کد خبر : 20394
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 - 20:28

به مناسبت ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار اصفهان

حجه الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان به مناسبت سالروز ۲۵ آبان ماه  روز حماسه و ایثار اصفهان طی پیامی ضمن گرامی داشت این روز نسبت به وضعیت فعلی این استان شهید پرور انتقاد کرد. متن این پیام به شرح زیر است: باسمه تعالی بیست و پنجم آبانماه به عنوان « روز

حجه الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان به مناسبت سالروز ۲۵ آبان ماه  روز حماسه و ایثار اصفهان طی پیامی ضمن گرامی داشت این روز نسبت به وضعیت فعلی این استان شهید پرور انتقاد کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

sh-shahidan1باسمه تعالی
بیست و پنجم آبانماه به عنوان « روز حماسه و ایثار اصفهان » در تقویم ملی کشور ثبت گردیده است . این مناسبت پیام صریح و درخور انسانهایی آزاده و با ایمان واعتقاد راسخی است که در عملیات محرم در دوران دفاع مقدس شرکت و حدود ۵۰۰ نفر از رزمندگان ملکوتی خطه اصفهان در اطراف رودخانه دویرج شهد شهادت را نوشیدند و ۳۷۰ نفر از این فرشتگان آسمانی در بیست و پنجم آبان ماه سال شصت و یک شمسی بر روی دستان امت آگاه و بصیر و ولایتمدار اصفهان تشییع و به خاک سپرده شدند. مردان غیرتمندی که در شرایط نامناسب جوی و بارندگی شدید و طغیان رودخانه به آب زدند و ۵۰۰ کیلومتر از خاک کشور و ۶۰ حلقه چاه نفت را از دست دشمن آزاد و بر سلسله جبال حمرین تسلط یافتند و شهرهای موسیان و دهلران را از تیررس و دید دشمن خارج ساختند و این افتخار در کارنامه مردم شهید پرور اصفهان در محضر خداوند متعال ، ائمه اطهار و مردم مومن و انقلابی ثبت گردید و همین بس که رهبر فرزانه و فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) فرمودند : “در کجای دنیا می توانید شهری مثل اصفهان پیدا کنید که در یک روز ۳۷۰ شهید را تشیع کنند.”
تاریخ انقلاب اسلامی مملو از مقاومت، ایستادگی و ایثار است. پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سمبل اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران در مقایل نیروهای متجاوز و اشغالگر بود و مجاهدت های فرزندان مکتب امام خمینی(ره) در مبارزه با ظلم وتعدی استکبار جهانی و عوامل وحشی وستیزه جوی آنها در کشورهای عراق ، سوریه، یمن ، بحرین  و …. و در پیروی از حماسه و ایثار شهدای دفاع مقدس و با بهره گیری از رهنمود های رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری (حفظ الله) در نشر و صدور انقلاب ودفاع ازاسلام نقش مهمی ایفا می نمایند.
انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسلهای بعد از وظایف مسئولین و آحاد جامعه است وضرورت دارد از تمامی ظرفیت و امکانات جامعه ، آموزش و پرورش ، فرهنگ وارشاد اسلامی ، رسانه های سمعی ، بصری و مطبوعاتی  و … در این فرآیند و فرهنگ سازی حداکثر بهره برداری به عمل آید . و عمل به سبک وسیاق حماسه سازان و ایثارگران و روحیه استکبار ستیزی آنان درمبارزه با استعمارگران که با دشمنی دیرینه خود با ملت ما همواره در کمین انقلاب اسلامی و مردم آزاده اند تنها راه ممکن است . باید با زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و حماسه در بین مردم مسلمان جهان روزی فرارسدکه با اراده خداوند متعال مستضعفان ، پیشوایان و وارثین زمین قرار گیرند.
استان اصفهان با تقدیم ۲۳٫۰۰۰ شهید والا مقام دردوران دفاع مقدس  ده درصد شهدا ی جنگ تحمیلی را به خود اختصاص که نسبت به جمعیت ۶ درصدی استان از نسبت بالایی برخودار است و در طول تاریخ انقلاب اسلامی ودر مقاطع مختلف همواره مظهر رشادت ،ایثار و بصیرت بوده اند .
اما امروزه باتوجه به شاخص های نامناسب استان توجه مسولین اجرایی کشوربیش ازگذشته نیازمنداست .
–  آلایندگی استان اصفهان : با توجه به میانگین شاخص کیفیت هوا اصفهان از آلوده ترین شهر ها و استانهای کشور است.
–  خشک شدن تدریجی تالاب گاوخونی و رودخانه زاینده رود در ده سال گذشته : این اتفاق تلخ که در اثر مدیریت ناصحیح و کج سلیقگی برخی مسئولین اجرایی حادث شده اثرات زیست محیطی مخربی بر استان تحمیل نموده است و از نتایج آن بیکاری کشاورزان و دامداران  و بروز مسائل امنیتی ، اجتماعی و نابهنجاری است .
–  آمار بالای سرطان و MS : بدلیل مسائل زیست محیطی شاخص های بهداشتی از وضعیت نامطلوب برخوردار بوده و رتبه اول بیماری MS و رتبه سوم مبتلایان به سرطان را در کشور دارد.
–  بیکاری : نرخ بیکاری در استان اصفهان بالاتر از میانگین کشوری است و مهاجرت از استان های همجوار شرایط را بر استان سخت ترنموده است.
–  بودجه : سهم استان از بودجه ملی کشور رتبه نهم را دارد در صورتی که درشاخص جمعیت سومین استان و مهاجرپذیر نیز می باشد . و در سایر شاخصها ازجمله سرانه ورزش ، راههای ارتباطی و …. نیز در سطح نامطلوب قرار دارد .
در حال حاضر خواسته خانواده معظم شهدا ، جانبازان ، ایثارگران ، روحانیون و اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار استان اصفهان از خادمان خود این است که نسبت رفع مشکلات و موانع استان و تامین حداقل نیازهای منطقه از جمله آب آشامیدنی و کشاورزی ، جاری شدن آب در بستر زاینده رود از سراب تا پایاب ، اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش و رفع آلاینده ها و توجه به زیرساختهای استان بدلیل موقعیت خاص و استراتژیک و همجواری با ۷ استان مجاور و اینکه بارانداز استانهای دیگر می باشد توجه و عنایت ویژه نمایند . شرایط فعلی استان اصفهان شایسته نام و اعتبار اصفهان و مردم غیرو استان نیست .
سید ناصر موسوی لارگانی
خادم مردم ایثارگر شهرستان فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc