کد خبر : 11937
تاریخ انتشار : شنبه 26 دی 1394 - 16:55

فرماندار فلاورجان با بیان اینکه ۴۶۴ اثر تاریخی در شهرستان فلاورجان نیازمند رسیدگی و توجه مسئولان است، گفت: برج‌های کبوترخانه فلاورجان در آستانه تخریب است.

فرماندار فلاورجان با بیان اینکه ۴۶۴ اثر تاریخی در شهرستان فلاورجان نیازمند رسیدگی و توجه مسئولان است، گفت: برج‌های کبوترخانه فلاورجان در آستانه تخریب است. اصغر هدایت بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان فلاورجان اظهار داشت: در شهرستان فلاورجان پروژه‌های بسیاری وجود دارد که با مشکل تأمین اعتبارات مواجه است و لازم

139301051046258112409984
فرماندار فلاورجان با بیان اینکه ۴۶۴ اثر تاریخی در شهرستان فلاورجان نیازمند رسیدگی و توجه مسئولان است، گفت: برج‌های کبوترخانه فلاورجان در آستانه تخریب است.
اصغر هدایت بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان فلاورجان اظهار داشت: در شهرستان فلاورجان پروژه‌های بسیاری وجود دارد که با مشکل تأمین اعتبارات مواجه است و لازم است تا از راه اعتبارات ملی و سایر روش‌ها این مشکل برطرف شود.
وی با اشاره به لزوم اجرا و تکمیل کمربندی غرب اصفهان و ساماندهی پل‌های غیر مسطح اتوبان ذوب‌آهن افزود: اتوبان ذوب‌آهن دارای ترافیک بالایی است و حفظ و نگهداری این بزرگراه در برخی از مواقع از توان شهرستان خارج می‌شود و لازم است تا زیرساخت‌های لازم برای عبور و مرور در این بزرگراه بهسازی و نوسازی شود.
فرماندار فلاورجان با بیان اینکه این شهرستان از نظر امکانات در برخی از عرصه‌ها تا میزان مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد، اظهار داشت: وجود ۴۶۴ اثر تاریخی در شهرستان فلاورجان این شهرستان را به یکی از گنجینه‌های تاریخی استان اصفهان تبدیل کرده است، این شهرستان ۲۶ اثر ثبت‌ شده در فهرست آثار ملی دارد، اما متناسب با این تعداد از آثار تاریخی در شهرستان حمایت صورت نگرفته است، از سوی دیگر بعضی از آثار تاریخی هم‌چون برج‌های کبوترخانه که در جهان بی‌نظیر هستند در حال تخریب‌اند.
وی با بیان این که دسترسی محلی در کنار خط آهن شهرستان فلاورجان به‌سختی انجام می‌شود، تصریح کرد: طرح ملی عبور خط راه‌آهن جدید از شهرستان فلاورجان در دستور کار اداره کل راه‌آهن استان اصفهان قرار دارد در حالی‌ که تبعات اجتماعی این طرح در نظر گرفته نشده است.
هدایت افزود: حذف مسیر فرعی ایستگاه علی شاهدان به سمت شرکت تهیه مواد غیرفلزی می‌تواند ۶۰ درصد از مشکلات در این بخش را برطرف سازد، از سوی دیگر ضرورت دارد تا مسیرهای کنارگذر این خط ایمن‌سازی شده و صوت‌شناس مناسب نصب شود.
وی جانمایی آرامستان مرکزی شهرستان را ضروری دانست و گفت: با جاری شدن آب در زاینده‌رود در بخش فلاورجان ۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم و جو قرار گرفت، بنابر این با توجه به اینکه شغل مردم کشاورزی است، شرکت آب منطقه‌ای باید حقابه لازم را در اختیار قرار دهد.
فرماندار فلاورجان تصریح کرد: بیمارستان شفای کلیشاد با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تجهیز شده است و به‌ صورت آزمایشی در حال فعالیت است و به‌ زودی به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود، همچنین تکمیل ۱۶ خانه بهداشت و پایگاه اورژانس، تشکیل انجمن خیرین مدرسه‌ساز شهرستان، بهسازی و انعقاد قرارداد برای ساخت و مرمت ۱۲ مدرسه، افتتاح شرکت بازیافت شهرستان با ۴ میلیارد تومان اعتبار، اضافه شدن خط انتقال گاز ۴۰ اینچ با ۲۵۰ پند فشار به طول ۲۰ کیلومتر در شهرستان بااعتبار ۹۰ میلیارد تومان و ارتقاء درجه فرمانداری به درجه یک ازجمله اقدامات انجام‌شده در شهرستان فلاورجان است.
مسئولان به مشکلات فلاورجان رسیدگی کنند
حجت‌الاسلام محمد قدوسی امام‌جمعه فلاورجان با بیان اینکه مسئولان باید به‌ صورت ویژه به مشکلات شهرستان رسیدگی کنند، اظهار داشت: خاموشی مسیر اتوبان ذوب‌آهن و تصادفات اخیر، ضرورت در نظر گرفتن ایستگاه مترو برای سایر شهرهای شهرستان فلاورجان، کمبود فضاهای فرهنگی و فرهنگسراها، ضرورت بهسازی و مرمت ۷۰ درصد از واحدهای آموزشی، اختصاص بودجه برای تکمیل مصلی شهرستان و کمبود فضاهای ورزشی از جمله مشکلات این شهرستان به شمار می‌رود.
منبع :خبرگزاری تسنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc