کد خبر : 869
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 - 8:11

قیمت نان درحال حاضر تا بیش ازدوبرابر افزایش یافته اما مبلغی به یارانه نان اضافه نشده است.

قیمت نان درحال حاضر تا بیش ازدوبرابر افزایش یافته اما مبلغی به یارانه نان اضافه نشده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از گرانی نان به بهانه آزادپزی و نبود نظارت های لازم، گفت: دولت در حالی که هنوز فازدوم هدفمندی یارانه ها را عملیاتی و اجرایی نکرده قیمت نان، گاز، برق،آب و سایر موارد را به نحوی افزایش داده است. سیدناصر موسوی لارگانی در گفت وگو با خبرنگار

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از گرانی نان به بهانه آزادپزی و نبود نظارت های لازم، گفت: دولت در حالی که هنوز فازدوم هدفمندی یارانه ها را عملیاتی و اجرایی نکرده قیمت نان، گاز، برق،آب و سایر موارد را به نحوی افزایش داده است.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از نابسامانی نرخ نان و سوءاستفاده برخی نانوایی‌ها از آزادپزی،گفت: موضوع نان و قیمت آن یکی از نکات بسیار حساس است  چرا که همه اقشار جامعه از فقیر وغنی به نان نیاز دارند.

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی افزود: درحال حاضر و به دلیل افزایش چندباره قیمت نان بسیاری از خانواده ها با وجود اینکه هنوز نانوایی ها آزادپز نشده و آرد یارانه ای توزیع می شود،فقط قدرت خرید همین نان را دارند و سایر اقلام مثل ماکارانی را نمی توانند خریداری کنند.

 انتقاد از نبود نظارت و گرانی نان به بهانه آزادپزی

عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه غذای قالب اکثراقشار جامعه نان است،تصریح کرد:  این درحالی است که دولت درصدد است قیمت نان را آزاد کند و برخی از نانوایی با همین بهانه دوباره قیمت نان را افزایش داده اند و این وضعیت باعث سردرگمی مردم شده است.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه مردم درمورد کیفیت و قیمت نان با مشکل جدی مواجه شده و نگرانی های بسیاری دارند،ادامه داد: همیشه بازرس و ناظر مقابل نانوایی ها حاضر نیست تا برعرضه نان به قیمت قانونی و با کیفیت مناسب نظارت کند و در حال حاضر مردم با مشکلات متعددی روبه رو هستند به طوری که نمی توانند تشخیص دهند که  کدام نانوایی آزادپز و کدام نان یارانه ای عرضه می کنند.

افزایش چند برابری قیمت ها قبل از اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها/دولت یارانه نان را افزایش دهد

این نماینده مردم درمجلس نهم افزود: نکته دیگر که باید در نظر داشت این است که اگر در زمان دولت قبل آرد و نان گران شد،درعوض یارانه مخصوصی را برای نان پرداخت کردند.

وی تصریح کرد:این درحالی است که قیمت نان درحال حاضر تا بیش ازدوبرابر افزایش یافته اما مبلغی به یارانه نان اضافه نشده است.

موسوی لارگانی تاکید کرد: قوت قالب فقرای جامعه نان است و دولت باید فکری به حال آنها کند،اگر قرار است نان با قیمت آزاد به مردم عرضه شود،باید طوری برنامه ریزی کنند که اقشار ضعیف بتوانند نان ارزانتری تهیه کنند و یا اینکه یارانه نان را افزایش دهند تا این افراد درتامین نان با مشکل مواجه نشوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: دولت،وزارتخانه های جهادکشاورزی و صنعت،معدن و تجارت که متولی ومتصدی اصلی نرخ گذاری نان و نظارت برکیفیت آن هستند،تکلیف مردم را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه روزانه بسیاری از مردم که نسبت به افزایش قیمت ها و گرانی ها اعتراض دارند به دفاتر نمایندگان مراجعه می کنند،تصریح کرد: فازدوم هدفمندی یارانه ها اصلا عملیاتی و اجرایی نشده اما دولت قیمت گاز، برق،آب و سایر موارد را به نحوی افزایش داده که نگرانی‌های بسیاری را برای مردم ایجاد کرده چراکه برخی از مردم توان پرداخت هزینه‌های زندگی را ندارند.

منبع :تابناک 

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc