کد خبر : 20619
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آذر 1395 - 20:44

استفاده از نقش فرهنگی بسیج در مقابله با اثرات سوء فضای مجازی

سیدناصر موسوی لارگانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم شهرستان فلاورجان در یادداشتی ضمن گرامیداشت هفته بسیج به بیان ویژگی‌های این جهادگران با اخلاص پرداخت و نگهبانی از انقلاب اسلامی را نیز از اهداف پیش بینی شده آن برشمرد. متن یادداشت به شرح زیر است: باسمه تعالی عداوت و دشمنی کشوهای استکباری و

سیدناصر موسوی لارگانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم شهرستان فلاورجان در یادداشتی ضمن گرامیداشت هفته بسیج به بیان ویژگی‌های این جهادگران با اخلاص پرداخت و نگهبانی از انقلاب اسلامی را نیز از اهداف پیش بینی شده آن برشمرد. متن یادداشت به شرح زیر است:1_basij
باسمه تعالی
عداوت و دشمنی کشوهای استکباری و بالاخص آمریکا و ایادی آنها در دوره های مختلف تاریخی چه قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از آن با ایران بارز و آشکاراست و در تمام دوران حیات انقلاب اسلامی حداقل در یکی از حوزه های امنیتی، اجتماعی، نظامی، سیاسی و اقتصادی، فرهنگی جهت تضعیف و هزیمت جمهوری اسلامی وارد عمل شده اند. توطئه های امنیتی، ترور عناصر فکری نظام ، حمله نظامی، تحریم های علمی و اقتصادی، شبیخون فرهنگی، تهدید نظامی، ایجاد گروههای تروریستی در منطقه و صدها خصومت دیگر از آن جمله اند.
حضرت امام خمینی(ره) با دید عمیق، وسیع، بصیر و دوراندیشانه خود دریافته بودند که شیطان بزرگ در دشمنی با انقلاب اسلامی ایران و اسلام مصمم است، از این رو در پنجم آذرماه سال ۵۸ شمسی فرمان تشکیل ارتش ۲۰میلیونی را صادر کردند.
اهداف پیش بینی شده برای بسیج نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و جهاد در راه خدا وگسترش حاکمیت قانون خداوندمتعال در جهان طبق قوانین جمهوری اسلامی و تقویت کامل بنیه دفاعی از طریق همکاری با سایر نیروهای مسلح و همچنین کمک به مردم هنگام بروز بلایا و حوادث غیرمترقبه می باشد. اگر چه این یادداشت قادر به بیان ذره ای از فرهنگ، ایدئولوژی وجایگاه رفیع واسلامی بسیج نمی باشد، ولیکن به ذکرمواردی مختصر دراین زمینه پرداخته می شود:
– از آنجا که دشمنی استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا به واسطه خوی استعماری و استکباری با ملت های مسلمان، مظلوم و ستمدیده جهان حد یقفی نداشته و در زمان و مکان اشکال متفاوتی به خود می گیرد، نقش بسیجیان به تبع آن هر روز حساس تر و پیچیده تر می شود و در حال حاضر که در دوره چهارم کارکرد بسیج قرار داریم، الحمدلله حضور بسیج درعرصه های گوناگون سازندگی، اجتماعی و فرهنگی با تدابیر روشنگر و راهگشای مقام معظم رهبری به صورت فعال و بالنده به پیش می رود و در مبارزه با استکبار، قیام در مقابل انحرافات، تحمل صبر و مبارزه علمی و عملی، تعلیم و تربیت جوانان در جهت پاسداری از اصول و اهداف انقلاب و نظام فعال و کوشایند و باید از تفکر و عملکرد بسیج در پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی بیش از پیش بهره برد.
– بسیجیان با داشتن ویژگی هایی قرآنی چون اخلاص، شجره طیبه، شجاعت و شهامت، مقاوم و پایدار، همیشه پیروز، ولایتمدار و آگاه و آماده جهاد، بهترین و مناسب ترین فرهنگ جهت توسعه همه جانبه کشور هستند. به جای توسل جستن به الگوهای کشورهای غربی همچون اصل ۴ ترومن و طرح مارشال و موارد مشابه، که نتیجه اش به استضعاف کشیدن کشورهای جهان سوم بود با استفاده از تفکر و فرهنگ و ویژگیهای بسیج می توانیم بهترین الگوی اقتصادی را پیاده سازی کنیم همانگونه که جهاد سازندگی در گذشته و بسیجیان در حال در امر آبادانی کوشا ودر سایر بخشهای فرهنگی، اجتماعی و… بالنده اند.
– بسیجیان با رعایت قوانین، مکمل انجام فعالیت هایی هستند که دولت به تنهایی از عهده آنها برنیامده و نیازمند مدد و یاری است. برای مثال فعالیت نیروهای مردمی عراق، سوریه، یمن و … در مبارزه با گروههای تروریستی فعال در منطقه که توانسته اند توفیقات بسیار ارزشمندی با حضور خود در میادین جهاد به دست آورند و سیاست استکبار جهانی و ایادی آنها را در منطقه نقش برآب کنند.
– حضور مردم ولایتمدار و عاشق در مدیریت تأمین امنیت زائرین اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین تهیه صدها میلیون وعده غذایی برای تمام مدت مراسم، کدام دولت یا سازمان جهانی می تواند این تسهیلات را با این اخلاص وصف ناپذیر برای عاشقان اهل بیت فراهم کند.
– امنیت موجود در کشور علیرغم محاصره کشور توسط پادگان‌های نظامی غرب و حضور گروه‌های تروریستی در چهارطرف ایران، مرهون تفکر بسیجی آگاه وآماده جهاد می باشد.
– نقش بسیجیان دانشمند در توسعه علم و تکنولوژی در کشور با مقاومت و پایداری و صبر و استقامت علیرغم تحریم های علمی و در تمام زمینه ها قابل ستایش است و عصبانیت غرب و ترور این نوابغ و شجره طیبه گواه موضوع است و در شرایط کنونی از نقش فرهنگی بسیج در مقابله با اثرات سوء فضای مجازی که موضوعی بسیار بااهمیت است استفاده بهینه به عمل آورند.
– مسئولین و مردم باید در مناسبت‌های مختلف به جایگاه رفیع و قرآنی بسیج پرداخته و همانگونه که این تفکر وسبک عمل از بدو اسلام پایه گزاری و در قرآن کریم تصریح ورهبرکبیر انقلاب(ره) ومقام معظم رهبری(حفیظ الله) بدان تاکید داشته اند و ثمره آن پس از گذشت سه دهه و اندی منطقه را فراگرفته و ان‌شاالله به فضل الهی حاکمیت قانون خدا در جهان گسترش و مستضعفان وارثان زمین می گردند.
روز ایمان، تلاش مخلصانه، هوشیاری، گذشت و ایثار و هفته بزرگداشت ارزش‌های اسلامی و انقلابی را گرامی داشته و به کلیه عزیزان بسیجی در کلیه اقشارجامعه تبریک عرض می نمایم و آرزوی توفیق و موفقیتتان را در این مسیر الهی از خداوند سبحان مسئلت می نمایم.
‎سیدناصر موسوی لارگانی
‎نماینده مردم بسیجی شهرستان فلاورجان
‎رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان/.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc