کد خبر : 28300
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1396 - 13:34

اداره حفاظت محيط زيست شهرستان فلاورجان

زنده گیری و رهاسازی یک روباه در شهرستان فلاورجان

زنده گیری و رهاسازی یک روباه در شهرستان فلاورجان
يك روباه محبوس شده دريكي از واحد هاي دامداري شهرستان فلاورجان زنده گيري و در طبيعت رها سازي شد.

به نقل از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان، براساس اطلاع رسانی  توسط مالک یکی از واحدهای دامداری مبنی بر محبوس شدن یک قلاده روباه در قفس ماکیان، مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان سریعا به محل عزیمت نموده و به بررسی موضوع پرداختند.

 بدلیل اطلاع همزمان به آتش نشانی توسط مسئول دامداری، نیروهای آتش نشانی نیز به محل رسیدند و با همکاری و تعامل، جانور مذکور زنده گیری شده و برای رهاسازی در اختیار مامورین این اداره قرار گرفت.

پس از معاینه، تیمارداری، نگهداری و تغذیه از صحت و سلامتی کامل روباه برای بازگشت به طبیعت اطمینان حاصل شد که در محلی شبیه به زیستگاه اصلی خود در طبیعت رهاسازی گردید.

روباه معمولی یکی از معروفترین گونه های حیات وحش در جهان میباشد که یکی از بیشترین پراکندگی ها را در بین تمامی پستانداران دارد. این جانور که از خانواده سگ سانان می باشد در کنترل جوندگان و حشرات(خرگوش، انواع موشها، ملخ و …) که در صورت افزایش بی رویه جمعیت به آفت مزارع و کشاورزی تبدیل می شوند نقش بسیار موثری ایفا میکند.

شهروندان عزیز می توانند در صورت بروز چنین مواردی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان با شماره های ۳۷۴۳۰۴۴۹-۳۷۴۲۲۱۳۰ اطلاع رسانی کنند.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc