کد خبر : 16571
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 - 22:52

فلاورجان :فردی که در اینترنت برای کمک به نیازمندان وجوهات شرعی دریافت می کرد، کلاهبردار درآمد

فردی که در اینترنت برای کمک به نیازمندان وجوهات شرعی دریافت می کرد، کلاهبردار درآمد فرمانده انتظامی شهرستان ‘فلاورجان’ از دستگیری فردی که با ترفند کمک به نیازمندان و پرداخت اینترنتی وجوهات شرعی از مردم کلاهبرداری می کرد، خبر داد. فردی که در اینترنت برای کمک به نیازمندان وجوهات شرعی دریافت می کرد، کلاهبردار درآمد

فردی که در اینترنت برای کمک به نیازمندان وجوهات شرعی دریافت می کرد، کلاهبردار درآمد
فرمانده انتظامی شهرستان ‘فلاورجان’ از دستگیری فردی که با ترفند کمک به نیازمندان و پرداخت اینترنتی وجوهات شرعی از مردم کلاهبرداری می کرد، خبر داد.
فردی که در اینترنت برای کمک به نیازمندان وجوهات شرعی دریافت می کرد، کلاهبردار درآمد
سرهنگ ‘حسن نیکبخت’ روز شنبه در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس گفت: کارشناسان پلیس فتای شهرستان فلاورجان پس از پایش شبکه های مجازی متوجه راه اندازی کانالی تحت عنوان کمک به نیازمندان شدند.
وی ادامه داد: در این کانال، پشنهاداتی از قبیل دریافت کمک های مردمی و خیرخواهانه ، شناسایی مستقیم نیازمندان منتشر شده بود که بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
این مقام انتظامی بیان داشت: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد این سایت غیرقانونی و برای کلاهبرداری راه اندازی شده است که گرداننده آن شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ نیکبخت ادامه داد: گردانندگان این کانال در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویری از افراد بی خانمان یا کودکان بیمار، احساسات انسان دوستانه کاربران را تحریک و با معرفی درگاه های جعلی، شماره حساب، شماره تماس و پیام های ارسالی اقدام به کلاهبرداری از آنها می کردند.
سرهنگ نیکبخت اظهار کرد: کاربرانی که قصد دارند کمک های خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن بانک پرداخت کنند، می توانند از طریق شرکت ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه های جمعی اقدام به اعلام شماره حساب های رسمی می کنند اقدام و از واریز به حساب های نامعتبر و شخصی خودداری کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان تاکید کرد: شهروندانی که تمایل دارند از طریق تلفنبانک، اینترنتبانک و سایت های معتبر کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور اقدام به پرداخت کمک های خود کنند دقت داشته باشند در دام سایت های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، موارد ایمنی چون آدرس سایت و دیگر موارد امنیتی را نادیده نگیرند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc