کد خبر : 17148
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1395 - 22:09

موسوی‌لارگانی: استان اصفهان در سه حوزه بیکاری، محیط زیست و خشکسالی مشکلات بسیاری دارد

لاریجانی: بودجه عمرانی کشور در بهترین حالت ۳۰ هزار میلیارد تومان است علی لاریجانی ظهر امروز در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان، گفت: برای پیگیری مشکلات استان اصفهان باید دسته‌بندی‌هایی صورت گیرد چرا که بخشی از مسائل ملی و برخی نیز منطقه ای است. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: البته در این جلسه

لاریجانی: بودجه عمرانی کشور در بهترین حالت ۳۰ هزار میلیارد تومان استphoto_2016-08-08_22-09-12

علی لاریجانی ظهر امروز در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان، گفت: برای پیگیری مشکلات استان اصفهان باید دسته‌بندی‌هایی صورت گیرد چرا که بخشی از مسائل ملی و برخی نیز منطقه ای است.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: البته در این جلسه بیشتر مسائل منطقه‌ای پیگیری خواهد شد و پیگیری مسائل ملی را باید به فرصت دیگری واگذار کرد.
لاریجانی تصریح کرد: حل مسائل منطقه‌ای مربوط به استان اصفهان دارای چند بخش بوده و باید کمیته‌ای در داخل استان برای پیگیری این مسائل تشکیل شود.
وی با بیان اینکه پیگیری برخی از مسائل و مشکلات را می‌توان در زمان بررسی لایحه برنامه ششم مورد توجه قرار داد، گفت: به عنوان مثال می‌توان طرح آمایش استان را در زمان بررسی برنامه ششم مورد توجه قرار داد و در این راستا برای استان اصفهان باید محورهای توسعه را مورد تأکید قرار داد، همچنین حل برخی مسائل و مشکلات را می‌توان در قانون بودجه سال آینده بررسی کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر برای همه نمایندگان مشخص است، افزود: مخالف نیستم که برای حل مشکلات منطقه‌ای برخی ردیف‌ها را باید در بودجه در نظر گرفت اما باید به این نکته نیز تأکید داشت که بودجه عمرانی در بهترین حالت ممکن ۳۰ هزار میلیارد تومان است که با تقسیم میان استان‌های کشور رقم قابل توجهی به هر یک از استان‌ها اختصاص پیدا نمی‌کند.
لاریجانی با تأکید بر اینکه همه باید به آبادانی مناطق کشور توجه کنند، تصریح کرد: البته برخی امور نیز در حال انجام است و باید پیگیری‌هایی در خصوص به سرانجام رساندن آنها انجام داد، به عنوان مثال مسئله حل مشکل آب یکی از موضوعات اولویت‌دار کشور است و باید به آن توجه شود.
وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم نمایندگان اولویت‌های مرکز پژوهش های مجلس در خصوص مشکلات کشور را مطالعه کنند، گفت: نمایندگان می‌توانند پس از مطالعه، نظرات خود را اعلام کنند تا بتوان بهتر به حل مشکلات کشور کمک کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حل مشکل صندوق‌های بازنشستگی یکی از اولویت‌های مهم کشور است، افزود: حل مشکل آب چندوجهی است و بخشی از آن مربوط به استفاده بهینه از آب می‌باشد البته در این رابطه پیشنهاد شده که ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای آبیاری تحت فشار اختصاص پیدا کند که ما امیدواریم این بودجه محقق شود.
لاریجانی با اشاره به اینکه بخشی از حل مشکل آب نیز با الگوی کشت در ارتباط است، گفت: به طور حتم باید سیستم‌های گلخانه‌ای را برای حل بحران آب گسترش داد و در این رابطه باید به فکر انتقال آب از خارج نیز بود. همچنین مهار آب‌ها نیز پروژه جدی است که باید به آن توجه شود.
وی با تأکید بر جلوگیری از خشک شدن زاینده‌رود تصریح کرد: به طور قطع باید مصوبات شورای عالی آب اجرایی شده و نمایندگان می‌توانند با ارسال نامه ای به کمیسیون انرژی اجرای مصوبات شورای عالی آب را مورد تأکید قرار دهند.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تأکید بر رسیدگی به مشکلات تالاب گاوخونی و دو دریاچه دیگر در استان اصفهان گفت: به طور قطع با برگزاری جلساتی با محیط زیست و وزارت نیرو این موضوع مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
موسوی‌لارگانی: استان اصفهان در سه حوزه بیکاری، محیط زیست و خشکسالی مشکلات بسیاری دارد
در ابتدای این جلسه نیز موسوی لارگانی به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: اصفهان با بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت و دارا بودن ۲۴ شهرستان سومین استان پرجمعیت کشور است و قرار گرفتن این استان در منطقه استراتژیک باعث مهاجرپذیری این استان شده است.
نماینده مردم فلاورجان ادامه داد: مهاجرپذیری این استان در حال حاضر مشکلات بسیاری به وجود آورده که باید به این موضوع توجه شود.
وی تأکید کرد: استان اصفهان در ۳ حوزه از جمله بیکاری، محیط زیست و خشکسالی مشکلات بسیاری دارد که به عنوان مثال نرخ بیکاری در استان اصفهان از میانگین کشوری ۳ درصد بیشتر است و در سال ۹۴ بالغ بر ۲۳ هزار نفر بیکار شدند.
موسوی لارگانی تصریح کرد: مشکل آلایندگی در استان اصفهان نیز در حال حاضر سلامت این استان را تهدید کرده و اصفهان سومین شهر آلوده کشور است.
وی با بیان اینکه آمار MS در استان اصفهان در صدر استان‌های دیگر است، گفت: مشکل آب آشامیدنی در این استان نیز یکی دیگر از معضلات است که باید مسئولان به حل آن توجه کنند و بهتر است مسئولان برای حل مشکل تالاب گاوخونی راه‌حل‌های احیای دریاچه ارومیه را به کار گیرند.
در ادامه حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی در استان اصفهان تعطیل شده‌اند، گفت: صنایع هوایی نیز در این استان در جایگاه قابل قبولی قرار نداشته و هزاران نفر در این صنعت بیکار شدند.
نماینده مردم شاهین شهر با اشاره به اینکه برای تأمین آب شرب در این استان ۵/۲ مترمکعب کسری وجود دارد، افزود: از حدود ۱۰ هزار گیرنده بودجه، استان اصفهان فقط ۱۶۰ مورد را به خود اختصاص می‌دهد که باید به رفع این مشکل نیز توجه کرد.
همچنین محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در این جلسه به کمبود آب و افزایش بیکاری اشاره کرد و گفت: در دو ماهه اول سال جاری ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر در استان اصفهان بیکار شدند و در شهرستان خمینی‌شهر ۹۵ درصد از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها متوقف و تعطیل شدند، همچنین آمار خودکشی در استان خمینی‌شهر در رده اول قرار دارد.
گفتنی است نمایندگان شهرستان‌های بختیار، سمیرم، اردستان، نجف‌آباد، نائین و مبارکه نیز در این جلسه با طرح مشکلاتی نظیر تعطیلی دامداری‌ها، افزایش بیکاری، نبود بودجه کافی برای حل مشکلات، تعطیلی صنایع تبدیلی و مشکلات جاده‌ها از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کردند حل این مسائل و مشکلات را در اولویت قرار دهد.
همچنین در این جلسه اصلاح بودجه‌نویسی، افزایش نظارت مجلس بر اجرای قانون و مصوبات و حل مشکلات فولاد مبارکه و ذوب آهن و نیز دارا بودن یک مدیریت قوی برای حل مشکلات اصفهان مورد تأکید قرار گرفت..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc