کد خبر : 1416
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مهر 1394 - 21:56

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان: شناسایی ۱۰ هیئت که توسط تشیع لندنی اداره می‌شوند

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان: شناسایی ۱۰ هیئت که توسط تشیع لندنی اداره می‌شوند

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان: شناسایی ۱۰ هیئت که توسط تشیع لندنی اداره می‌شوند مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۰ هیئت که توسط تشیع لندنی اداره می‌شود، شناسایی شده که باید جمع‌آوری شوند.حجت‌الاسلام حسن بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

شناسایی ۱۰ هیئت که توسط تشیع لندنی اداره می‌شوند

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۰ هیئت که توسط تشیع لندنی اداره می‌شود، شناسایی شده که باید جمع‌آوری شوند.
حجت‌الاسلام حسن بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت ۶ هزار هیئت دارای مجوز در استان اصفهان اظهار داشت: همه این هیئت‌ها در ایام ماه محرم علاوه بر برنامه‌های عادی عزاداری، دستورالعمل جدیدی برای عزدارای‌های محرم امسال دریافت کرده‌اند.

وی برگزاری جلسات قرآن، گفتمان‌های دینی با محوریت حمایت از عراق، سوریه، بحرین، یمن و فلسطین را از جمله برنامه‌های ویژه محرم امسال برای هیئت‌‌های مذهبی عنوان کرد و افزود: همچنین معرفی گروه‌های تکفیری، وهابی، النصره و داعش نیز از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای مسئولان هیئت‌های مذهبی استان اصفهان است.

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان همچنین با اشاره به برگزاری سوگواره مجازی «بلاغ» اظهار داشت: این سوگواره با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی اجرا می‌شود که بر اساس آن مبلغان دینی آثار خود را در قالب‌های دل نوشته، عکس، مقاله، پژوهش و … در این سامانه قرار می‌دهند.

وی انتشار سه جلد کتاب برای هیئت‌های مذهبی را نیز از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان عنوان کرد و گفت: بر این اساس کتاب‌های «هیئت»، «ایمنی و حوادث در هیئت‌های مذهبی» و «بهداشت و سلامتی در هیئت‌های مذهبی» انتشار و در اختیار مسئولان هیئت‌های مذهبی قرار گرفته است.

فعالیت ۱۵۰ هیئت خارجی در استان اصفهان

حجت‌الاسلام بابایی با اشاره به اعزام یک‌هزار مبلغ به هیئت‌های مذهبی استان اصفهان نیز بیان داشت: در این راستا باید یادآور شوم که در سال جاری تربیت و اعزام مبلغان برای هیئت‌‌های خارجی نیز در استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان ۱۴۶ هیئت خارجی فعالیت دارند، افزود: این هیئت‌ها در شهرستان‌های کاشان، فلاورجان و شاهین‌شهر فعال هستند.

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به تربیت ۱۵۰ مبلغ خارجی از کشورهای افغانستان و عراق در استان اصفهان برای اعزام به هیئت‌های خارجی ابراز داشت: همچنین جلساتی برای توجیه مسئولان این هیئت‌ها به صورت خصوصی و در قالب همایش برگزار کرده‌ایم.

وی تشکیل دو کمیته نظارتی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان را از دیگر اقدامات انجام شده برای عزاداری‌های محرم سال جاری عنوان کرد و بیان داشت: این کمیته‌ها گروه‌های نظارتی خود را برای نظارت بر فعالیت مبلغان و مسئولان هیئت‌ها به صورت ۲۴ ساعته اعزام می‌کنند.

حجت‌الاسلام بابایی با اشاره به برخورد با هیئت‌های آسیب‌زا در استان اصفهان در سال گذشته ابراز داشت: ۱۲۰ هیئت‌ آسیب‌زا در استان اصفهان شناسایی شد که با برگزاری جلسات مختلف بسیاری از این هیئت‌ها آموزش دیده و تعهد داده‌اند که تخلف نداشته باشند.

وی اضافه کرد: بیشترین تخلف این هیئت‌های آسیب‌زا در مورد قمه‌زنی، استفاده از مداحان و مبلغان آسیب‌زا بوده است.

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ هیئت مذهبی در استان اصفهان توسط تشیع لندنی اداره می‌شوند، ابراز داشت: این هیئت‌ها در شهرهای اصفهان، کاشان و خمینی شهر سرمایه‌گذاری کرده و فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه این هیئت‌ها شناسایی شده و به آنها تذکرات لازم برای جمع‌آوری هیئت‌هایشان داده شده است، افزود: هیچ یک از این هیئت‌ها مجوزی از اداره کل تبلیغات اسلامی ندارند و از این رو در صورت توجه نکردن به تذکرات ارائه شده با آنها برخورد قضایی خواهد شد.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc