستیم.

وی افزود: توجه به هنرستان ها در دستور کار است. در ماه رمضان گذشته در یک جلسه تفاهم نامه ی ساخت ۳۲ هنرستان منعقد شد و اکنون حدود نیمی از آنها در حال ساخت است که تعدادی از این هنرستان ها در جوار صنعت خواهد بود. با آغاز به کار این هنرستان ها می‌توان انقلابی در این زمینه ایجاد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان پروژه ی مهر را بزرگترین، فراگیرترین و مهمترین پروژه ی کشور دانست و گفت: یکی از مهمترین پیوست های معنوی این پروژه در اول مهرماه، هفته ی دفاع مقدس است. برای تجلیل و تکریم یادگاران دفاع مقدس و استفاده از روایت های این عزیزان برنامه ریزی شود.

ابراهیمی در ادامه به پرسش های حضار پاسخ داد و در پایان گفت: امیدواریم خدمت‌گزاران خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم و بتوانیم دانش آموزان که بهترین امانت ها هستند را در راستای ارزش ها و هویت دینی و ملی پرورش دهیم.

در ابتدای این دیدار تعدادی از مدیران مدارس شهرستان فلاورجان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc