کد خبر : 805
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 10:05

یادواره شهدای ۲ هزار و ۳۰۰ شهید خمینی‌شهر امسال و نیز یک‌هزار و ۳۰۰ شهید فلاورجان و شهدای کاشان سال آینده برگزار می‌شود.

یادواره شهدای ۲ هزار و ۳۰۰ شهید خمینی‌شهر امسال و نیز یک‌هزار و ۳۰۰ شهید فلاورجان و شهدای کاشان سال آینده برگزار می‌شود.

  فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان از برگزاری یادواره سرداران شهید سید حبیب‌الله خلیفه‌سلطانی و مجتبی کلاهدوزان در روز ۱۷ اردیبهشت ماه جاری در گلستان شهدای اصفهان خبر داد.   به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت یادواره سرداران شهید سید حبیب‌الله

 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان از برگزاری یادواره سرداران شهید سید حبیب‌الله خلیفه‌سلطانی و مجتبی کلاهدوزان در روز ۱۷ اردیبهشت ماه جاری در گلستان شهدای اصفهان خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت یادواره سرداران شهید سید حبیب‌الله خلیفه‌سلطانی و مجتبی کلاهدوزان برگزار شد، با اشاره به اینکه این فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس از مبارزان دوران پیش از انقلاب هم بوده‌اند، اظهار کرد: این دو شهید از بنیان‌گذاران سپاه استان اصفهان و نیز سایر استان‌ها و همچنین یگان‌های سپاه هستند.

وی با اشاره به اینکه شهید حبیب‌الله خلیفه سلطانی در اردیبهشت سال ۶۱ و شهید مجتبی کلاهدوزان در اردیبهشت سال ۶۳ به درجه رفیع شهادت رسیدند، افزود: از خصوصیات این دو شهید این بوده که شهید خلیفه‌سلطانی به عنوان یک شهید مهندس و شهید کلاهدوزان یک شهید از قشر معلم بوده و شهید خلیفه سلطانی به واسطه مبارزاتی که علیه رژیم شاه داشته از محل کار خود در ذوب‌آهن اصفهان اخراج می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: به واسطه فعالیت‌های پیش از انقلاب و نیز دوران هشت سال دفاع مقدس، سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با همکاری صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اجلاسیه‌ای برای این دو فرمانده برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این اجلاسیه از ساعت ۱۷ روز پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور خانواده شهدا و نیز سید یحیی رحیم صفوی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در محل گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد.

سلیمانی از اقدامات دیگر بزرگداشت مقام شامخ این دو شهید دوران دفاع مقدس را تالیف دو عنوان کتاب در راستای فعالیت‌ها، زندگینامه و خاطرات از این شهدا عنوان کرد که در حال تحلیل و تدوین است.

وی همچنین از ساخت مستندی از این دو شهید خبر داد و گفت: امید داریم نویسندگان و تدوین‌گران این مستند بتوانند این مجموعه را هر چه سریع‌تر آماده کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان اضافه کرد: در این اجلاسیه علاوه بر سخنرانی، مستند این شهدا که توسط مرکز صدا و سیمای استان اصفهان ساخته شده به نمایش در می‌آید و کتب شهدا و شخصیت آنها معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهید کلاهدوزان فرمانده ستاد منطقه ۹ سپاه کشور بوده است، افزود: منطقه ۹ شامل استان‌های فارس، کهگیلویه‌ و بویراحمد، بوشهر و هرمزگان بوده است.

سلیمانی گفت: شهید کلاهدوزان نیز فرمانده ستاد منطقه هفت سپاه کشور بوده که شامل استان‌های همدان، ایلام و کرمانشاه بوده است.

وی هدف از برگزاری این اجلاسیه را گرامیداشت شهدا و انتشار آثار فرهنگی مستند و نیز کتاب در کنار یادواره دانست.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در پاسخ به سئوالی مبنی بر تاثیرگذاری برگزاری این اجلاسیه‌ها با توجه به هزینه‌های سنگینی که برگزاری این همایش‌ها و اجلاسیه‌ها دارد، اظهار کرد: این برنامه‌ها به پشتوانه مردم برگزار می‌شود و بسیاری از هزینه‌‌های برگزاری این مراسم‌ها را مردم پرداخت می‌کنند و برای برگزاری این اجلاس هم هنوز سپاه هزینه‌ای پرداخت نکرده است.

وی همچنین در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگار فارس در مورد اینکه تاکنون چند اجلاسیه و یادواره شهدا برگزار شده است، گفت: یادواره شهدای نجف‌آباد و ۲ هزار و ۵۰۰ شهید سال گذشته برگزار شده اما یادواره شهدای ۲ هزار و ۳۰۰ شهید خمینی‌شهر امسال و نیز یک‌هزار و ۳۰۰ شهید فلاورجان و شهدای کاشان سال آینده برگزار می‌شود.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc