کد خبر : 15292
تاریخ انتشار : جمعه 7 خرداد 1395 - 10:27

پنجمین نشست منطقه‌ای توسعه مشارکت عمومی – خصوصی در محل اردوگاه شهید بهشتی واقع در باغ ابریشم شهرستان فلاورجان برگزار شد

دو هزار و ۵۰۰ طرح تملک دارایی در سطح کشور به بخش غیردولتی واگذار می شود پنجمین نشست منطقه‌ای توسعه مشارکت عمومی – خصوصی در محل اردوگاه شهید بهشتی واقع در باغ ابریشم  شهرستان فلاورجان برگزار شد به گزارش ایرنا، محسن رجایی روز پنجشنبه در ‘ پنجمین نشست منطقه‌ای توسعه مشارکت عمومی – خصوصی برای

دو هزار و ۵۰۰ طرح تملک دارایی در سطح کشور به بخش غیردولتی واگذار می شود
پنجمین نشست منطقه‌ای توسعه مشارکت عمومی – خصوصی در محل اردوگاه شهید بهشتی واقع در باغ ابریشم  شهرستان فلاورجان برگزار شد
82089561-70753223
به گزارش ایرنا، محسن رجایی روز پنجشنبه در ‘ پنجمین نشست منطقه‌ای توسعه مشارکت عمومی – خصوصی برای واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای به بخش غیردولتی و خصوصی’ در اصفهان افزود: روند واگذاری این طرح ها هم اکنون به کُندی پیش می رود.
وی گفت: آنچه که باید در این زمینه تحول ایجاد می کرد هنوز اتفاق نیفتاده است و باید پیگیری و اقدامات بیشتری برای آن انجام شود.
وی با اشاره به اینکه اصلاحیه ای برای آیین نامه واگذاری طرح های تملک دارایی در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: تا دو هفته آینده آیین نامه جدید با توجه به اصلاحات، تایید و ابلاغ می شود.
این کارشناس، مردمی کردن اقتصاد را از راهبردهای اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: باید از بخش غیردولتی بدلیل آمادگی و داشتن منابع بهتر و بیشتر، در طرح های عمرانی و اقتصادی استفاده شود.
رجایی با تاکید براینکه لازم است این کار با سرعت و دقت لازم انجام شود، ادامه داد: علاوه بر شتاب بخشی باید با دقت و جامعیت، طرح ها را از لحاظ مختلف مانند توجیه فنی اقتصادی و خطرپذیری بررسی کنیم تا بخش خصوصی نیز به ما اعتماد کند.
رئیس گروه امور بنگاه‌ها‌، شوراها و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به برگزاری پنج نشست منطقه ای برای توجیه و آموزش مدیران دستگاه های اجرایی در راستای واگذاری طرح های تملک دارایی به بخش غیردولتی خاطرنشان کرد: سه نشست دیگر نیز پس از ماه مبارک رمضان در کشور برگزار می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این نشست گفت: نزدیک به سه هزار و ۸۰۰ طرح عمرانی در استان اصفهان وجود دارد که بیشتر آنها با پیشرفت ۵۰ تا ۶۰ درصد جزو طرح های نیمه تمام است.
محمدعلی طُرفه افزود: با توجه به اعتبار حداکثر ۱۰ هزار میلیارد ریال در سال برای طرح های ملی و ملی استانی شده در اصفهان و تخصیص حدود ۵۰ درصد آن در سال های اخیر، امکان بهره برداری از این طرح ها در زمان تعیین شده وجود ندارد.
وی اظهار کرد: با توجه به وجود چنین طرح های ناتمامی در کشور، مقرر شده است تعدادی از آنها با هدف بهره برداری سریعتر به بخش غیر دولتی واگذار شود.
وی با بیان اینکه روند واگذاری طرح های تملک دارایی سرمایه ای به بخش خصوصی کُند بوده است، گفت: در سال های اخیر در این کار چندان موفق نبودیم اما امسال در قالب رویکرد ‘اقدام و عمل ‘، این موضوع را با جدیت پیگیری می کنیم.
معاون امور عمرانی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه لازم است در این راه از تجربه های گذشته استفاده کنیم، افزود: دولت اصرار دارد با استفاده از این فرصت، زمینه حضور و مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی را بیش از پیش فراهم کند.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان در این راستا تاکنون دو طرح مهم شامل ورزشگاه نقش جهان و استفاده از پساب فاضلاب به بخش خصوصی واگذار شده است، اظهار کرد: احداث ورزشگاه نقش جهان از حدود ۲۰ سال گذشته در حال اجراست که بطور متوسط تا پیش از سال ۹۳ هر سال حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافته است.
طُرفه ادامه داد: بدنبال واگذاری این طرح به بخش خصوصی حدود ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در سال ۹۴ جذب شد که جهش قابل توجهی است.
وی اظهار امیدواری کرد که ورزشگاه نقش جهان امسال به بهره برداری کامل برسد.
وی همچنین در باره مشارکت مصرف کنندگان و سرمایه گذاران خصوصی در تکمیل شبکه فاضلاب و تصفیه خانه ها در استان اصفهان گفت: این سرمایه گذاران امکان بهره برداری از مجموعه شبکه و پساب فاضلاب را برای اجرای طرح های توسعه ای دارند.
معاون امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: برای واگذاری طرح های تملک دارایی سرمایه ای به بخش غیردولتی باید به سه مورد دیگر نیز توجه کرد که شامل به روز کردن اهداف طرح ها، انتخاب روش های واگذاری و اولویت بندی طرح هاست.
وی دو مانع اصلی در واگذاری طرح های تملک دارایی به بخش غیر دولتی را مقاومت برخی دستگاه های اجرایی و تمایل نداشتن بخش خصوصی خواند و گفت: لازم است برای تحقق و شتاب بخشیدن به این کار در ابتدا چند طرح اولویت دار و قابل اجرا را به نتیجه برسانیم.
به گزارش ایرنا، حدود ۲۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی مرتبط با طرح های تملک دارایی سرمایه ای از چهار استان اصفهان، یزد، مرکزی و چهار محال و بختیاری در این نشست یکروزه شرکت کردند.
این نشست با هدف ارائه مباحث آموزشی و قانونی در باره واگذاری طرح های تملک دارایی سرمایه ای به بخش غیردولتی و خصوصی بمنظور بهره برداری سریعتر از طرح های ناتمام و بهره برداری و انتفاع مردم، از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان برگزار شد.
در این نشست که در محل اردوگاه شهید بهشتی واقع در باغ ابریشم از توابع شهرستان فلاورجان اصفهان برگزار شد، مباحثی مانند فرایند ارزیابی سرمایه گذاران و ارجاع کار، تشریح دستورالعمل واگذاری طرح ها، مُدل های واگذاری و تجربیات گذشته از سوی کارشناسان ارائه شد.
منظور از اعتبار طرح تملک دارایی های سرمایه ای، مجموعه عملیات و خدمات مشخصی است که بر اساس مطالعات توجیهی، فنی، اقتصادی و اجتماعی که توسط دستگاه اجرایی انجام می شود، در مدت معین برای تحقق بخشیدن به هدف های برنامه توسعه پنج ساله به صورت سرمایه گذاری ثابت یا مطالعه برای ایجاد دارایی سرمایه ای اجرا می شود.
در هر استان حدود ۲۵ دستگاه اجرایی در ارتباط با اجرای طرح های تملک دارایی سرمایه ای هستند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc