کد خبر : 27460
تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1396 - 20:45

همایش ورزش های باستانی و زورخانه ای در مصلی نماز جمعه شهر فلاورجان برگزار شد .

همایش ورزش های باستانی و زورخانه ای با حضور استاد فرامرز نجفی پدر ضرب ایران شب گذشته در مصلی نماز جمعه شهر فلاورجان برگزار شد . در این مراسم که حضرت حجه السلام و المسلمین قدوسی امام جمعه شهر فلاورجان ، رحمان رئیسی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان  ، مهندس القاصی و کیانی

همایش ورزش های باستانی و زورخانه ای با حضور استاد فرامرز نجفی پدر ضرب ایران شب گذشته در مصلی نماز جمعه شهر فلاورجان برگزار شد .
در این مراسم که حضرت حجه السلام و المسلمین قدوسی امام جمعه شهر فلاورجان ، رحمان رئیسی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان  ، مهندس القاصی و کیانی اعضای منتخب شورای اسلامی شهر فلاورجان و جمعی از پیشکسوتان، روسای هیات های ورزشی و علاقمندان به این رشته بعد از نماز برگزار گردید.

علاوه بر باستانی کاران شهرستان فلاورجان که در این مکان مقدس گرد هم جمع شده بودند جمعی از بزرگان این رشته از جمله استاد ذاکر و استاد هاشمی از سراسر استان اصفهان نیز حرکاتی همچون شنا رفتن، میل گرفتن، پا زدن، سنگ گرفتن و چرخ زدن را از خود به نمایش گذاشتند.
حجه السلام قدوسی امام جمعه شهر فلاورجان با اشاره به جایگاه ورزش باستانی و و زورخانه‌ای، در خصوص این ورزش و انجام حرکات پهلوانی که جزو فعالیت‌های اصلی روزمره ایرانیان در گذشته بوده و نیز در خصوص فتوت و مردانگی و ابعاد شخصیتی امام علی (ع) نیز سخنانی ایراد کرد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان جایگاه زورخانه راپس از اسلام در زنده‌کردن جنبش ملی ایران و ستیز با بیگانگان و نیز رستاخیز زبان پارسی و فرهنگ و آیین افتادگی و برادری که از عهد باستان در ایران رواج داشته‌ است را مهم دانست و گفت : خوشبختانه در ۶ ماه گذشته ۴ همایش بزرگ باستانی در شهرهای مختلف شهرستان برگزار شده است که این نشان می دهد توجه به ورزش باستانی و ورزش های زورخانه ای که ورزش اجدادی ما ایرانیان است برای همکاران بنده در اداره ورزش و جوانان و هیات باستانی از اهمیت بالایی برخودار است.
رحمان رئیسی در پایان از توجه و حمایت امام جمعه محترم شهر فلاورجان از ورزشکاران قدردانی کرد و افزود : در شهرستان فلاورجان واقعا مسئولین بخصوص ائمه جمعه همگام با ورزش هستند و همیشه در برنامه های مختلف ورزشی با حضور خود باعث دلگرمی و ارامش ورزشکاران بوده اند . وی همچنین از تعامل با شهرداری های شهرستان در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی خبر داد و گفت : خوشبختانه شوراهای اسلامی شهر و روستاها در این مدت بعد انتخابات جلسات متعددی با بنده داشته اند و تقریبا در تمامی برنامه های ورزشی شهرستان حضور یافته اند که این نشان از علاقه این عزیزان در توجه به حمایت از ورزشکاران را دارد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc