کد خبر : 21323
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1395 - 5:54

امام صادق(ع)؛ سرمنشاء علوم پیشرفته امروز

عضو هیات رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس معتقد است؛ باید سرمنشاء علوم پیشرفته امروز را امام صادق(ع) و پدر بزرگوارشان و کتاب‌هایی دانست که از آن‌ها و شاگردان‌شان به جای مانده است. سید ناصر موسوی لارگانی  با تبریک ولادت امام جعفر صادق(ع)، در تشریح ویژگی‌ها و خصلت‌های این امام همام، گفت: امام صادق(ع) زمانی به امامت

عضو هیات رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس معتقد است؛ باید سرمنشاء علوم پیشرفته امروز را امام صادق(ع) و پدر بزرگوارشان و کتاب‌هایی دانست که از آن‌ها و شاگردان‌شان به جای مانده است.
سید ناصر موسوی لارگانی  با تبریک ولادت امام جعفر صادق(ع)، در تشریح ویژگی‌ها و خصلت‌های این امام همام، گفت: امام صادق(ع) زمانی به امامت رسیدند که تقریبا دوران خلفای اموی منقرض شده و بنی‌مروان و بنی‌عباس نیز با هم درگیر بودند و امام باقر(ع) و امام صادق(ع) دراین بازه زمانی دانشگاهی را تاسیس کرده و دانشجویان بسیاری در علوم دینی، ریاضی و علوم دیگر مورد نیاز جامعه تربیت کردند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از افراد در روزگار ما گمان می‌کنند علم حضرت امام صادق(ع) در مسائل دینی بوده است درحالی که جابربن‌حیان پدرعلم شیمی شاگرد امام صادق(ع) بود، لذا ایشان در زمینه‌های متعددی شاگردان بسیاری را تربیت کرده است، درواقع باید منشاء علوم پیشرفته امروز را امام صادق(ع)، پدر بزرگوارشان امام باقر(ع) و کتاب‌هایی دانست که از آن‌ها و شاگردان به جای مانده است.
وی با اشاره به اینکه صداقت و راستگویی صفت بارز امام صادق(ع) بوده اما این به معنای اینکه دیگر ائمه چنین ویژگی را نداشته‌اند نیست، افزود: امامان ما جمیعا “نور واحد” بودند اما برخی‌ها با توجه به حوادث زمان خودشان در زمینه‌ای همچون راستگویی و صداقت مشهور شدند.
موسوی لارگانی با بیان اینکه با دقت در احادیث و روایت متوجه می‌شویم در زمان امام هفتم خفقانی صورت گرفت، اضافه کرد: ایشان بیشتر در زندان بودند و فرصتی برای ادامه راه پدر و پدر بزرگ خود را پیدا نکردند و نتوانستند در این زمینه از علمی که خدا در وجودشان مانند مابقی ائمه قرار داده استفاده و آن را ترویج دهد.
عضو هیات رئیسه فراکسیون روحاینت مجلس افزود: پیامبر(ص) فرموده‌اند؛ «انا مدینه علم و علی بابها»؛ من شهر علمم و علی درِ آن شهر است؛ لذا این خانواده به لحاظ جایگاه علمی، شجاعت، تقوا و هر خصلت دیگری تفاوتی با هم ندارند اما هر کدام با توجه به شرایط به یک خصلت و صفت شهرت پیدا کرده و از این باب امام حسن(ع) باید صلح و امام حسین(ع) جنگ می‌کردند./
منبع : خانه ملت .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc