کد خبر : 26951
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1396 - 14:47

جلسه ی کمیته ی پیشگیری از اعتیاد و آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش فلاورجان برگزار گردید.

به نقل از  روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان در راستای اجرای طرح کرامت و به مناسبت هفته ی جهانی مبارزه با مواد مخدر ، جلسه ی کمیته ی پیشگیری از اعتیاد و آسیبهای اجتماعی در سالن امیرکبیر مدیریت  آموزش و پرورش فلاورجان  برگزار گردید . در  این جلسه کمالی مدیر آموزش و پرورش

به نقل از  روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان در راستای اجرای طرح کرامت و به مناسبت هفته ی جهانی مبارزه با مواد مخدر ، جلسه ی کمیته ی پیشگیری از اعتیاد و آسیبهای اجتماعی در سالن امیرکبیر مدیریت  آموزش و پرورش فلاورجان  برگزار گردید .

در  این جلسه کمالی مدیر آموزش و پرورش ، با اشاره به شعار جهانی سال ۲۰۱۷ با عنوان : « اول گوش کن ! گوش کردن به کودکان وجوانان گام نخست در کمک به رشد سالم وایمن آنهاست » ، از مسئولین و کارشناسان  آموزش و پرورش فلاورجان  خواست تا برنامه ها و طرح های سال تحصیلی جدید را برای عملیاتی نمودن این شعار و در ادامه ی رسیدن به اهداف طرح کرامت ، برنامه ریزی نمایند.
دکتر کمالی در خصوص  اجرای موفق برنامه های اجرا شده در زمینه ی مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی که در سال گذشته  برگزار گردید، اظهار داشت : « سال گذشته با همکاری تعدادی از ادارات و ارگانهای شهرستان ، تلاشهای مسئولین و کارشناسان اداره و همکاری مدیران مدارس ، طرح های متنوعی در زمینه ی مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی در سطح شهرستان فلاورجان اجرا گردید که با توجه به استقبال بسیار زیاد اولیای دانش آموزان از طرح آموزش خانواده که به صورت قطبی در شهرهای مختلف شهرستان برگزار شد ، نشان میدهد که داشتن خانواده سالم و آگاه می تواند مسیر مبارزه با اعتیاد و اسیبهای اجتماعی را هموار کند » .
مدیر  آموزش و پرورش فلاورجان در ادامه افزود : « مسلما نوجوانانی که با خانواده ی خود ارتباط نزدیک و صمیمی دارند کمتر درمعرض آسیبهای اجتماعی قرار می گیرند ” .  وی افزود :” همچنین ایجاد محیط شاداب و بانشاط در مدرسه ، تحرک و پویایی دانش آموزان در زنگ های تفریح ، ساعات ورزش و همراهی با اولیای دانش اموزان ، موجب تسریع و کیفیت بخشی به برنامه ها میشود » .
دکتر کمالی در خصوص اهمیت یادگیری مهارتهای زندگی در مدارس عنوان نمود :« آموزش مهارتهای ارتباطی مانند ” خودآگاهی ، خودکنترلی ، تصمیم گیری ، حل مساله ، پرورش قوه ی آفرینندگی وخلاقیت ، مهارت استفاده از قدرت نه گفتن و کسب مهارتهای مقابله با استرس “، از جمله اهدافی است که در مدارس ما باید با طرح برنامه های منسجم ، متعدد و متنوع ، محقق گردد » .
در ادامه طرح های پیشنهادی کارشناسی بهداشت مدیریت  آموزش و پرورش فلاورجان ، جهت اجرا در مدارس در فصل تابستان و همچنین با شروع سال تحصیلی مطرح گردید که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت ..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc