کد خبر : 922
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 خرداد 1394 - 12:11

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی: دولت باید قانون حمایت از تولید رقابت‌پذیر و رفع موانع تولید را ابلاغ کند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی: دولت باید قانون حمایت از تولید رقابت‌پذیر و رفع موانع تولید را ابلاغ کند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی: دولت باید قانون حمایت از تولید رقابت‌پذیر و رفع موانع تولید را ابلاغ کند به گزارش فالنا  به نقل از ایسنا: سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به افزایش قیمت بنزین،‌ گازوئیل و گاز خانگی، گفت: طبق قانون در بخش توسعه زیرساخت‌ها و جلوگیری از خام‌فروشی در لایحه بودجه به دولت اجازه

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی: دولت باید قانون حمایت از تولید رقابت‌پذیر و رفع موانع تولید را ابلاغ کند

به گزارش فالنا  به نقل از ایسنا: سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به افزایش قیمت بنزین،‌ گازوئیل و گاز خانگی، گفت: طبق قانون در بخش توسعه زیرساخت‌ها و جلوگیری از خام‌فروشی در لایحه بودجه به دولت اجازه داده شد ۵ درصد افزایش قیمت داشته باشد. اما در مورد ادامه سهمیه‌بندی دولت اختیار داشت که با تصمیم خود عمل کند.
وی افزود: افزایش بیش از ۵ درصد نیز از سوی دولت به احتمال فراوان به دلیل کسری حدود ۲۲ هزار میلیاردی در منابع هدفمندی یارانه‌ها بود که البته با توجه به کاهش تعداد یارانه‌بگیران و افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت گاز خانگی این کسری نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد.
نماینده فلاورجان تصریح کرد: فشار ناشی از افزایش قیمت‌ها در بخش حمل و نقل عمومی و گاز خانگی بر روی دوش مردم و عمدتاً اقشار ضعیف جامعه است و از این بابت دولت باید برنامه جدی داشته باشد تا حداقل با توسعه جبران این فشار صورت پذیرد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که حق تولید با بی‌قانونی ضایع شده است، خاطرنشان کرد: مجلس هم در دولت قبل و هم در دولت فعلی پیگیر حق تولید بوده است و تا به امروز نیز عدم توجه به تولید به دلیل عدم رعایت ‌قانون بوده است. چرا که در قانون تصریح شده است که ۳۰ درصد از درآمد دولت از افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید به بخش تولید پرداخت شود.
این عضو کمیسیون اقتصادی تأکید کرد: توجه به تولید منجر به رونق اقتصادی و افزایش اشتغال می‌شود و فشار بر مردم ناشی از افزایش قیمت‌ها قدری از این رهگذر جبران خواهد شد. ضمن آنکه موضوع واردات بی‌رویه نیز باید مورد بازنگری و ساماندهی قرار بگیرد.
وی در پایان تصریح کرد: لایحه حمایت از تولید رقابت‌پذیر و رفع موانع تولید در مجلس نهایی شده و دولت باید هرچه سریع‌تر برای ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها اقدام کند.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc