کد خبر : 1189
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 مرداد 1394 - 6:00

مراسم سالگردحاج عبدالرحیم رهنما معروف به حاج مرشد درفلاورجان برگزار می شود

مراسم سالگردحاج  عبدالرحیم رهنما معروف به حاج مرشد درفلاورجان  برگزار می شود

مراسم یکمین سالگردحاج  عبدالرحیم رهنما معروف به حاج مرشد درفلاورجان  برگزار می شود  مراسم گرامیداشت یکمین سالگرد عروج ملکوتی عبدالرحیم رهنما روز پنج شنبه ۱۵ مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در  مسجد اعظم فلاورجان برگزار می‌شود. مردانی از جنس نور، پدران، برادران، پسران وهمسرانی که حق زیستن را به ما بخشیدند و دلیرانی که عاشقانه

مراسم یکمین سالگردحاج  عبدالرحیم رهنما معروف به حاج مرشد درفلاورجان  برگزار می شود

 مراسم گرامیداشت یکمین سالگرد عروج ملکوتی عبدالرحیم رهنما روز پنج شنبه ۱۵ مردادماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در  مسجد اعظم فلاورجان برگزار می‌شود.

مردانی از جنس نور، پدران، برادران، پسران وهمسرانی که حق زیستن را به ما بخشیدند و دلیرانی که عاشقانه از عشق دنیوی خود گذشتند و برای ماندگاری عشق حقیقی در دل‌ها از جان خود دست کشیدند و به‌سوی عشق حقیقی شتافتند؛ دلیرمردانی که قلم از توصیف بزرگی  و بزرگ‌منشی آنها عاجز است.

کسی که لقب پدر تاریخ جنگ کردستان ایران را به نام خود کرد تا گوشه ای از رشادت ها و پشتکار او را در این جنگ منطقه ای ثابت کند.

شهید عبدالرحیم رهنما از ایثارگران و رزمندگان استان اصفهان بود، پدری که در خانواده خود تمامی فرزندانش تجربه حضور در جبهه جنگ و نبرد حق علیه بر باطل را داشته‌اند و حتی یکی از فرزندانش در دفاع از تمامیت ارضی کشورمان ایران به دیدار حق نائل شد.

می‌توان گفت خانواده رهنما یک خانواده مدافع هستند که برگ افتخار دفاع از  کشور و حضور لحظه به لحظه در ایثارگری و عمق آن و درک آن را به کارنامه افتخارات خود پیوست کرده‌اند.

شهید عبدالرحیم رهنما از ایثارگران و رزمندگان استان اصفهان شهرستان فلاورجان بود که در سال ۵۸ به‌فرمان امام راحل(ره) هنگامی که غائله کردستان آغاز شد، از استان اصفهان به این منطقه اعزام شد. او تا سال ۷۰ در کردستان فرمانده عملیات در شهرستان‌های سنندج و مریوان بود.

شهید عبدالرحیم رهنما این‌گونه به جبهه رفت

داستان زندگی شهید عبدالرحیم رهنما از آنجایی شکل می‌گیرد که عبدالرحیم در سال ۳۲ در خانواده ای مذهبی  به دنیا می آید، دقیقاً در خانواده‌ای که مذهب رکن و پایه اصلی آن خانواده را تشکیل می‌داده، این پیش‌زمینه‌ای می‌شود برای راه‌هایی که او باید در آینده بپیماید. پدرش از کشاورزان شهرستان فلاورجان بوده، اما به‌دلیل وضعیت اقتصادی و امرار معاش عبدالرحیم به بازار اصفهان سفر و پیشه کفاشی را شروع می‌کند.

در سال ۴۶ به‌دلیل رکود بازار کفش به استخدام سازمان آب اصفهان در می‌آید. به‌دلیل علاقه وافری که به دفاع و نظام داشت، در سال ۵۹ آموزش های لازم را در شرایط متأهلی و ۶ فرزند و کفالت مادر در پادگان نجف‌آباد اصفهان و پادگان زرهی زنجان می‌گذراند و به‌عنوان بسیجی عازم کردستان می‌شود.

پدر تاریخ جنگ کردستان ایران و فرزندانش در جنگ تحمیلی

شهید عبدالرحیم رهنما به‌مدت یک سال مسئولیت گشت محورهای عملیاتی سنندج و از آن به بعد عملیات شهر سنندج را به‌عهده داشت.

این مسئولیت تا اواخر سال ۶۲ به‌عهده او بود تا پس از اینکه قابلیت های خود را نشان داد به‌مدت ۲ سال فرماندهی عملیات سپاه قروه و دگلان را به‌عهده گرفت و پس از آن به‌دستور فرماندهان سپاه ناحیه کردستان عازم مریوان شد و در این اعزام فرماندهی عملیات سپاه مریوان را به‌عهده گرفت تا سال ۶۹ که در مریوان خطوط مرزی تته، ملخ‌خور، غرق‌خانی، سورن و هزارقله که نام جغرافیایی آن حلوان است، به‌اضافه پایگاهای داخلی را به‌عهده داشت.

 از شروع جنگ تحمیلی به‌مدت ۵ سال فرمانده گردان عاشورای فلاورجان بود.

نکته قابل تأمل اینکه فرزندان شهید عبدالرحیم رهنما در صحنه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند چرا که فرزند ارشد در سال ۶۰ به جبهه اعزام شد و پس از مدتی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و مدت ۶۰ ماه سابقه حضور در جنگ تحمیلی داشته که از ایثارگران این مرز و بوم به شمار می رود.

فرزند دوم او پس از مدتی در عملیات بدر به شهادت رسیده و فرزند سومش نیز ۱۷ ماه سنگربان و مدافع ایران در جبهه جنگ بوده است.

اما از مسئولیت ها و رشادت های این شهید که بگذریم او شخصی فرهنگی نیز بوده، از آنجایی که در خانواده‌ای مذهبی رشد یافته  و مذهب در پوست و گوشت و خون او جاری بود وی علاقه مند به اهل‌بیت علیهم السّلام بود و به مداحی اهل‌بیت در مراسم ها اقدام می‌کرد.

پدر تاریخ جنگ کردستان ایران از سال ۴۷ عضو هیئت مؤسس و هیئت امنای هیئت حضرت ابوالقاسم‌بن الحسن(ع) فلاورجان، و همچنین پس  از جنگ تحمیلی عضو ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان فلاورجان، مسئول هیئت ۱۴ معصوم رزمندگان فلاورجان از بدو تشکیل تا سال ۸۵، عضو هیئت مؤسس و هیئت امنای بنیاد شهید فلاورجان، عضو شورای حل اختلاف شهر فلاورجان  به‌مدت ۳ سال، راوی دفاع مقدس منطقه کردستان و واقعیت های آن و عضو دوره نخست شورای اسلامی شهر فلاورجان بود.

همانند شهید عبدالرحیم رهنما باز هم اطرافمان است، باید با چشمان باز اطرافمان را ببینیم، همان ایثارگرانی که اطرافمان هستند، مردانی که همچون سرو سربلند و همچون کوه استوار در مقابل اهریمنان ایستادند؛ آنان با نثار جان خود ماندنی شدند و به ما حیات بخشیدند…، راستی وظیفه ما در قبال آنها چیست؟

 

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc