کد خبر : 41144
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 - 16:13

همه هیئات مذهبی باید عملیاتی شدن گام دوم انقلاب را در دستور کار خود قرار دهند

همه هیئات مذهبی باید عملیاتی شدن گام دوم انقلاب را در دستور کار خود قرار دهند

جلسه هم اندیشی فرمانــدار شهرستان فلاورجان با اعضای شورای هیئات مذهبی شهرستان فلاورجان جهت بررسی مشکلات و استفاده از پتانسیل های شهرستان برگزار شد

همزمان بافرارسیدن ماه مبارک رمضان صبح امروزجلسه گزارش عملکردهیئات مذهبی باحضورعلی ساعدی فرمانــدارفلاورجان ،حجت الاسلام محمودمحمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی واعضای شورای هیئات درمحل فرمانداری فلاورجان برگزار شد.

فرماندار شهرستان فلاورجان در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: امروزه در جامعه، همه هیئات مذهبی باید عملیاتی شدن گام دوم انقلاب را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت :بررسی موضوعات اجتماعی یکی از کارهای شایسته ای است  که شورای هیئات مذهبی به آن پرداخته است وبرنامه محور بودن هیئات باید در راس فعالیت های  مذهبی باشد.

علی ساعدی  به منسجم کردن هیئت  ها  اشاره کرد و گفت: منسجم کردن هیئت  ها  کار سخت و دشواری است  که با یک چهار چوب منظم وبرنامه ریزی دقیق می توان به ساختارهیئات انسجام بخشیدکه دوره های آموزشی عنصر مهمی در این امرمی باشد.

فرماندار شهرستان فلاورجان با بیان اینکه شاه کلید اصلی پیشرفت امورجامعه،فرهنگ سازی است افزود: دوره های آموزشی  برای  مسئولین هیئات مذهبی ،مداحان،شاغلین  ادارات یک نیاز ضروری می باشد و هرجایی که آموزش را لحاظ کردیم  پیشرفت چشمگیری درامور حاصل شده ازاین رو می توان از ظرفیت هایی همچون سالن کنگره شهدای خط شکن جهت برگزاری این دوره ها و همایش ها استفاده نمود.

وی بااشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اجرای آن رایکی از دغدغه های همه مسئولین دانست وگفت: این بیانیه  یک سند  راهبردی است که راه را به همه ما انسان ها  نشان می دهد.

وی همچنین افزود:دشمن سعی دارد روحیه امید را از جوانان ما بگیرد ولی مردم در زمان زلزله و سیل نشان دادند که در همه صحنه ها پای کار ایستاده اند.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین  محمود محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان ضمن ارائه گزارش از عملکردهیئات مذهبی در ازحضورآنها در مناطق سیل زده وبرپایی موکبهای خدمات رسانی به سیل زدگان قدر دانی نمود.

مهدی صادقی رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان فلاورجان هم دراین جلسه با اشاره به اینکه هیئت مذهبی ، قلب نهضت امام خمینی (ره) بوده و خط مشی هیئات نیز بر اساس هیئت انقلابی می باشدگفت: هیئت های مذهبی یکی از بزرگترین پایگاه های فرهنگی ، تبلیغی  تشیع محسوب می شود وما بر این باورهستیم که هیئت مذهبی باید علاوه بر اجرای مراسمات مذهبی به دانشگاهی تبدیل شود که از دل آن نخبه ها و مدیران جهادی  بیرون بیاید تا در همه عرصه ها مخصوصا عرصه های فرهنگی ،اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی  ایفای نقش کند.

صادقی افزود:شورای هیئات مذهبی  وظیفه هدایت ،نظارت  و حمایت از هیئت ها را بعهده دارد و همچنین  شناسایی ظرفیت و پتانسیل هیئت ها  و حفظ و حراست  از آرمانهای انقلاب و امام راحل عظیم الشان را وظیفه خود دانسته  و در همین راستا  بیانیه گام دوم انقلاب  را نقشه راه خود قرار دادند ،چرا که مقام معظم رهبری مدظله العالی  در این بیانیه به این نکته اشاره دارند که  دشمنان انقلاب با انگیزه ای قوی تحریف و دروغ پردازی  در باره گذشته و حتی زمان حال را دنبال می کنند و از همه ابزار ها و پول خود برای نا امید کردن  مردم از انقلاب  استفاده می کنند و ما وظیفه داریم با اعتماد به جوان ها و میدان دار کردن آنها  تقویت روحیه  “ما می توانیم” را جامه عمل بپوشانیم.

وی درپایان گفت:شورای هیئات مذهبی فلاورجان برای تبیین  و اجرایی شدن بیانیه گام دوم  انقلاب از هیچ کوششی دریغ نخواهدکرد

  • درپایان حضور در  جلسات شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ،استفاده رایگان از اماکن عمومی و فضا های آموزشی ،جلسه هماهنگی با بخشداران و دهیاران جهت اجرای بهتر برنامه هاومناسبتهای ملی مذهبی را خواستار شدند.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc