کد خبر : 49229
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 خرداد 1401 - 19:51

لزوم توجه ویژه به صنایع تبدیلی و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی/ ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای صنایع تبدیلی استان اصفهان

لزوم توجه ویژه به صنایع تبدیلی و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی/ ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای صنایع تبدیلی استان اصفهان
وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای اداری شهرستان فلاورجان:فلاورجان شهرستان کشاورزی استان اصفهان است و کشاورزان و واحدهای تولیدی پرتلاشی دارد که در کم آبی‌های سال‌های اخیر صدمات بسیاری دیده‌اند

به گزارش نیوز فلاورجان سید جواد ساداتی‌نژاد در جریان سفر استانی هیات دولت به استان اصفهان، در شورای اداری شهرستان فلاورجان اظهار کرد: فلاورجان شهرستان کشاورزی استان اصفهان است و کشاورزان و واحدهای تولیدی پرتلاشی دارد که در کم آبی‌های سال‌های اخیر صدمات بسیاری دیده‌اند.

وی افزود: چالش کم‌آبی در اکثر استا‌ن‌ها مشکلات بسیاری را برای کشاورزان هم در بخش زراعت و هم باغبانی ایجاد کرده است.

ساداتی‌نژاد یادآور شد: در مصوبات این سفر ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کشاورزی استان اصفهان درنظر گرفته شده که پس از تصویب و اجرای آن می‌توانیم مسایل و مشکلات پیش رو را برطرف کنیم.

وی افزود: این مبلغ برای زیربخش‌های زراعت، باغبانی، شهرک‌های گلخانه‌ای، آبخیزداری، حفاظت از خاک، استخر و جاده‌های بین مزارع، انتقال آب با لوله، احیای نهرهای آبیاری و مباحث عشایری در نظر گرفته شده است.

مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: مجلس به وزارت جهاد کشاورزی الزام کرده تا زمان شروع سال زراعی جدید، الگوی کشت را احیا کند بنابراین باید الگوی کشت را با توجه به خشکسالی و شرایط اقلیمی کشور برای استان اصفهان در نظر بگیریم تا کشاورزان بتوانند به تولید اقدام کنند‌.

وی با بیان این که امسال کشت قراردادی را هم شروع کرده‌ایم و برای آن اعتبار و یارانه در نظر گرفته‌ایم‏، افزود: در این راستا کشاورزان کود، سم، بیمه و دانه را از ما می‌گیرند و در زمان برداشت با کشاورز تسویه می‌کنیم تا دچار کمبود نقدینگی نشود و تنها بر تولید تمرکز کند. این اقدام را در باغداری هم اجرایی خواهیم کرد.

ساداتی‌نژاد عنوان کرد: در بحث صدور اسناد اراضی، زمین‌های این مناطق جز مستثنیات هستند و ۹۰ درصد اراضی فاقد سند هستند و مالکیت و هویت برای کشاورز قائل نشده‌ایم لذا از مصوبات این سفر این است که صدور اسناد اراضی استان اصفهان با سرعت پیگیری و انجام شود.

وی افزود: در زمینه صنایع تبدیلی در فلاورجان با مشکل مواجه هستیم و خام‌فروشی برای کشاورزان ارزش افزوده‌ای دربر نخواهد داشت لذا ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای صنایع تبدیلی در نظر گرفته‌ایم و در این راستا از سرمایه‌‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی اعم از سردخانه‏، بسته‏‌بندی و … دعوت می کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها نیز گفت: در این طرح برای دامداران و مرغداران ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات درنظر گرفتیم تا به صنعت دامپروری زیان وارد نشود.

به گفته وی‏، در این طرح تمام موانع بانکی برای اعطای وام برداشته شده و باید سرعت انجام این کار افزایش یابد.

ساداتی‌نژاد در رابطه با خرید مازاد مرغ عنوان کرد: مازاد تولید مرغداران توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور خریداری می‌شود و از هفته آینده ذخیره‌سازی گوشت را آغاز خواهیم کرد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc