کد خبر : 52704
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 3:25

۲۶۴۸شغل جدید در فلاورجان ایجاد شد/نرخ بیکاری شهرستان فلاورجان ۹/۵ درصد است

۲۶۴۸شغل جدید در فلاورجان ایجاد شد/نرخ بیکاری شهرستان فلاورجان  ۹/۵ درصد است

به گزارش نیوز فلاورجان فرهمند رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت:طرح جدید کالابرگ الکترونیک از دهه فجر سال گذشته آغاز شده و تا ۱۷ اردیبهشت امسال ادامه دارد، افزود: ۶۰۰ فروشگاه شهرستان فلاورجان در این طرح مشارکت دارند که تاکنون از طرح استقبال خوبی شده است وی

به گزارش نیوز فلاورجان فرهمند رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت:طرح جدید کالابرگ الکترونیک از دهه فجر سال گذشته آغاز شده و تا ۱۷ اردیبهشت امسال ادامه دارد، افزود: ۶۰۰ فروشگاه شهرستان فلاورجان در این طرح مشارکت دارند که تاکنون از طرح استقبال خوبی شده است

وی در ادامه افزود:قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم کالا هفت میلیون و ۴۳۷ هزارو ۵۰۰ ریال است که خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ آن را به مبلغ پنج میلیون و ۲۳۳ هزار ریال خریداری کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار ریال توسط دولت به فروشگاه‌های مجری طرح پرداخت می‌شود.

فرهمند رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی فلاورجان در ادامه ازفعالیت۱۶۲تعاونی در سطح شهرستان خبرداد و گفت:بیش از۳۷۴۸ نفر در این تعداد تعاونی عضویت دارند. و تعداد ۱۷۵هزار نیز در در تعاونی‌ سهام عدالت عضو هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲به ۷۷مجمع عمومی برگزارشده تعاونی ها توسط این اداره نظارت شده است. افزود : تعدای از شرکت های تعاونی شهرستان فلاورجان در زمینه صادرات به کشورهای همسایه از جمله محصولات فرش و پیاز فعال بوده اند.

فرهمند در ادامه افزود :بجهت حفظ و صیانت از نیروی کار  در سال ۱۴۰۱تعداد ۶۴۷ مورد بازرسی ودر سال ۱۴۰۲تعداد. ۸۵۵بازرسی کار به همت اداره‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فلاورجان با هدف تأمین ایمنی کار و بررسی حقوق و مزایای پرداختی برای کارگران انجام شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فلاورجان گفت: در سال ۱۴۰۱. ۴۱ مورد ودر سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۹مورد حوادث ناشی از کار، در شهرستان فلاورجان به ثبت رسید است
فرهمند در ادامه با بیان یکی از کارهای اداره کار رسیدگی به دعاوی کارگر و کارفرما در مراجع تشخیص و حل اختلاف است، عنوان داشت: تعداد ۱۵۷۳مورد دادخواست کارگری و کارفرمایی در سال گذشته ثبت شده است و در سال ۱۴۰۱ نیز تعداد ۱۴۲۹دادخواست ثبت شده است.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فلاورجان در ادامه با بیان اینکه تعداد ۱۱انتخابات شورای اسلامی کار در سال گذشته برگزار شد افزود:شوراهای اسلامی کار، نمایندگان کارگران، انجمن های بازنشستگان , انجمن های صنفی کارگران و کارفرمایان از تشکل های کارگری هستند

فرهمند در ادامه افزود : افراد جویای کار می‌توانند با ثبت نام در سامانه ملی رصد اشتغال درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب اعلام کنند.

وی در ادامه افزود : براساس زیست بوم اشتغال، در سال گذشته ۲۶۴۸فرصت شغلی جدید در شهرستان ایجاد شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فلاورجان در ادامه عنوان کرد : تعداد. ۵۰۰نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند.
فرهمند در ادامه افزود :نرخ بیکاری شهرستان فلاورجان در ۱۴۰۲ معادل ۹/۵ درصد است که نسبت به نرخ سال های گذشته روند کاهشی را نشان می‌دهد.
فرهمند در ادامه افزود : تسهیلات پرداخت شده در حوزه مشاغل خانگی ۱۴میلیارد تومان است و با پرداخت این تسهیلات زمینه ایجاد ۲۴۰ فرصت شغلی جدید در شهرستان فراهم شده است.

وی در ادامه دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی را از مهم‌ترین برنامه های هفته کار و کارگر برشمرد و گفت: ۴ دیدار ۴نفر از کارگران منتخب شهرستان فلاورجان با رهبر انقلاب غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا و سرکشی از خانواده شهدای کارگر، برگزاری یادواره شهدا و برگزاری جشن های کارگری در سطح کارخانجات و صنایع شهرستان از جمله برنامه های این هفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc