کد خبر : 15435
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 خرداد 1395 - 17:20

منتخب مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: سودهای نجومی در واردات مواداولیه روغن

 سیدناصر موسوی لارگانی  درباره  واردات روغن، اظهار داشت: برخی افراد با واردات بی رویه زمینه اشتغال در کشور  را از بین می برد و این درحالیست که این افراد برای کشورهای خارجی اشتغال ایجاد می کنند؛ بنابراین اگر ما تمهیدات لازم برای کشاورز را در نظر بگیریم، کشاورز به سادگی دانه های روغنی با کیفیت را تولید خواهد کرد. 

 سیدناصر موسوی لارگانی  درباره  واردات روغن، اظهار داشت: برخی افراد با واردات بی رویه زمینه اشتغال در کشور  را از بین می برد و این درحالیست که این افراد برای کشورهای خارجی اشتغال ایجاد می کنند؛ بنابراین اگر ما تمهیدات لازم برای کشاورز را در نظر بگیریم، کشاورز به سادگی دانه های روغنی با کیفیت را تولید خواهد کرد. موسوی-لارگانی
منتخب مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش کشت دانه های روغنی در گرو حمایت از کشاورز است، تصریح کرد: تعطیلی کارخانجات روغن نتیجه واردات بی رویه است.
وی ادامه داد: در سال “اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل” باید با برنامه ریزی کاربردی به تولید داخلی بهای ویژه داده شود، بنابراین نباید اجازه داد با واردات بی رویه واحدهای تولیدی روغن تعطیل شوند.
موسوی لارگانی افزود: تولید داخلی در عرصه اشتغال باید در اولویت قرار بگیرید از این رو نباید اجازه داد که با واردات بی رویه بسیاری از فرصت های اشتغال حذف و برای خارجی ها اشتغال ایجاد شود.
وی یاداورشد: ما در زمینه کشت دانه های روغنی آفتابگردان می توانیم با حمایت از کشاورز به سادگی تولیدات را در این عرصه  افزایش دهیم؛ زیرا ما با توجه به شرایط جغرافیایی فصلی کشور، می توانیم انواع روغن های مختلف را در کشور تولید کنیم تا علاوه بر ارج نهادن به تولید داخلی، بتوانیم برای بسیاری از افراد فرصت های اشتغال ایجاد کنیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با بیان اینکه در مبحث کشت دانه های روغنی، چهارفصل بودن ایران می تواند برای ما  یک مزیت منحصر به فرد تلقی شود، تصریح کرد: تکنولوژی تولید روغن در کشور بسیار کاربردی  است، اما برخی افراد از  واردات مواد اولیه درآمدهای نجومی کسب می کند، درحالیکه تولید داخلی در این عرصه با این نوع از واردات دچار مشکلات بی شماری شده  است.
منبع خبرگزاری ایمنا

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc