کد خبر : 21918
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 - 10:09

یک معلم خوب و دلسوز باید بتواند بهترین شرایط را برای یادگیری تک تک دانش آموزان فراهم کند .

بهنقل از  روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان ، روز پنجشنبه ۹۵/۱۰/۲۳ مدیر محترم آموزش و پرورش از کارگاههای آموزشی که ، جهت توانمند سازی و ارتقا سطح علمی و مهارتی  آموزگاران شش پایه ی ابتدایی جدیدالورود ، در مدرسه ی بنت الهدی صدر ، برگزار گردید ، بازدید نمود .   دکتر

بهنقل از  روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان ، روز پنجشنبه ۹۵/۱۰/۲۳ مدیر محترم آموزش و پرورش از کارگاههای آموزشی که ، جهت توانمند سازی و ارتقا سطح علمی و مهارتی  آموزگاران شش پایه ی ابتدایی جدیدالورود ، در مدرسه ی بنت الهدی صدر ، برگزار گردید ، بازدید نمود .سلمانیdfrvfd
 
دکتر کمالی در این بازدید ضمن قدردانی ازحوزه ی معاونت آموزش ابتدایی ، به ویژه سرگروههای درسی مدرس ، درجمع آموزگاران شرکت کننده در این کارگاهها ، در ارتباط با لزوم به روز بودن اطلاعات یک معلم ، ضرورت مطالعه ، آشنایی کامل با روشهای نوین تدریس و همچنین آشنایی با علوم دیگر از جمله  هنر و روانشناسی اظهار داشت : یک معلم برای اینکه بتواند در کارش بازدهی خوب و موثری داشته باشد و  موفق عمل کند ، باید خود را به سلاح علم روز، تجهیز کند . وی افزود : “در حال حاضر استفاده از روشهای نوین تدریس و روشهایی که مبتنی بر فعالیت یادگیرنده است که دراصل همان درگیر کردن فراگیران در امر آموزش ویادگیری می باشد و معلم فقط نقش راهنما و هدایتگر را دارد ، از ضروریات فرایند تدریس و یادگیری به ویژه در دوره ی ابتدایی است».
مدیر آموزش و پرورش در ادامه به اهمیت مهارت کلاسداری اشاره و عنوان نمود : « استفاده ی بهینه از وقت کلاس و مدیریت زمان در امر تدریس ، بسیار مهم است . اینکه یک معلم این توانمندی را داشته باشد که بتواند از حداقل زمان، جهت یادگیری دانش آموزان ، با توجه به توان و حوصله ی  آنها ، قبل از اینکه خسته شوند ، استفاده کند ».
دکتر کمالی در ادامه افزود :« با توجه به اینکه کتابهای دوره ی ابتدایی حجم زیادی دارند یک معلم موفق باید بتواند دروس را تا حد امکان  به صورت تلفیقی و کاربردی تدریس کند ، تا علاوه براینکه دانش آموزان با کاربرد هر مطلبی در زندگی آشنا می شوند از یادگیری نیز ، لذت ببرند».
ایشان در خصوص ضرورت آشنا بودن معلم با علومی مثل روانشناسی کودک و همچنین هنر های دستی ، نقاشی و خط در حد مقدماتی به این نکته اشاره نمود که، دانش آموزان ، در هر کلاس با تفاوتهای فردی و از خانواده های مختلف با سنتها و فرهنگهای متفاوت هستند ، و یک معلم خوب و دلسوز باید بتواند بهترین شرایط را برای یادگیری تک تک دانش آموزان فراهم کند .
مدیر آموزش و پرورش در پایان به نقش اسوه و الگو بودن معلمان ، اشاره نمود و تصریح کرد : «رفتار یک معلم موثرترین و بهترین عامل تربیتی است و شما معلمین می توانید در این زمینه بسیار تاثیرگزارباشید» ..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc