کد خبر : 596
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اسفند 1393 - 3:30

نماینده مردم فلاورجان :سیاست مجلس تعامل سازنده با دولتمردان است

نماینده مردم فلاورجان :سیاست مجلس تعامل سازنده با دولتمردان است

به گزارش فالنا  نماینده مردم فلاورجان در مجلس با تاکید به این که ادغام وزارت بازرگانی و صنایع اشتباه بزرگی بود، گفت: متاسفانه در سالی که گذشت وزارت صنعت در بخش بازرگانی بسیار ضعیف عمل کرد. سید ناصرموسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس  با اشاره به این که توانایی های وزیر صنعت، معدن وتجارت

به گزارش فالنا  نماینده مردم فلاورجان در مجلس با تاکید به این که ادغام وزارت بازرگانی و صنایع اشتباه بزرگی بود، گفت: متاسفانه در سالی که گذشت وزارت صنعت در بخش بازرگانی بسیار ضعیف عمل کرد.

سید ناصرموسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس  با اشاره به این که توانایی های وزیر صنعت، معدن وتجارت بر هیچ کس پوشیده نیست بالا بودن سن وزیر را عامل مهمی در عملکرد ضعیف این وزارتخانه در سال جاری دانست.

وی تاکید کرد: متاسفانه اکثر تولید کنندگان و صاحبان صنعت کشور با مشکلات مختلفی در ادارات وابسته به وزارتخانه صنعت رو به رو هستند و حتی برای کسب یک مجوز ساده باید ماه ها وحتی سال ها منتظر بمانند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در زمینه حمل ونقل دریایی می توانیم بسیاری از کالاهای ساخت داخل کشور را به نقاط مختلف دنیا صادرکنیم ولی خبرهایی شنیده می شود که امسال واردات کالا در این صنعت بیش از صادرات آن بوده است.لارگانی گفت: به طور مثال برای واردات لوازم خانگی تعرفه ترجیحی در نظر می گیریم و این درحالی است که کشور ما دارای برندهای معتبر لوازم خانگی در منطقه خاورمیانه است.

نماینده مردم فلاورجان درمجلس اشاره ای هم به صادرات کالاهای ایرانی داشت وافزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صادرات اقلامی مثل تخم شبدر یا یونجه تعرفه ترجیحی در نظر گرفته است درحالی که کالاهای دیگری در داخل کشور تولید می شود که صادرات آن می تواند سودآوری بیشتری داشته باشد.

این نماینده مجلس گفت: چرا باید خودروهایی که قدرت موتور آن ها بیش از۲۵۰۰سی سی است درسر لیست واردات کالاها به کشور باشد آیا این به صنعت خودروسازی کشور لطمه وارد نمی کند؟

وی درباره استیضاح نعمت زاده تاکید کرد: بیش از ۶۰ امضاء به منظور استیضاح وزیر در مجلس جمع آوری شده است اما به دلیل این که سیاست مجلس تعامل سازنده با دولتمردان است هنوز هیأت رئیسه مجلس طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن وتجارت را مسکوت گذاشته است.

لارگانی با ابراز امیدواری به این موضوع که در سال آینده توجه بیشتری از سوی دولتمردان به بخش های صنعت وبازرگانی شود، اظهارداشت: یکی از دغدغه های مهم تولید کنندگان و صاحبان صنایع در کشور اختصاص یارانه تولید است که متاسفانه در هر دو دولت دهم و یازدهم به طور کلی فراموش شد و تا به امروز یک ریال از آن چه در قانون هدفمندی یارانه ها به نام یارانه بخش تولید نام گذاری شده است به وزارت صنعت و حتی صنایع مختلف کشور پرداخت نشده است.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc